Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Utställning!

Av Aamor & Tina - 5 juli 2009 18:58

Idag var det dags med en inofficiell utställning som Tollarps brukshundsklubb anordnade.

Vår klocka ringde redan 06.30 Vi körde sen íväg vid 08. Affi skulle också med så vi körde efter dom, dit. Vi var väl framme vid 9 tiden och hittade bra platser vid ring 1. En hel del hundar som jag ville prata med men fick inte för matte, jag tyckte att hon kunde minsann gå runt och presentera lilla mig för alla, men nä det skulle hon inte. Typiskt! Fick finna mig i mitt öde att vänta och vänta istället på att få komma in.

Vi var uppe och rörde på oss då och då.

Vädret var bra sa matte, molnigt och inte för varmt. Mullrade lite då och då men jag är ju inte rädd för åskan. Matte blev nog mer orolig för att det skulle börja regna.

Vi klarade oss ända fram tills jag skulle gå in då började det droppa men lite gör ju inte så mycket.

Jag hade startnummer 77 och var tredje från slutet i vår ring. Varför heter det Shih Tzu när det kunde hetat A-Shih Tzu så hade vi gått tidigare, men så är det.


De ropar upp: Shih Tzu, hanar, juniorer och in träder jag i galopp. Det fick jag ju så klart inte göra så matte fick ner mig i lagom takt, för henne! Trist!

En runda och sen upp på bordet.

Trevlig domare för han pratade med mig mest.

Domaren frågade matte om jag var en "tegelsten", hallå. Va?

Jag är tydligen en "tegelsten" och det är positivt. Vem kunde tro det!

Han klämde och kände och sa saker till damen som satt och skrev.


Mitt utlåtande blev:

Hane av bra storlek. Runt bra huvud. Stora vackra ögon. Öppna näsborrar. Bra överlinje. Härligt förbröst. Ännu något grund i bröstkorgen.

Rastypiska vinklar och rörelser. Välburen svans.

1:a och HP.


Skulle alltså in igen sen mot en ev tik.

Mötte en tik som är 2,5 år i tävlingen BIR - BIM

Tiken vann och blev BIR men JAG blev BIM. KUL!!!!


Domaren sa till matte att den enda anledningen att jag då inte blev BIR var att jag var så ung och behövde utvecklas lite mer. Han sa även till matte att hon skulle fortsätta att gå med mig på utställningar för jag var en mycket vacker hund och med de ögonen och de öppna näsborrarna plus att fick jag bara växa och grovna till i min kropp kunde jag bli hur bra som helst.

Se, det finns fler som tycker att jag är vacker!!! Hi Hi.

Jag tror att matte var 3 meter lång när vi gick ur ringen!


Sen började det ösregna, oj oj vad det kom. Snabbt till bilen och in. Vi var genomblöta båda två. Men vad gör det, vi skulle bara hem.


Affi blev också 1:a men hon fick inget HP så hon gick tyvärr inte vidare. Hon är lite tunn alltså ingen "tegelsten". Domaren sa till mattefar att ge henne 6 månader att växa till sig. Hon äter som en liten lus min syrra.


Var för trött att ställa upp på bild med mina vinster så matte fick "klippa och klistra" lite.

Trött nu!


 
 
Liza

Liza

6 juli 2009 06:05

Hej snygging!!!
Grattis till framgångarna..vi är jätte stolta..Tegelsten, ja då är du väl lik din far..Hälsa Affi och gratta också, hon är väl mer lik sin mor, liten och nätt..är man tjej så är man. Jag tycker du ska be din matte lära min matte hur man klipper och klistrar....Många vov och nos pussar till dig från mig och resten av gänget..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards