Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Stan!

Av Aamor & Tina - 8 juli 2009 18:02

Matte och jag gick till matteföräldrarna och Affi för min matte skulle köra mattefar till tippen (rensat i trädgården). Jag lekte med Affi hela tiden de var iväg, tog lång tid för de hade varit på andra ställen också. Mattemor sa att jag hade gnällt efter matte, nja kanske!


Senare tog matte på mig kopplet och så stack vi iväg. Vart?

Vi körde ner till stan och gick in till mattes jobb, ja ja hon har semester men de ville träffa mig! Matte jobbar på dagligverksamhet med autistiska människor.

Så glada alla blev när de fick träffa lille mig, gäller att njuta av all uppmärksamhet, många klappar.

Sen gick vi ner på torget och matte handlade en blomma.

Körde hem, så varmt i bilen innan AC sätter in, det gäller att protestera snabbt mot värmen. Puh, jag hann!

Matte släpper av mig hos matteföräldrarna och så sticker hon igen!!!!

Hon var faktiskt snabbt tillbaka.

Alla går ut på altanen men min matte går ut på gräsmattan med en stor väska.

Hon börjar klödda med den och till sist får mattefar rycka till räddning och upp kommer ett tält. Vad ska vi ha det till?

 Jag blir utsläppt på gräsmattan och får undersöka det hela. Matte säger att det är ett utställningstält, jaha ska hon ställa ut det eller? Nähä det är till när jag ska ställas ut, tyckte väl att det var inget märkvärdigt med det tältet annars. Hi Hi!

Matte fäller ihop det igen och sätter upp det en gång till, lite koko eller!

hon skulle öva så att hon klarar det själv och det gjorde hon, duktig tjej!


Själv sprang jag och retade Affi som var kvar på altanen. Rätt som det var lyfte min matte ner Affi på gräsmattan, då gäller det att lägga alla fyra benen på ryggen och springa. Hann inte så långt innan jag låg och bet i gräset. Tyvärr blev det inte så många rusningar för det var för varmt.


Nu är jag hemma och tar det bara lugnt.

PS. pratade med min katt, jippi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards