Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Aamor & Tina - 9 juli 2009 22:03

Nu har jag inte så ont längre, men vill inte riktigt stödja på benet än.

Kan i alla fall ligga kvar på ett ställe och har slutat jämra mig.

Jag skrämde matte för ett tag sen, hon skulle kolla till mig och när hon tog i mig reagerade jag inte!!!!!!

Då drog hon mig i frambenet och sa AAMOR! Då reagerade jag, jag sov faktiskt.

Matte drog en djup suck och pussade mig på pannan, hon blev nog jätterädd, stackarn.

Fy så ont det gör att bli stucken och sen vill man ju inte att matte ska pilla där för det gör ju ont också men matte tog så försiktigt.


Ska försöka se var jag går hädanefter för detta vill varken jag eller matte uppleva igen!

Av Aamor & Tina - 9 juli 2009 20:07

Jag var ute på min kisserunda. Skulle precis kissa på ett ogräs när jag skrek till och matte kollade.

Jag hade blivit bi/geting stucken, det gör jätteont. Vill inte gå på bakbenet. Matte fick ut gadden och tvättat av men det gör rysligt ont ändå.

Nu ska jag ha lite tröst av matte så hej för nu!

Av Aamor & Tina - 9 juli 2009 17:33

Varit hos min syrra idag för nu ska vi inte ses på ett tag så det gäller att få ut allt av det.

Vi var ute på altanen och gräsplätten som mattefar hägnat in. Vi hade jättekul där men det kan ju inte bli så mycket spring där som om vi varit fria i hela trädgården.

Rätt som det var lyfte min matte över mig och jag satte igång att springa, det gick undan för det gäller ju att vara snbb när Affi är bakom. Gjorde en tvär vändning för att skaka av mig henne men upptäckte att hon inte var med och att matte stod och skrattade åt mig. Affi var nämligen kvar på altanen och lite sur för hon inte fick springa med.

Min matte lyfte över henne och vi sprang, så kul vi hade. Affi är så snabb den lilla skiten så jag hinner inte så långt, det var därför jag hade ett undrande ansiktsuttryck innan.


Matte hade tänkt öva mer med tältet men hon tyckte att det blåste för mycket så hon struntade i det, vi kan öva sen, jag kan nog hjälpa till eller i alla fall vara ivägen!


Har upptäckt att jag inte gillar när matte ska kolsyra vatten, så fort jag ser flaskan ger jag henne en blick och går hon sen dit maskinen är blir det en lite längre blick och sen går jag iväg. Tycker inte om ljudet!


Mattemor brukar berömma mig när jag tvättar hennes kökslådor eller rättare sagt den ena lådan blir väldigt ofta tvättad av mig.

Jag tvättar lite, tittar på mattemor, tvättar lite till och tittar igen, ser hon inte det så säger jag till henne "Hallå jag tvättar här, kan jag få lite beröm tack!" Det är hundgodis lådan som jag tvättar. Gäller att hålla den ren så godiset inte blir dåligt.

Hemma har jag ingen låda utan matte har godiset i en liten Kockums spann på arbetsbänken så den når jag inte att tvätta så den stirrar jag på och pratar med den. Funkar lika bra!


Kolla in syrran och mig när vi springer hon i skuggan för att genskjuta mig!!

Sen är jag fast!

Av Aamor & Tina - 9 juli 2009 08:27

Alltså matte! Hon for ur sängen i morse jag låg kvar i min säng och bara glodde på henne. Sen sa hon "så duktig du är som sovit till halv 8".

Hon travade runt i lägenheten, fick ju masat mig ur sängen för att kolla vad hon sysslade med. Hon frågade om vi skulle gå ut men jag la mig igen.

Efter en halvtimme gick vi ut, när vi gått en bit kom mattes kollega Inger cyklande och matte sa till mig "vad är klockan egentligen?" Jag visste så klart inte men matte och hennes kolleger börjar jobba ca kl 7.30 så om Inger då kom där var kl. nog 7.15 om hon nu inte kompat på morgonen. Ja ja matte har semester så hon bryr sig inte.

När vi kom hem kollade hon klockan och den var halv 8, så vi gick upp halv 7!!!!

Är det då konstigt att jag ville ligga kvar och inte kände för att gå ut?

Alltså matte kolla in klockan bättre och ta på dig brillorna!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards