Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Aamor & Tina - 10 juli 2009 16:20

Var precis ute på en runda, det har regnat nästan hela dagen så matte pasar på när det är uppehåll.

Gick över en gröning och jag fick syn på något som såg "ätbart" ut, precis när jag skulle gapa över det sa matte NEJ, Aamor. Jag spottade ut det men inte för att hon sa det utan för att det var lite slemigt.

Jag ville ju bara smaka på en "mördarsnigel", det var inte gott. Gör kanske inte om det fast det vet man ju aldrig!


Tänkte att en bild på mattes fd katt kan jag faktiskt visa, söt va?

Av Aamor & Tina - 10 juli 2009 10:12

Har nu tänkt berätta lite om min matte. Andra kanske inte tycker att det stämmer men det är så för mig  ialla fall!

Min matte älskar mig, hon är 41 år (inte riktigt än men blir under året).

Jag är hennes första hund, hon är uppväxt med hund men har aldrig haft en egen.

När hon flyttade från föräldrarna för 21 år sen skaffade hon sig en katt som hette Smulan, världens sötaste katt säger matte, hon blev 14 år.


Fort följer....

Jag behövde bara gå ut!


Matte har även haft undulater och speciellt en som hette Målle, han blev 10 år. Han kunde prata, han sa "håll truten", "f-n", "tyst" och "mor". Matte hade honom när hon gick i skolan och han flög alltid lös på hennes rum och störade sig när hon gjorde sina läxor, därav orden han kunde säga.


Hon tyckte att det var dags att skaffa en hund nu, men problemet var att hon jobbar hela dagarna. Matteföräldrarna sa att de ställer upp, jag får vara där om dagarna. Tack!


Min matte är världens snällaste (tycker jag), kan få henne att göra nästan som jag vill, fast kanske inte ändå för vill hon inte så får ja veta det, kanske så att våra viljor stämmer samman när hon gör som jag vill! Kvittar!

Matte är envis, lättlärd (lärt sig snabbt vad jag vill).


Usch, nu ösregnar det här, tur vi är inne.


Matte hade inte tänkt mer än flyktigt på utställningar när hon skaffade mig, men när min uppfödare skulle till Gryttinge ridhus på en inofficiell utställning hakade hon på och det gick bra för mig där, HP och BIR (4-6 mån), sen har vi ju varit på 4 utställningar efter det, ganska kul. Matte är sugen på en SKK utställning senare för att se hur det går för mig då, fick ju så fina lovord från domaren i Tollarp (Bengt-Åke Bogren). Men det är ju olika från domare till domare. Vi får väl prova.


Matte hörde runt lite om var det fanns valpar när hon i höstas blev sugen på hund och till sist hamnade hon hos Liza, till min lycka. Var nere och tittade, hon ville ha en hane och jag var ju den ende i den kullen men det blev kärlek från första stund. Mina systrar var framme direkt men jag smög bakom och luktade på hennes fötter och sen kom jag fram.

Flyttade hem den 3 nov.


Matte tycker om att läsa men när hon ska göra det vill jag nästan alltid göra annat så det har inte blivit så mycket sen jag kom.

Matte gillar inte hushållsgöromål, tycker att det är trist och alltid återkommande, ett måste som ska göras, trist!!!! Hon säger att det springer inte ifrån henne, själv tycker jag att här är fint.

Tur att hon inte är pedantisk med en sådan långhårig hund som jag är för allt fastnar i pälsen och det trillar alltid av på golvet hemma, aldrig medan vi är ute. Märkligt!

Får vara bra nu!

Bild på matte och mig från en utställning

Av Aamor & Tina - 10 juli 2009 07:44

Jag har inte ont idag mer än om matte känner där och det behöver hon ju inte göra. Men hon ska säkert titta lite sen.

Min matte är lite "hönsig" när det gäller mig men hon säger att det är för att hon tycker om mig så jag får väl stå ut!

Faktum är att jag är väldigt "mattig", vill helst vara där min matte är så vi är väl likadana båda två.


Tanja, jag håller med din matte, getingar är inga roliga djur. Att ett sånt litet kan göra så ont!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards