Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Trivs bra!

Av Aamor & Tina - 11 juli 2009 16:49

Jag måste bara berätta att jag trivs alldeles ypperligt att ha min matte hemma hela dagarna. Tror nog att hon får ha semester alltid, tycker jag nu efter en vecka i alla fall.

Även om jag älskar att vara hos Affi så går ju inget upp mot att ha matte hemma. Håll med om det.

Vi går här och plockar lite med allt möjligt, jag plockar fram, matte plockar bort, på så sätt är vi sysselsatta hela tiden.

Sen måste vi gå ut också då och då.


Pratade med min granne Tina (en ung tjej), hon, hennes föräldrar & pojkvän gillar jag verkligen. De vill alltid kela med mig.

Matte pratade med "min katt" ´s matte. Min katt heter Peggy, nu vet jag det så jag kan säga till matte att kalla på henne.

Peggy kom fram till matte om ville inte kela med mig idag. Ja ja, nästa gång kanske!


Matte var inne på Kimzans kennel och tittade och sa att nu har de bara 3 valpar kvar av 9 st. Grattis till de nya ägarna, ni får underbara hundar (som jag, kanske) och Grattis Liza & Lasse att fler har lämnat er men var inte ledsen Liza du ser dom nog igen.

Min matte säger att hon aldrig skulle kunnat ha en kennel för hon hade nog behållit alla, men det hade hon ju inte kunnat göra, hon får ju tänka att de får det lika bra som jag har fått och sen kan man ju inte fylla huset med valpar. Inte för hon ska ha uppfödning men om hon hade haft. Fast man tänker kanske annorlunda då. Hon har ju mig det får räcka!!!


Nu ska jag vila lite så BYE!


Svar till Ingrid: Jag ska göra vad jag kan!


 
 
Ingen bild

Ingrid

11 juli 2009 19:33

Du får hjälpa matte att skriva rätt nummer på lottoraden så du får ha henne hemma mera.

 
Liza

Liza

12 juli 2009 07:29

Hej Aamor
Nu kan du tro att matte fäller tårar,hon försöker att låta bli men det går inte så bra. Lilla loppan flyttade igår och det blev katastrof, tårarna flödar än, men hon kommer att få det bra. Matte säger att det är tur att hon har oss små kelgrisar som går upp mot allt..Fast vad menar hon med grisar, kan hon syfta på mig när jag går runt och grymtar med mina leksaker, det tål att fundera på. Visst är det underbart att ha matte hemma, men lottoraden gick inget vidare här igår, så hon får väl jobba lite till..Matte tycker att det är jätte kul att ha kennel men att sälja sötnosarna är svårt, tur att husse finns här annars hadde nog matte suttit med alla valparna och huset fullt. Jösses du kan ju tänka dig, vilket hundliv.....Hoppas vi ses snart
Kram och vov..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards