Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Aamor & Tina - 17 juli 2009 22:12

Sen vi var ute vid 20 tiden har jag hållt igång matte!

Jag har velat upp och strax efter har jag velat ner, det har gällt i soffan, skrivbordet, trimbordet mm.

Har varit gottesugen lite då och då. En av mina favorit saker är att dricka vatten ur en sprayflaska så det har jag bett om ett antal gånger. Nu är jag och matte utmattade, i alla fall är jag det.

Jag har så att säga haft fullt upp.

Just nu sitter matte och ogillar vädret för det ösregnar och vi ska gå kvällsrundan senare. Har vi tur är det kanske lite mindre när vi ska ut.

Annars får matte tvinga på mig min regnrock, känner mig lite obekväm i den, tar liksom emot när benet ska lyftas men jag slipper bli blöt på ryggen.


Natti Natt från mig och matte!

PS Så här ser jag ut när jag vill ha eller göra något. Matte tycker jag är svår att motstå då!

Av Aamor & Tina - 17 juli 2009 18:59

Har precis räddat matte från att bli uppäten av ett gigantiskt monster!

Jag och matte låg och kelade på golvet och då jaf reste mig och gick bort till en stor skål som matte har på golvet. Matte trodde att jag skulle ha en leksak som låg bredvid, men nä!

Jag började morra lite dovt och backade bakåt, gick fram igen, vände mig om och tittade på matte och skällde lite lågt.

Matte förstod att det var något så hon reste sig upp och tittade och i skålen fanns monstret - en gigantisk spindel, i alla fall med mitt mått mätt.

Ah, sa matte en spindel den släpper vi ut. Hon tog upp skålen och bar ut den på balkongen och vände på den så spindelen föll ner i rabatten.

Så klart var jag med och övervakade hela händelsen.

Jag tyckte att den var konstig som sprang runt där i skålen!

Matte tackade mig för hon gillar inte spindlar, många, långa ben och snabbt kilar de över golvet.

Det var kanske ingen fara för hennes liv men hon slapp få gåshud om den kom ut.

Nu titulerar jag mig. AAMOR RÄDDNINGSHUND!

Av Aamor & Tina - 17 juli 2009 16:56

Är just nu helt utslagen, måste vara värmen som ta  på krafterna så.

Har visserligen varit och lekt med Affi ett tag men det var ganska så lugna lekar. Ingen av oss orkade något mer avancerat bus idag.


Matte och jag får ta och gå en lite längre runda framåt kvällen när det blir lite svalare, det gillar jag.

Matte ringde och pratade med Troys matte, de bytte tfn och mail så de kan höras om det är något.


Matte har funderingar på lite utställningar för mig i augusti, september men vi får väl se, det är både SKK och inofficiella. Äh vi får se om vi orkar och kommer ihåg att anmäla.


Av Aamor & Tina - 17 juli 2009 08:58

I går kväll blev jag och matte ovänner, matte blev riktigt arg på mig, usch, lite obehagligt.

Det var så att jag fick hår i ögat och började gnugga ögat mot mattan och då skulle matte bara hjälpa mig men jag blev arg och visade det, men matte sa ifrån och tog tag i mig och sen satte hon ner mig på golvet och gick ifrån mig. Så liten jag kände mig! Jag gick efter och tittade storögt på henne men hon sa inget till mig, när hon sen satte sig ner gick jag försiktigt bort till henne och slickade hennes ena fot.

Sen var allt bra igen, vet faktiskt när jag har gått för långt men jag glömmer det i stundens hetta!

Jag fjäskade ganska så mycket för jag gillar inte när matte blir arg på mig!


I natt klochan 02.53 väckte jag matte, jag var lite kelen och ville upp i sängen. Fick komma upp, kelade i 2 min sen ville jag ner igen och gick och la mig under sängen.


Matte väckte faktiskt mig idag kl. 7.45, åh vad jag sov gott då.

Vi har precis varit ute på morgonrundan och sen satt vi på bänken och spanade efter katten men ingen katt så långt ögat kunde nå. vi pratade med grannen en balkong upp istället.

Nu ska jag vila medan matte äter och sen ska jag väl tofsas om och dylikt.


Vi hörs!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards