Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Aamor & Tina - 18 juli 2009 19:47

Eftersom båda mina föräldrar är svart/vita och jag själv är golden/vit har min matte kollat tillbaka på hundarna i min stamtavla för att se var mina färger kommer ifrån.

Där är en hel del golden/vita bakåt men också många svart/vita.

Det är väl så att det slår igenom lite olika för i min kull var vi två i min färg (jag och Affi) och två svart/vita.

Här är i alla fall min stamtavla.

Av Aamor & Tina - 18 juli 2009 17:34

Skrev i morse att jag blev blöt men det var ingenting mot vad jag blev när jag var nödig och regnet fullkomligt öste ner.

Matte tog ändå på mig min regncape men så blöt jag var.

När vi ändå var ute passade vi på att gå bort till Affi och leka lite.

Sprang mig torr och senare behövde jag gå ut för det blev inget gjort när regncapen var på, som tur var hade det slutat regna då.


Senare skulle mattefar ut i trädgården, han för ett krig mot mördarsniglarna som kommer fram när det regnar, och kolla så den inte invaderade tomten helt.

Min matte skulle hjälpa honom att leta, då passade vi på att sticka ut, Affi och jag. Det är superkul att springa i trädgården och jag hittade faktiskt också en snigel.

När vi sen kom in flåsade vi som om vi hade varit utan luft en längre tid, med det är det värt för det är så kul.


När vi kom hem fick matte den dumma ideén att hon skulle kamma ut tovor på mig, hade två som tydligen störde henne. Den ena gick bra men när hon skulle ta den som satt på hö. frambens insida blev vi lite ovänner, är inget kul!

Matte säger att jag har nog kommit in i ännu en trotsålder just nu och det kanske kan stämma. Jobbigt ibland när man inte får göra som man vill!!


Av Aamor & Tina - 18 juli 2009 08:32

Vi klarade oss i går kväll för det duggade bara lite när vi gick sista rundan.

Nu i morse gick vi ut vid 8 och kom halvvägs, då öppnade himlen sig och det fullkomligt öste ner och det var stora droppar. Matte hade bara T-tröja och shorts så vi blev lika blöta båda två. Själv blev jag bara hälften så stor. Jag har så tjock päls annars men nu ser jag så liten och tanig ut, i alla fall tills jag torkar.

Men vi hade faktiskt tur ändå för när vi kom in var det som en en extra kran startade för då kom regnet ännu mer.


Svar till Julia: Jag brukar ligga så och så viftar jag på svansen och smacka och snacka lite när jag vill något och har jag inte helt fel så ville jag gå ut när bilden togs. När sen matte frågar och hon prickar rätt slickar jag mig om munnen och reser mig upp.


Matte skrattade åt mig i morse när ja låg i min favorit säng. Det är nämligen så att när den inhandlades var jag 8 veckor och liten och då såg den gigantisk ut. Kolla in bilden.

Nu när jag sträcker ut som på bilden får jag göra det på andra hållet i sängen men då är bakbenen ändå utanför och vill jag ha huvudet i sängen viker jag det längs med kroppen. Lite har jag växt. Jag älskar den sängen så det gör inget. Oftast rullar jag ihop mig och då går det jätte bra.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards