Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Aamor & Tina - 24 juli 2009 22:15

Jaha, då var det snart ännu en dag till ända.

Jag ska snart gå min sista lilla runda så jag kan klara mig till i morgon bitti.

Vi var ute vid 19-tiden så det är ju inte så bråttom nu.

När jag kom in från den rundan var jag så full av energi att jag for upp i två an mina sängar och bäddade om riktigt ordentligt. Kuddarna står nu på högkant för matte har inte velat bädda rätt. Risken är väl att jag själv får fixa till det, går det också.

När matte kollade på TV låg jag på golvet och kallade på henne. När hon kom ner till mig var jag sååå kelig och pussig i ca 5 min för sen skulle vi busa, därefter däckade jag helt. Jobbigt att hålla igång matte!


Det blev faktiskt regn och även lite åska idag så matte hoppas att det rensade bort "trist vädret". Vi får väl se det imorgon.


Natti Natt från lilla mig!

Av Aamor & Tina - 24 juli 2009 16:15

Matte och jag gick till matteföräldrarnas trädgård för att jag skulle få busa av mig lite. Som matte och jag busade, tur att där är så uppväxt så ingen såg oss idag.

Vi lekte gömma, matte försökte gömma sig, vi sprang, matte kröp, såg urlöjlig ut!

Roligt hade vi och efter ett tag däckade vi båda på deras trädäck. Vi tog en liten sväng sen men vi orkade inte så länge.

På väg hem mötte vi mattes kollega Inger och jag hälsade på henne, hon har också semester nu och hittar på en massa kul med sin man.


När vi sen kom hem tornade mörka moln upp och det började blåsa jättemycket, matte sa nu brakar det snart loss med regn och åska, men nä då, nu skiner solen igen. Kanske  det blir oväder senare bara vi slipper gå ut i det.

Har ätit lite av mattes mat nu så nu ska jag vila och samla krafter. Ska bara se till så inga tovor anfaller när jag sover.

Av Aamor & Tina - 24 juli 2009 12:19

Ja inte att äta, inte än i alla fall.

Vi har varit på middagsrundan, en lång sådan. Mycket bus och spring från vår sida. Vi hade jätte kul men nu är jag TRÖTT!


Innan vi gick ut och matte skulle kamma till min tofs, så jag kunde se ut, då hittade hon en tova, vad annars. Tydligen verkar jag ju samla på dom nu för tiden.

En stor bak örat och där tog hon en igår. Var kommer dom ifrån? Hoppar de på mig på natten eller vad, kan ju undra.

Nu är den i alla fall borta och matte sa att jag var såååååååååå duktig.


Vi gick förbi där det bor en annan Shih Tzu som heter Glenn men han syntes inte, suck.

Inga andra hundar heller så långt ögat kan nå!

Vi landade på den vanliga bänken innan vi gick in men ingen Katt Peggy heller!

Jag hälsade visserligen på henne i morse men hon kan väl hålla sig hemmavid när jag kommer!


Av Aamor & Tina - 24 juli 2009 09:28

Då var det slut på arbetsveckan om vi nu hade jobbat!

Vi vaknade strax innan 8 idag, ganska så lagom tid.

Vi har faktiskt hunnit en hel del redan.

Vi har varit på jakt, mördarsnigeljakt, kanske inte så ärofyllt men nödvändigt. Vi hittade 8 st i matteföräldrarnas trädgård. Jag hjälpte till, eller var det kanske mer ivägen jag var när de skulle plockas upp.

En eventuell tolkningsfråga!

När vi kom hem drog matte fram leksaks/tuggben ätaren, men jag lyckades rädda alla även idag. Puh, vilken tur!


Vädret blir jag inte klok på idag heller, solen lyser igenom då och då men mörka tunga moln syns överallt. Är så trist!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards