Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Aamor & Tina - 25 juli 2009 23:13

Matte sa att hon skulle först titta klart på programmet hon ser men vi ska snart koja. Vi var ju uppe tidigt idag så lite trötta borde vi, läs hon, vara.

Själv är jag jättetrött och somnar var jag än lägger mig.

Vår kväll har varit lugn men de över oss har nog fest för de sjunger och låter ganska mycket, men det är ju lördag.


Natti Natt

Av Aamor & Tina - 25 juli 2009 19:53

Jag ligger mest och slöar nu och matte slötittar på TV, hör hon säger "mest skit", undrar om hon menar TVn eller att jag luftar lite då och då. Säkert TVn!

Vi har varit och hälsat på mattes moster Olly. Matte sa att jag var lite stirrig där för jag ville så gärna prata med hennes katt, eller rättar sagt katten som flyttat in där.

Vi känner ju inte varandra så det gäller att vara försiktig, säger matte.

Katten gick ut!

Varit på en lång runda vi 18-tiden, skönt att gå, det gillar jag skarpt och att vi busar när vi är ute. Rätt som vi går gör matte en tjurrusning och jag är ju inte sen att hänga med, sen går vi normalt igen.


Det fina vädret som var här i morse har varit lite si och så, lite regn, lite sol, lite blåst osv.


Av Aamor & Tina - 25 juli 2009 12:04

Vi var på snigeljakt även idag och jag fick springa lös i trädgården. Det är så roligt när matte försöker gömma sig. Oftast hinner hon inte så långt för jag har koll på henne!!

Vi hittade bara två idag, det var nog lite sent för att hitta så många men det är alltid något.

Matte har lovat mig att vi ska ner och botanisera i vår djuraffär, Morrhoppan på måndag för att se om där finns några saker så jag kan få använda min hjärna lite. Är där inga roliga får vi bege oss till ett annat ställe.


Matte håller på att tvätta och jag är med och kollar in vad som behövs tvättas, hon fick precis jaga efter mig för jag stack med hennes tröja, det var kul!


Även i natt har jag tydligen blivit anfallen av dessa täcka tovor. Matte hittade minst 4? st på min vänstra sida. De kan väl anfalla matte lite istället för hon behöver ju inte hjälp att kamma/borsta sig och sen har hon ju inte så tjockt hår som jag, därför borde det bli lättare att reda ut.

Jag får försöka omdirigera dom när de kommer smygande!!

Av Aamor & Tina - 25 juli 2009 07:24

Gjorde allt för att matte skulle vakna i morse strax innan 7. När jag till sist hörde att hon var vaken sprang jag in till henne och skyndade på och sen mot dörren.

Matte fattade. Jag var nödig, ohhhhhh vad jag var nödig. Tror aldrig att jag stått på ett och samma ställe så länge och det gjorde jag två gånger, stod länge alltså. Sen var det mera normala benlyft.

När jag stod på det ena stället så länge vände jag på huvudet och tittade på matte och tänkte "Skönt, tur du vaknade".

Åt skinka igår så jag drack nog lite mycket vatten sen.

Ska lägga mig igen, snart.

Matte blev uppe. Hon sa att hon inte tror sina ögon för det verkar som solen är här idag och bara tunna moln på himlen, hoppas det håller sig så.

Var nog åskan som rensade upp lite.


Syrran och jag på bild, saknar henne lite faktiskt!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards