Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Aamor & Tina - 26 juli 2009 21:33

Nu har jag förhoppningsvis varit ute på sista rundan för dagen. Vi gick en lite längre runda än vad vi brukar göra på kvällen.

Vädret var skönt och vi hade roligt. Vi mötte inte en enda hund!

Dagen i sin helhet har varit bra.

Vi har så klart varit ute, vi har busat, ätit, sovit (jag), kelat mm.

Vi var bort en kort sväng hos mattes moster, brukar lämna morgontidningen till henne när den är läst.

Matte har suttit vid datorn en del och det gillar jag för då ligger jag vid hennes fötter under skrivbordet.


Såg på Kimzans kennels hemsida att min halvsyster Cajza nu hade flyttat. Lycka till med henne vem det nu än är som blivit med hund!

Vi är ju liksom bara helt underbara om jag själv får säga det, matte håller nog med!


Det verkar som om vi skulle koja tidigt idag fast matte ska nog läsa och då släcker hon ju inte så tidigt! 

Vilket som...

Natti Natt


Av Aamor & Tina - 26 juli 2009 15:24

Matte fick precis ett mail och jag och Affi ska på utställningen i Burlöv.

Ja ja, jag vet att jag var anmäld men det känns bättre när man fått en bekräftelse på det.

Nu ska bara matte betala!!!!

Av Aamor & Tina - 26 juli 2009 11:36

Jag har varit och gått nästan hela motionsslingan där vi bor, ja nu är den ju inte så lång och vi gick inte i den stora backen men nästan hela.

Där kom en hund med sin husse joggandes, såg ganska roligt ut fast han sprang med så kort lina. Försökte få igång matte med att rusa fram men nä, hon ville inte jogga. Kanske bäst att gå ändå!


Vi satt på "vår" bänk i säkert 30 min och tittade på folk och rätt som det var kom katten Peggy men hon svassade bara förbi men hon tittade på mig.

En skata i ett träd satt och kraxade och gav mig "onda ögat", matte sa att den trodde nog att jag var en katt för de brukar kraxa på katterna.


Även i natt har jag blivit anfallen av tovmonstret men jag var så duktig nar matte tog bort dom!

Har hjälp matte att bädda rent i sängen för jag sträckte lakanet vid fotändan.

Jag är alltså inte bara vacker utan jag är "tassig" och huslig!!!!


Av Aamor & Tina - 26 juli 2009 08:39

Så säger matte om vädret! Själv är det helt okej för mig för när det är för varmt orkar jag så lite.

Jag har sovit så gott i natt, när matte äntligen masasade sig i säng, hon skulle ju så klart ett program som slutade först kl 00.00 Jag blev så glad när hon la sig i sängen och jag har nog aldrig varit så snabb när jag dök under den. Somnade direkt.

Då var det söndag igen. Även idag har vi varit på snigeljakt, hittade nog 7 st idag, alla i källartrappan. Såg sen bara en massa slemspår men inga på gräsmattan.

Själv höll jag mest koll på matte så hon inte fick för sig att rymma, egentligen borde hon ha koppel på sig så jag har koll på henne!

Nä, så farligt är det inte men det kan bli! Vi lekte också i trädgården.

Matte äter frukost nu och själv tänkte jag ta en morgonlur.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards