Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Aamor & Tina - 27 juli 2009 22:13

Kväll igen, jaha tiden rullar bara på!

Jag har nästan sovit hela kvällen förutom ett tag när jag hade matte till att hålla grisörat till mig. Det är inte så att jag är bekväm, jag vill inte smuta ner mina tassar, för grisöron är ju lite feta på ytan. Fniss, tror det i alla fall, kanske jag är lite bekväm men det första lät väl bra?


Vakande i alla fall när matte kom och sa att nu går vi ut på vår sista runda för dagen. I trappan mötte jag de som bor ovanpå oss och jag ville hellre följa med dom, var uppe i halva trappan innan matte fick fatt i mig. De skulle kanske hitta på något roligare, vem vet, fast jag hade nog inte kunnat lämna matte ändå.

Vi gick vår runda, satt på bänken men katten Peggy var på sin balkong sa matte. Jaha, ingen godnatt kel från henne i kväll heller!


Nu ska vi snart koja och vakna förhoppningsvis vakna utvilade i morgonbitti, beror på hur länge matte läser!


Natti Natt......

Av Aamor & Tina - 27 juli 2009 18:33

Ja, du lilla söta Moa!

Matte lämnade mig helt själv i matteföräldrarnas hus. Ingen hemma, gissa om jag skällde. Jo, det gjorde jag.

Matte lämnade mig inte hos oss själva för det hörs för tydligt, Jag är ju liksom lite fjantig, tycker matte, med det där att vara själv.

Matte skulle köra och handla och det kändes som om det tog hela dagen, fast matte säger att max. 10-15 min.

Moa! Hälsa din mamma att matte är faktiskt ledig denna och nästa vecka också, hon kan ju inte ta ut "mattedagar" som din mamma gör för att bli ledig längre. Hi Hi!!!

Ses Sara!


Affi kom hem idag. JIPPI, bus på gång. När vi gick dit så fastnade skit i pälsen där bak (mitt eget) så jag fick ju börja med att duscha, var ju inte så jag hade tänkt hälsa på henne.

Affi var snabbt med inne i duschen och försökte dra ut mig så matte fick putta bort henne, hon är såååååååå busig.

När jag sen blev ren(!) gick det som attan, runt, runt och hopp och morr och skall men vi hade ju så kul.

Rätt som det är blir vi törstiga och alltid samtidigt så bägge nosarna ner i vattenskålen och sen mera bus.

Gissa om jag är trött nu?


Matte var och handlade ett "tankelek" till mig. Dog Smart, en rund platta med träkoppar på som man måste lyfta upp för att få tag i godiset.

Det var kul men jag fick ju nästan andnöd och yrsel för så mycket fick jag snusa för att hitta godiset.

Affi tog en av träkopparna och gick, hon tyckte att de var roligare att tugga på.

Hon är märklig min syrra!!!!

Nu är vi hemma och ska ta det lugnt resten av kvällen.

Av Aamor & Tina - 27 juli 2009 08:52

Nu menar jag ju inte filmen Zorro utan hunden Zorro.

Vi möttes idag och det var kul, han är STOR och fin. Matte sa att rasen heter Grosser Schweizer Sennenhund, han är lite mer än ett år äldre än mig.

Först nosade vi på varandra, jag fick ju sträcka mig i min fulla längd men efter ett tag ville vi busa, såg nog ganska så roligt ut när mini och maxi leker. Zorro kommer från Jomatanjo's kennel.

Matte frågade om Zorro skulle till Sofiero utställningen men de hade inte bestämt sig än, samma här sa matte.


Vi kollade även idag efter sniglar men hittade bara en. Regnade ju inte igår kväll.

Jag sprang runt i matteföräldrarnas trädgård och tuggade löv och försökte få igång matte men hon tyckte nog det var för tidigt.

Nu viar jag!


Bild på mig och syrran. Jag är inte tjock, det är pälsen som står ut!!!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards