Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Aamor & Tina - 29 juli 2009 23:23

Ville knappt gå med matte ut på sista rundan så det första gräset jag såg blev vattnat sen in igen.

Kvällen har mest gått åt till att sova och ett kort kel med matte.

Nu ska vi gå och lägga oss, bara matte kan sluta att gå och pilla på allt möjligt här hemma.

Människa gå in på dass och gör det du ska där och hopp i säng så jag kan lägga mig under sängen!!


Natti Natt!

Av Aamor & Tina - 29 juli 2009 20:48

Nu har jag varit ute på min kvällsrunda och vi gick en bra bit, det är så kul att vara ute och gå.

När vi närmade oss hemmet sneddade vi över en stor gröning och sprang och lekte där, matte övade mig på att stå fint (som man gör på utställning) och om jag får säga det själv stod jag så snyggt.

Fick ingen rosett av matte men en pannpuss och det är ju värt mer!


Tjejtjusare då?

Jo alla småtjejerna (människor) vill klappa, pussa och gosa med mig och jag har ju inget emot det för jag litar på att matte styr upp det om det blir för mycket.

Ja även småkillar gillar mig.

Vi mötte två stycken nu på rundan och den ene killen var så gullig för han sa "Så fin du är lilla hund, du måste ha haft en bra uppväxt". När matte sa att jag håller på att växa upp ännu så sa han "hoppas du får en fortsatt bra uppväxt". Sen kutade dom iväg, barn är roliga, ibland! 

Av Aamor & Tina - 29 juli 2009 17:53

Jag och matte gick bort om till matteföräldrarna och Affi och nästan direkt satte vi igång att busa. Affi tog tag i mitt ena öra och drog det tvärs över mitt ansikte, fick hår och öra i munnen, över på andra sidan och väl där med mitt öra började hon skaka våldsamt med mitt öra, hallå är det jordbävning eller!

Matte fick säga till henne flera gånger att hon måste vara rädd om sin lillebror. Jag håller med!!


Rätt som det är kommer min matte med flaskor och börjar blanda till saker och jag tittar och tycker att det ser ut som sådant hon gjorde igår när jag skulle bada. Ah nej, inte en gång till så jag stack under kökssoffan.

Så tog hon Affi och tog av tofs och gick in i badrummet med henne, då blev jag lite tuffare och följde med i alla fall till dörren.

Affi skulle bada, ha ha!!!!

När hon var klar och satt invirad i min mattes famn, jag gillade inte det, så började jag skälla på henne.

Affis matte tog över för hon skulle göra resten sen, föna, kamma och tofsa busen.

Själv tyckte jag det var roligt att reta henne så jag fortsatte att skälla på henne så matte och jag gick ut på gräset och sprang.

När vi hade tröttat ut oss kom en fin, ren, väldoftande tjej ut till oss och gissa om jag fick igen för att jag retat henne tidigare.

Då var det ingen söt och gullig tjej utan ett litet ettrigt "monster"!!

Äh men vi hade rätt så kul fast hon tar lite för hårt ibland.


Nu är i alla fall matte och jag hemma i lugnet så jag ska vila mig lite. 


Det har faktiskt varit fin väder i dag och solen har lyst mycket och matte är nöjd med det.

Hon övade även på att sätta upp tältet för utställningar och mattemor klockade henne för att se hur lång tid det tog.

Från att hon öppnade blixtlåsen på väskan tills hon fick upp tältet, utan att slå ner pinnar så tog det 2 min 40 sek, utan att hon stressade. Bra gjort matte!


Av Aamor & Tina - 29 juli 2009 10:02

Nu har matte anmält mig till SKK utställning på Sofiero, oj oj undrar hur det kommer att gå! Där är ju många fler hundar än vad det är på de inoff. utställningana vi har varit på.

Vi får ta det som det blir, en träning för oss båda och det kan ju (kanske) vara kul. Håll tummarna för oss!

Matte har precis pratat med Liza och allt var bra med dom. Lite på gång i kenneln, spännande.


Jag har sovit så gott i natt, busandet med Affi som tröttar ut en.

Vaknade strax efter 7 och vi har gjort vår runda och matte sa hon skulle strax kamma upp min tofs så jag stack!

Vädret är som de andra dagarna lite halvtrist men kanske solen vågar titta fram, vi får se.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards