Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 2 augusti 2009 23:07

Nu har matte suttit och tittat på en film och jag har sovit på hennes fötter nästan hela tiden. När filmen var slut sa hon "boken var bättre nu går vi ut".

Kändes nästan som höst ute, blåser lite och det prasslar i löven.

Konstiga ljud så när det är mörkt ute, tur matte var med.


Nu kallar sängen på mig men jag kan ju inte lägga mig förrän matte lägger sig för tänk om jag lägger mig och hon smiter ut. Hon har i och för sig sagt att hon inte gör det men det är bäst att ha ögonen på henne.


Natti Natt.....

Av Aamor & Tina - 2 augusti 2009 20:06

Min matte säger att jag är nästan som en klocka för att det kvittar när vi varit ute innan, jag bara måste ut igen mellan 19.30-20.00

Vadå, blåsans timer är inställd då.

Vi kom in vid 18-tiden men så tiggde jag om att få gå ut igen 19.36 Behöver man så behöver man!!


Det blev regn, även om det bara kom en kort stund så kommer det nog mer sen.


Kommer inte ihåg om jag berättat innan men en av mina absoluta favorit saker är att dricka vatten ur en sprutflaska, jag kan ha varit ute i köket och ätit min mat ,vattnet står precis bredvid, och ändå springer jag in i storarummet där sprutflaskan finns och tigger om vatten från den. Matte behöver inte ens vara där inne.

Att den står där beror på att matte tröttnade på att hämta den varje gång jag ville ha.

Oj oj vad jag kan få henne att göra saker som jag vill!!! 



Av Aamor & Tina - 2 augusti 2009 18:10

Matte och jag har sprungit i matteföräldrarnas trädgård och jag gick lös dit, ja med ett långt snöre bakom mig men lös.

Så klart möter vi en massa hundar när jag får gå lös och aldrig de hundarna som jag känner och får hälsa på!

Det är så kul att få springa av sig lite, matte säger att jag låter som en apa när vi busar nära varandra. Hon såg ett program en gång där en apa blev kittlad och skrattade och tydligen låter jag så!

Matte satt och drog lite mossa i gräsmattan när jag låg och vilade men det såg jag så klart och var mycket villig att hjälpa till. Jag såg nog ut som en mosskulle till sist.

Lite skakningar så lossnar det.


Innan idag när vi var ute så träffade jag Tarzan, en gammal man på 15 år (hund). Han liknar en räv säger matte, först ville han inte hälsa alls men sen gonade han och kom fram och snackade lite med lilla mig.


Matte lagade helt klart godare mat idag, kotlett och jag fick en, Mmmmm gott!


Nu är jag faktiskt trött igen, känns som regnet hänger i luften men det gör ju inte så mycket nu när det är kväll.



Av Aamor & Tina - 2 augusti 2009 13:17

Jag och matte var och lämnade dagens tidning till moster Olly och hennes dotter Therece och barnbarn Sofia och Mimmi, de bor i Söderköping men är nere och hälsar på.

Full aktivitet i trädgården.

Jag blev så kelad av tjejerna och Sofia gjorde flera bottenflätor på mig och jag satt still nästan hela tiden hon gjorde dom, var skönt när hon pillade på mig.

Själv ville jag väldigt gärna snacka med katten som har adopterat mattes moster men hon ville inte idag heller fast hon kom lite närmre än innan.

Nu ligger jag helt utslagen för det är jobbigt att bli så ompysslad, men kul, och så är det varmt så jag har faktiskt gått och lagt mig.


Av Aamor & Tina - 2 augusti 2009 08:32

Godermorgon!

Förhoppningsvis får vi även ännu en solig dag hos oss fast igår var det finare och varmare än vad det är just nu. Inget vi kan påverka så vi får väl se!


Jag och matte var och hämtade matteföräldrarnas tidning och halvvägs dit behövde jag kröka rygg ett tag.

Vilket elände det blev, det fastnade i pälsen och matte försökte ta bort det men där var mer kvar. Det kändes helt enkelt äckligt att gå!

Så jag körde med taktiken att springa ett par steg sen sätta mig och kasa lite men inget hjälpte.

Matte sa "du får duscha rumpan när vi kommer hem". Som om det skulle vara en tröst det var ju NU det känns äckligt!

Väl hemma hamnade jag så klart i duschen och även om jag motvilligt gick in där måste jag faktiskt erkänna att det var skönt att få bort det.


Och vet ni vad? Jag börjar på sprutt på det.

Vadå undrar ni!

Jo när jag har lyft på benet har det mest runnit rakt ner och mest på mig själv men de senaste dagarna prickar jag stolparna högre upp och det är minimalt på mig själv.

Jag har alltså fått kläm på hur jag ska göra, jag får ta i lite så prickar jag stolparna. Det är kul för nu är det lättare för andra hundar att lukta var jag varit. Ha ha!


 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards