Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2009 22:14

Det har varit mattes ord för dagen.

Ja nu har dom inte varit riktade mot mig utan mot vädret, usch fy vad trist väder.

Det har nästan regnat hela dagen och jag har blivit blöt alla gångerna när jag varit ute utom en gång, kryss i taket.


Jag har slappat nästan hela kvällen. Var väldigt kelen med matte ett tag och det varade ganska länge, annars blir jag kelen och kelar en kort stund, men nu varade stunden länge.

Gissa om matte var glad?


Jag var borta i matteföräldrarnas trädgård en gång till och övade på mina nya jaktfärdigheter och denna gången blev resultatet hela 30 st mördarsniglar, inte illa för en liten novis.


Jag har precis varit ute och vattnat en stolpe och en grästuva och gissa, jo det regnade!

Nu ska jag lägga mig och just nu värmer jag mattes säng så hon inte ska frysa men jag tänker minsann inte ligga kvar när hon kommer.


Så Natti Natt......


Ps. Syrran gjorde en hemsk sak idag men hon får själv berätta!

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2009 14:21

I förmiddags behövde jag gå ut och det var ganska så bråttom så matte hann inte sätta på mig regnrocken.

Och så klart regnade det, öste ju inte ner men det kom mycket ändå.

Vi gick till matteföräldrarnas trädgård på jakt efter mördarsniglar eftersom det är så blött.

Vi hittade 17 st och själv hittade jag 4 st.

Tror faktiskt jag ska bli en jakthund.....


När jag kom hem igen liknade jag mest en våt trasa nästan halva Aamor försvinner när jag blir blöt. Grannarna kände knappt igen mig.


På ett ställe vi går var en ordentlig översvämning för gräs har växt över gallerbrunnen plus att där var en massa löv.

Matte rensade och jag sprätte lite där så nu har vi nog räddat många cyklister från att få vattenplaning eller åtminstone mindre våta byxor när de cyklar där.

Kan nog vara dagens goda gärning.


Matte och jag åt macka med stekt ägg, gott!

Matte gör ett hål i mitten på mackan och lägger den på stekjärnet och slår det knäckta ägget i hålet, gulan ska i alla fall hamna där och så flyter vitan ut över mackan, steks på bägge sidor. Åh, så gott!!!

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2009 10:34

Jag klarade mig till klockan var 8.30, då var jag bara tvungen att gå ut fast det regnade.

Matte tog på mig regnrocken och så gick vi. Vi skulle bort till matteföräldrarna och dra ur TV-antennen och ta tidningen och när vi kom halvvägs var det som om himlen öppnade sig och åskan kom tillbaka med ny kraft.

Vi kom dit och stannade ett tag tills det värsta dragit förbi men jag tyckte inte att det var kul där så jag ville hem.


Vi travade hemåt fast det regnade men lite mindre regn nu, åska gjorde det fortfarande men den var inte så nära nu sa matte.


Gissa om jag var blöt?

Jag var väldigt blöt, ja inte på ryggen för där var jag skyddad men resten av mig var dyngandes sur!

Matte torkade av mig så det blev bättre.


Nu har jag även blivit kammad/borstad, tovmonstret har vaknat igen.

En stor på ryggen vid svansen och en stor på höger bakben men de är borta nu. Bara ullen son trasslar in sig i håret, matte säger att de är lätta att ta bara jag sitter eller ligger still.

Och det är svårt!!!!


Nu ska jag vila lite med jag lägger in ett kort på mig när vi kom hem fast matte har torkat mig på det är jag blöt.

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2009 08:15

Jag vaknade vid 7, matte vaknade då också av att det åskade och regnade, så trist.

Åskan har nog dragit vidare nu men nu regnar det igen, var ett litet uppehåll innan.

När matte gick på gick jag som vanligt och la mig igen, känns så tryggt att hon är vaken och kan vaka över sitt lilla troll.

Särskilt då när det åskar, jag är ju inte rädd men det är sådana konstiga vibbar i luften då.


Igår när vi väl gick och la oss somnade jag direkt och matte påstår att jag snarkade nått otroligt ett tag.

Vet inte om jag ska tro henne för jag hörde då inget, kanske när jag la huvudet upp mot väggen så kanske... erkänner inget men.....


Nu kommer regnet ordentligt, det fullkomligt öser ner.... tur vi är inne.

Det verkar som om det blir en innedag idag om vädret inte drar bort, snabbisar ut för att uträtta behov.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards