Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 5 augusti 2009 23:00

Jag har minsann sett till att matte har varit sysselsatt i kväll.

Hon har fått vara med och leka med mina pipleksaker, hon fick hålla dom medan jag pep med dom, då och då gömde jag dom under något annat men jag hittade dom igen.

Tydligen är jag nog inte så bra på att gömma saker!

Kul hade vi i alla fall.


Jag lurade matte nu i kväll!

Igår drog hon ut mig så sent men idag kallade jag stax innan 22 att nu behöver jag gå ut. Vi gick rundan och sen gick jag och la mig.

Kallade på matte men hon skulle se ett program först, vekar som hon kommer strax.


Natti Natt.....

Av Aamor & Tina - 5 augusti 2009 15:22

Hänt lite idag.

Var och lämnade tidningen till mattes moster och där lekte jag ett tag med mattes kusinbarn Mimmi och Sofia. Det var kul ett tag men sen la jag mig ner och kopplade av.

Kom hem ett litet tag men matte blev lite rastlös så vi gick till matteföräldrarnas trädgård. Vädret är ju soligt och varmt.

Jag sprang och lekte med matte ett tag men blev varm så jag slog läger i skuggan.

Matte var lite överallt så jag var ju tvungen att kolla in henne då och då.


Matte satte sig ner på gräsmattan och började dra mossa från den och lägga i en påse. Oj oj, det såg roligt ut.

Där matte drog var jag med nosen och när jag inte fick det dök jag handlöst ner i påsen och drog upp mossan igen. Jag älskar mossa!


När vi skulle gå hem fick jag hälsa på grannens hund, ja dom har ingen egen det är deras sons hund. En svart pudeltik som heter Wilma, det var roligt att prata med henne lite och rätt som det var kom Ebba, en Shih Tzu/Papillon tik som jag brukar hälsa på. Det var kul, 2 tjejer!

Tjejerna började snacka med varandra och brydde sig inte om mig, vad liknar det? Fick lägga mig ner och se så söt ut som möjlig och då nappade Ebba, fort upp och busa lite!


Nu är jag helt slut!

Av Aamor & Tina - 5 augusti 2009 08:56

Jag vaknade vid 6 och var så kelig så men matte kände ju inte för att gå upp och kela med mig, taskigt va!

Vi gjorde en liten kompromiss, jag la mig i min säng, matte drog den till sig och så rullade hon runt på mage med en hand nere hos mig. Åhhhh, så skönt det var!

Matte sa att när hon vaknade igen vid 7 låg vi kvar så men jag tror inte hon klia mig hela tiden, handen var där och det räknas.

Vi steg inte upp från 8 och det var skönt.

Jag har varit ute på morgonrundan och det är soligt, skönt!

Fast det var ganska mycket dagg i gräset så jag är ju så klart blöt på mage och ben.


Matte sa att nu får hon ta och borsta ut en tova, monstret har väl varit aktivt inatt igen.


Tanja det är ganska skönt att bada så njut, själv har jag inga planer på det idag och förhoppningsvis inte matte heller.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards