Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 7 augusti 2009 22:35

Nu går matte här och suckar och stönar "detta var sista semesterdagen, suck, jobba på måndag, stön". Tänk på mig istället som ska vara med busan och bli tuktad dagarna i ända, vad är jobb mot det.

Tja, vad vet jag för jag har ju aldrig jobbat!

Jo mattes semester är slut idag, 5 veckors ledighet och hon säger att det har verkligen känts som ledighet, skönt.

Hon har ju såklart helgen också ledigt så där är ju två dagar till.


Kvällen har varit lugn vi har myst och kollat på TV.


Matte gjorde fyllda chaminjoner till lunch och gissa om fyllningen var god, JA!


Nu ska jag nog koja och matte snart nog så...


Natti Natt....


Julia: Jag hade glömt att pricka i att jag inte ska godkänna kommentarer det var därför ;)

Av Aamor & Tina - 7 augusti 2009 18:56

Även idag har vi legat och solat i matteföräldrarnas trädgård.

Först måste vi busa lite sen kela och till sist solar matte och jag pausar i skuggan.

Hon hade kameran med så några bilder var hon bara tvungen att ta.

Hon passade även på att sätta upp utställningstältet, övar sig!

Tyvärr hade hon lagt undan kameran annars hade jag plåtat henne, om jag visste hur den funkar. Såg roligt ut!


Matte glömde kameran hos matteföräldrarna så nu när vi ändå skulle ut tog vi och gick det hållet så hon kunde hämta den.

Tur var det för när vi kom tillbaka hem var Peggy ute så matte klickade även henne. Yes!!

Väldigt varm här idag, säger jag. Mellan promenaderna har jag legat utslagen.


Av Aamor & Tina - 7 augusti 2009 11:45

Matte lurade mig! Usch, så taskigt, tänk om jag inte mår bra av sådant!

Nu ska ni få höra. Matte sa att vi skulle gå och lämna tidningen till moster och att vi skulle mellanlanda hos matteföräldrarna, jo jo.

Det hon utelämnade var att JAG skulle mellanlanda där, helt själv, bara jag och alla spöken, inte för att där är några men där kunde varit!

Hon skulle handla. Varför får då inte jag följa med?

Hon sa att jag binder inte dig Aamor utanför affären, vadå binder kan väl få följa med in, det får jag ju göra i djuraffären. Vad är skillnaden?

Kanske hade jag det bättre där jag var men jag gjorde det under protest, jag skällde och "grät"/ylade lite, matte hörde det minsann när hon kom tillbaka.

Var jag själv länge? JA det var jag, i hela 10 min.

Matte säger att hon handlar snabbt men var det snabbt? Det var det nog!

Nu har jag gnällt lite men jag fick en pipleksak och den gillade jag skarpt.

Jag överlevde det hela också utan för många ärr!


Nu har vi suttit ute på bänken ett tag, jag har spanat och matte har läst.

Av Aamor & Tina - 7 augusti 2009 09:13

När jag skulle gå och ta tidningen så träffade jag Zorro och det var kul. Vi nosade på varandra och sen tyckte nog han att jag var lite jobbig för han gömde sig bakom sin matte!

Ha ha, var han rädd för lilla mig? Jag är ju lite ettrig ibland och är man en stor,fin och ståtlig hund kan man nog tycka att småungar är jobbiga.

Sen tyckte jag att han blev jobbig för han ställde sig på håret på min svans och det får man inte göra för det gör ont, i alla fall när jag far iväg, hade jag varit stilla hade jag ju inte känt något men det är en reflex.


Vi hittade 11 sniglar, ja det var matte som hittade dom så jag får nog lägga den blivande jaktutbildningen på hyllan för jag vill helst bara busa.


Blött även idag i gräset så mina ben och mage är våta. Matte säger att det ser så roligt ut för jag blir så långbent då fast jag inte är det.


Nu ska matte fixa till mig så jag blir snygg, själv tycker jag att jag alltid är det men alla behöver kanske bättras på då och då!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards