Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 13 augusti 2009 21:37

Jag är en riktig lyckoamulett idag - ska föreslå matte att hon hänger mig runt halsen som tur!

Jag var ute på sista rundan för dagen och det är mörkt ute pga att där är stora mörka moln på himlen, regnet hänger i luften men även denna gången kom det inte förrän vi kom fram till porten.

Hade ju inte varit någon höjdare att bli dyngsur nu när det är dags att koja för då hade matte dragit fram fönen och jag kan lova att jag hade inte blivit överlycklig. Står ut när jag badat men där går gränsen!


Matte börjar faktiskt förbereda sig för att koja hon med, åh vi kommer nog i sängen i lagom tid idag!


Natti Natt......


PS. Har fått en till bloggkompis som heter Oscar, det är kul att fler hundar får säga sitt!

Av Aamor & Tina - 13 augusti 2009 18:52

Jag har nästan precis blivit "avtovad", hade några tovor som uppkommit under dagen, dock ej för att vi var busiga.

Jag var ju nu inte helt överförtjust i att matte borstade mig men hon lovade att vi skulle gå en runda sen. Då får även en liten envis sötnos som jag stå ut!


Vi gick ut och jag ville gå en kortare runda än vad matte hade tänkt sig.

Tur var väl det för när vi kommit halvvägs började det åska och när vi sen satt på vår bänk började det regna så smått så vi gick in.

Nu öser det ner! Snacka om tur eller ett extra sinne!


Skulle gissa att matte också blev glad för hon sa att hon har blivit blöt en gång redan idag, det började ösregna när hennes jobb var ute i skogen. Hon hade regnjacka men inga regnbyxor och då vet man ju att det rinner ner på benen för det gör det när jag har min regnrock på.

Av Aamor & Tina - 13 augusti 2009 16:59

Nu är det bara en morgon till som klockskrället ska ringa, så skönt!


Mattemor har idag påstått att Affi och jag har varit jättebusiga, kan aldrig stämma, skulle vi busat? Näääääää!

Kanske att vi har skällt lite på varandra, dragits i tofsar och skägg, velat ha varandras tuggben, slagit dövörat till och sprungit iväg men det har nog bara varit ytterst lite från vår synvinkel.  

Det måste helt enkelt vara så att mattemor varit extra känslig idag.

Vad tror ni?


Nu är jag hemma och har ätit en portion mat och är hur snäll och beskedlig som helst och ligger här och slappar.

Inte är det för jag är trött efter allt bus, nä nä jag bara tar det coolt nu!!!


Spanade efter Peggy eller någon annan katt att kolla in när vi kom hem, men jag såg ingen katt någonstans. Lite trist, kanske nästa gång jag är ute.




Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards