Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 14 augusti 2009 22:44

Ja nu är det inte jag som är envis utan matte!

Hon kallade att vi skulle gå ut sista gången för idag och då hade jag ju tänkt gå ut och lyfta mot EN stolpe.

Men nä nä, matte hade andra planer, jag försökte med att sätta mig ner men det gick inte för då var matte tvungen att leka bus med mig och lättlurad som jag är följde jag ju med. Till sist var det lika långt som att vända om eller gå rundan klart. Lurad av denna envisa människa!

Tur var kanske det för jag upptäckte efter ett tag att jag var i behov av mer än att bara lyfta vid en stolpe, jag behövde sätta mig ner också, nu slapp jag väcka matte i natt, ganska skönt för oss bägge.


Nu ska vi koja efter en hel veckas slit och släp!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 14 augusti 2009 20:43

Jag var ute på en runda och när vi närmade oss hemmet hörde jag några som kallade på mig.

Såg först ingen men efter ett tag såg jag att det var grannen, dottern med pojkvännen, jag sprang mot dom och ville pussas.

Jag blev så jätteglad att jag snurrade nästan in dom alla med mitt koppel!

När de skulle upp en våning till satt jag länge och tittade efter dom.

Till sist informerade matte mig om att kom jag inte in nu så skulle hon stänga dörren så det blev till att följa med in. 


Av Aamor & Tina - 14 augusti 2009 17:31

Första veckan har nu passerat och jag har överlevt tillsammans med min söta lilla busiga syster. Det har till och med varit kul men sen är det skönt att komma hem i lugn och ro.


När matte åt sin frukost i morse gick hon ut på balkongen och det regnade, ja det regnade som om himlen var öppen.

När hon svalt sista mackbiten kallade hon på mig så hon kunde lyfta upp mig så jag fick se, oj vad der regnade. Regnet lät nästan som ett tåg.

Matte sa att det är tur vi är inne nu, vår balkong är inglasad.

Sen höllt vi tummar och tassar på att det skulle sluta tills vi skulle gå till matteföräldrarna.

Inget regn kom när vi gick men gräset var vått, vattenpölar överallt så jag blev ju lite blöt ändå.

När vi kom dit lyfte matte upp mig på en stol så hon skulle kunna torka av mig lättare och hela tiden stod Affi och drog mig i skägget.

När jag sen kom ner började hon boxas, vilken energi hon har!

Jag gick in och hälsade på mattefar och sen började vi springa och leka, ut på altanen i en farlig vänster och där busade vi.


När matte kom och skulle hämta mig visade hon en kudde hon köpt till mig, jag ska ha huvudet på den när jag ligger ner och blir kammad, tror hon i alla fall men vi får se kanske.

Provade den på golvet och den var skön men sen är det skillnad när jag blir kammad!

Matte fick mat hos matteföräldrarna så vi gick ju inte hem direkt.

När vi sen skulle gå så låg jag kvar i köket, mattefar sa "han vill stanna hos oss" men när sen matte sa "okej, Hej då Aamor", då fick jag väldigt bråttom. Jag ville ju hem!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards