Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 21 augusti 2009 22:37

Jag kom precis in efter att ha varit ute och vattnat dagens sista buske, inte för att den behövde vattnas men jag behövde!

Matte har tittat på friidrott nästan hela kvällen och själv har jag legat på hennes ena fot och snarkat, skönt att sova lite.


Förhoppningsvis vakanar vi inte alltför tidigt i morgon men det får vi se då.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 21 augusti 2009 20:08

Jag har varit ute på min kvällsrunda nu, det regnade inte men det var blött i gräset.

När vi kom in så borstade matte igenom mig och tog några tovor, jag var nog lite tramsig och ganska mycket likt en ål i mina försök att unkomma, helst när benen skulle borstas.

Till sist blev matte arg på mig och då satt jag som ett ljus! Jag måste testa gränserna då och då.


Jag ska hälsa på hos Liza & Lasse och alla deras hundar i morgon, det ska bli kul. Så vi ses Tanja, lova att du är snäll mot mig då!

Av Aamor & Tina - 21 augusti 2009 17:33

Jippi, det är fredag idag och klockan ringde för sista gången denna vecka.

Det hade regnat tidigt i morse så det var blött ute men det regnade i alla fall inte när vi gav oss iväg.

Matte skrämde mig i morse för när vi skulle gå iväg hade hon en sax med sig, jag tittade undrande på henne men då sa hon att på ett ställe vi går kryllar det av mördarsniglar och nu var hon trött på att de bara förökar sig och nu hade det regnat så de var säkert framme. Stället det rör sig om är på ca 20 meter.

Då blev jag lugnare! sagt och gjort så begav vi oss iväg och matte hittade 27 sniglar på den lilla plätten och då letade hon ändå inte.

Det blir så klibbigt i min päls om jag råkar röra vid dom och tar matte inte det direkt så torkar det och då är det nästan hopplöst att få bort.


Jag stod och tittade efter Peggy när vi kom ut men matte sa" Peggy är nog inne och sover", då hör vi ett "Mjau" bakom oss och där kommer hon gående och vill bli kelad!


Även idag har faktiskt Affi och jag varit snälla, ända tills matte kom och skulle hämta mig för då blev jag busig och gjorde något som jag inte får!


Matteföräldrarna och min matte satt och snackade i köket och vi två busar lekte på altanen då det hörs en duns och matte kommer ut till oss för att se vad vi sysslar med.

Affi var på golvet och jag stod mitt på bordet! Kan inte förstå hur jag kom dit för det måste ha varit så att Affi bar upp mig......

Blev avslöjad för matte såg mina fotavtryck på stolsdynorna, jag hade hoppat upp själv, oj oj. Mattefar blev inte direkt överlycklig när han hörde vad jag gjort för jag kan ju repa hans nya bord.

Jag är en riktig känguru men det har jag efter pappa Eddie.


Tyvärr regnade det när vi gick hem så jag blev lite blöt men det har jag torkat av på matte för jag ville upp i hennes knä.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards