Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 29 augusti 2009 19:43

Nu har jag varit på en inofficiell utställning i Burlöv. Massor av hundar i alla storlekar, former och utseende.

Vi träffade Jimmy en Amerikansk Cocker Spaniel son Sofi har skaffar, han var söt, Sofi hade även med sin Shih Tzu Diva och Afghanen David men de ställdes inte ut. Själv blev jag förälskad i Sofis dotter Inez.

Träffade Lillvi och två av hennes Shih Tzu tjejer, Sofie och Bodil, de var bara med som sällskap.


Rätt som vi står och väntar på vår tur i ringen kommer det en kvinna bärande på en liten Shih Tzu valp, hon kommer fram till oss och frågar om detta är Aamor, matte säger ja det är det, då visar det sig att det var min halvbror Charlie som nästan precis fått ett helt eget hem. Det var jättekul att se honom igen men han var lite blyg. Charlie ska också prova på att ställs ut sen någon gång så vi ses säkert igen.


Hur gick det då för mig? Jo jag blev 2:a med HP, helt okej.

Det "roliga" var att det var samma domare som sist jag var iväg så kolla gärna dessa två olika utlåtanden, förra från Tollarp vissa saker är lite märkligt men men....


Mitt utlåtande för idag blev.

Tilltalande hane med ganska bra huvud. Stora vackra ögon, kunde ha öppnare näsborrar, kunde ha snyggare bett.

Bra hals och rygg, ännu något ung i bröstkorg. Goda vinklar och rörelser.

Tillräcklig "flick-up".

Välpresenterad.


Kul för det sista fick ju matte.


Idag var det första gången vi använde vårt utställningstält och det var jättebra, särskilt när det började regna, skönt att kunna gå in där och hålla sig torr.


Mattemor fyller år idag. Hipp Hipp Hurra för henne. När vi kom hem bjöd mattefar på Plankstek som vi beställde. Mmmmmm gott!!!


Affi var jättefin idag och blev 1:a med fick inget HP idag heller, lite märkligt för hon fick jättefint utlåtande. Domaren tyckte att hon var för tunn ännu men hon väger inom idealvikten för en Shih Tzu, i och för sig på den nedre skalan men ändå över gränsen.



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards