Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Presenter!

Av Aamor & Tina - 4 september 2009 18:22

Idag fyller mattefar år så han fick present av mig och matte. Han fick en bok och en stiftpenna. Han hade en favorit som han tappade på golvet och den hittade så klart Affi och tuggade sönder så nu fick han en ny.


Vi har varit så snälla idag, sovit ihopa lekt fint.

När min matte kom så hade Affi en leksak som jag ville ha så då bråkade vi lite smått om den. Rätt som det var gick Affi och gömde den och gick och la sig på ett annat ställe.

Gömde och gömde, hon grävde i sin säng men la den på ovansidan??????

Men i vilket fall som helst så såg jag min chans att ta den då men då for hon fram och "snappade" mot mig så jag blev rädd och när jag gick undan kom igen och skulle nypa till mig men då blev min matte arg på henne så då blev hon lite spak, ha ha!

Visst det var hennes men jag ville ju bara kolla in den lite.


Affi blev även arg på min matte för hon skulle ta några tovor på benen på henne, det var inte lätt att hålla denna ål i hundform.

Affi morrade och skulle bita min matte. Då blev jag arg på henne och började skälla på Affi, så får hon inte göra mot min matte.

Det får bara jag göra!! Nä inte jag heller för matte sätter hårt mot hårt då, inte så kul!


Matteföräldrarna bjöd på födelsedagsmiddag, gott!


Vi är hemma nu och det är skönt. När vi kom in genom dörren var där ett stort brev till MIG. Det var ett gosedjur och hundgodis och ett kort på oss fyra syskon innan vi flyttade till egna hem. Så gulligt! Tack så mycket Liza, Lasse och resten av gänget.


Jag glömde att berätta att igår rädda min matte och en kollega till henne en fågel.

De var i skogen och gick med jobbet och rätt som det är hör matte ett ljud och först trodde hon att det var vildsvin för det brukar de se men det var en Skarv som på något sätt hade kilat fast sig i ett träd med många grenar nerevid. Den ena vingens fjäderpennor satt fast i en avsågad pinne och den kundr tydligen inte få upp vingen högre själv.

Kollegan distraherade den medans matte försiktigt fick loss vingen.

Därefter gick den iväg, vände sig om och kraxade till precis som den tackade!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards