Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Aamor & Tina - 24 september 2009 22:22

Dags för mig och matte att koja strax.

Har precis varit ute och det första jag såg var den röd/gule katten, vi har döpt den till Misen för vi vet inte vad den heter.

Han kom fram och hälsade på oss, började kel med mig men så stannade han upp precis framför mitt ansikte och börjar lukta vid min mun, mer och mer intensivt. Han luktade nog att jag precis hade ätit och ville  kolla in vad.

Matte sa till mig att jag såg som om jag tänkte "Vad håller han på med?".

Det var kul att träffa honom och sen gick han en bit bakom mig när jag skulle till min stolpe.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 24 september 2009 19:05

Jag har varit ute på min kvällsrunda nu, blåser fortfarande men inte lika mycket.


Först såg jag em massa tjejer som sprang omkring överallt, visste inte riktigt var jag skulle titta.

Längre fram stod en man och blåste i en visselpipa (sa matte att det hette), han visslade och tjejerna sprang vid nästa vissling gick dom och så höll han på. Jag blev väldigt intresserad av det han gjorde så jag stannade och tittade när jag sen satte mig ner för att titta tyckte matte att vi skulle gå vidare. Taskigt tycker jag.

Matte sa att det var handbollstjejerna som hade träning och att det var därför där var så många.

Jag kan tycka att den visslande mannen också skulle sprungit och inte bara stå still och väsnas!


Nu ska matte hänga upp tvätten och sen ska vi kolla på TV.

Av Aamor & Tina - 24 september 2009 17:02

Idag har det varit en riktig höstdag, visst solen har varit framme och värmt men tunga mörka moln och som det har blåst. Fast det är ju det vi har att vänta säger matte.


Näst sista dagen hos Affi för denna vecka och det är kanske ganska så skönt.

Jag måste ju erkänna att hur busig hon än är så älskar jag min lilla storasyster, jag kan nog själv också vara busig men oftast drar ju hon igång det.

När matte kom för att hämta mig så fick jag jätte bråttom att ta två av Affis favorit leksaker, en långbent kanin (som hon fick av Kimzans kennel när hon blev 1 år) och en liten tygdocka, jag fick in båda sakerna i munen och höll huvudet högt för att hon inte skulle ta dom ifrån mig för jag skulle visa matte och sen ge sakerna till henne.

Jag lyckades!

Jag såg nog ganska så rolig ut med sakerna i munnen för det är inte jättesmå saker, mattefar sa att det är tur att jag har så bred mun för lilla Affi hade aldrig klarat det!

Ha, när jag släppt dom tog Affi båda två och lyckades få in bägge i munnen, hon kan hon också!


Vi är hemma och matte fixar lite, körde igång diskmaskinen och ska strax starta tvätten också.


Jag hoppas på att se mina katter senare när vi går ut!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards