Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Aamor & Tina - 27 september 2009 20:50


Hittade denna hos Belissagårdens kennel och tyckte att den var så söt och sann!

En Shih Tzu är mer än "bara" en hund, rasen är såååååå mycket mer. Finns ingen annan hundras för mig.


Ett utdrag från Wikipedia om Shih Tzu.


Shih-tzun är en alert och livlig hund, morsk men älskvärd. Den är en aristokratisk, liten silkeslen hund med hög svansföring. Shih-tzun är självständig och stolt.

En lärare och kompositör vid namn James E. Mumford från USA gav en levande beskrivning av rasen i en amerikansk Shih tzu-publikation vilken tydligt målar en bild av den mångsidiga karaktären hos en Shih-tzu:"Ingen vet hur de urgamla enukerna lyckades mixa tillsammans ... Och här kommer receptet: Ett stänk av lejon, flera teskedar kanin, några gram av huskatt, en bit hovnarr, ett stänk av ballerina, ett uns av en gammal gubbe (kinesisk), en del tiggare, en tesked av apa, en del sälunge, ett stänk av teddybjörn och resten hundar av tibetansk och kinesiskt ursprung."


Finns mycket positivt med Shih Tzu. Jag bara älskar rasen.


Hoppas att Aamor inte tog illa vid nu när jag tog över hans blogg!

Av Aamor & Tina - 27 september 2009 20:20

Jag har vilat mig nu, jag intog ryggläge på mattan och har sovit så gott.

Matte sa att jag snarkade så att möblerna hoppade, kalla det att överdriva! Jag snarkar inte så mycket längre, gjorde det när jag var liten men nu gör jag det bara i ryggläge eller när jag viker huvudet på fel håll.

Men så att möblerna hoppade, tror inte det.


Har även hunnit gå min kvällsrunda. Ingen Peggy eller Misen idag heller, börjar bli lite orolig nu. Var kan de vara?

Kan ju vara så att dom sover på dagarna och är ute och springer på natten sa matte, stämmer säkert.


Men jag träffade granntjejen och hennes kille, det fick ju gå när jag nu inte såg mina katter.

Hade tänkt försöka köra med matte lite men jag har inte kommit på något bra än, kanske jag kommer på något innan jag somnar igen!


I morgon är det "jobbdag" igen för mig och den vara länge för matte har ju sin långa dag då.

Överlever säkert ännu en dag med min älskade syrra, hi hi!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 27 september 2009 17:51

Även idag har jag varit hos Affi för matte skulle lära mattemor hur hon ska göra på datorn. Det gick jättebra.

Vi har busat och kivat lite mer idag för jag tuffar ju till mig ganska så mycket när jag har matte där.

Jag jagade Affi i TV rummet och det gick fort son attan, jag försökte lura henne med en genväg när hon sprang bakom soffan. Det är bara det att hon är så snabb att det räckte inte för jag kom bak ändå. Genvägen måste vara väldigt gen för att man ska hinna före den lilla snabba tjejen.

Vi har suttit i fönstret och tittat ut, jätte kul att se andra hundar uppeifrån för en gångs skull.


Jag har varit lite halvkass i min mage idag så min bakdel har blivit tvättad två gånger, det är helt okej.


Har tittat nu i en hel vecka efter tjejerna hos Lillvi men ingen har varit hemma, de har varit iväg. Kanske har tur i morgon eftermiddag så jag kan se dom.


Nu ska jag vila mina trötta ben, tar på kraftrna att jaga Affi!

Av Aamor & Tina - 27 september 2009 08:34

Jaha då var det söndag igen. Matte brukar säga att veckan består av måndag och fredag för att veckorna går så snabbt. Så nu är det söndag igen och sista lediga dagen denna vecka.


Jag har inte väckt matte i natt men jag blev lite kelig vid 06 så då var jag bara tvungen att väcka henne, hon klappade mig lite och sen somnade vi igen. Vi sov ända till kl 08 idag. Skönt!


Jag skulle visa Affi igår var katten tog musen och när vi kollade så låg musen kvar, katten ville tydligen inte ha den till kvällsmat.


Jag drog ut duschmattan en gång till så nu har matte klippt till den så den passar riktigt i duschen, inga kanter som sticker upp. Det var ju bara det jag ville påpeka att mattan inte passade så nu kommer jag kanske att låta bli den, äh vi får se, det är svårare att få tag i den nu i alla fall!


Nu ska jag ut på dagen första runda så tjingeling.....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards