Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Aamor & Tina - 28 september 2009 21:25

Vädret är så trist att jag slog ihopa kvälls- och sista rundan. Nä, jag har sovit och glömt kvällsrundan!

Men att vädret är trist stämmer, det regnade inte nu men marken är väldigt blöt och det blåser jätte mycket, och från vilket håll? Jo, rakt i baken så klart!

Jag fick duscha bakdelen nu när vi kom in så just nu sitter jag i mattes knä och värmer mig för det är mysigare än fönen.


Jag har tuggat på mitt grisöra och matte har hållit det till mig, hon är så snäll min matte.

Strax ska vi göra oss redo för kojen.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 28 september 2009 19:15

Då har första dagen denna vecka snart passerat, jag har varit hos Affi.

Det har regnat till och från hela dagen, lite trist. Regnade redan i morse när jag gick iväg. Blev lite blöt på benen och svansen. Jag lägger nämligen upp min svans över hela ryggen när det regnar. Matte trodden inte att det regna när vi skulle ut så därför gick vi iväg utan våra regnkläder, tur man har svans då.


När jag kom till Affi ville hon busa nästan genast, jag ville tigga godis av mattefar först så det gjorde vi. När det var klart satte jag mig ner och då kom Affi springandes emot mig men vek undan precis innan men istället sparkade hon ut bakbenen mot mig. Mycket medvetet för båda benen kom sidledes. De missade men hon fick igång mig.

Vi stack in i sovrummet och väckte mattemor och när hon skulle gå upp fick vi tag i hennes BH och drog iväg med den, men det roliga varade inte så länge, tyvärr.


Även idag har jag suttit i fönsterkarmen och kollat utsikten, satt där så länge att jag somnade och sov i 45 minuter där uppe. Skönt!


När matte kom blev jag så glad och ville hem direkt. Matte skulle lyfta upp mig men Affi drog mig i pälsen för hon ville som vanligt vara först men hon får förstå att hos min matte är jag 1:a.


Matte har pratat med min uppfödare Liza idag och hon berättade att min morbror Staren hade blivit pappa, kul och grattis! Tiken bor i Småland.


Nu ska vi kolla på TV och vila lite.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards