Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Aamor & Tina - 30 september 2009 21:25

När matte skulle kolla på TV kallade jag ner henne på golvet för jag var lite småkelig, vi kelade ett tag och sen somnade jag men efter ett tag far jag upp och lägger mig vid mattes huvud och säger mmmmmm.

Matte frågar om jag behöver gå ut, jag svara med att nysa och slå tassen lätt i golvet, matte frågar igen och jag svarar på samma sätt. Matte säger att jag är så söt när jag gör det.

Vi gick ut och det var tur för jag hann precis utanför vår innergård.


När vi nästan är hemma får jag syn på en katt men ser först inte vem det är, ser sen att det är Misen, han kommer i full galopp mot oss och börjar kela med mig, åh det var så längesen jag såg honom nu har nästan blivit lite orolig men nu var han här igen. Han földe oss ända till vår port och sen gick han vidare igen. Han är jätte mysig!


Har varit uppe och sprätt i mattes fåtölj, får inte göra det men det är svårt att låta bli för det är så kul. När matte säger till mig stoppar jag huvudet i hörnan och lurar matte att jag sover! Fast jag tror inte hon går på det men jag slutar sprätta i alla fall.


Vi ska snart lägga oss så vi kan vara utvilade och pigga för torsdag.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 30 september 2009 18:09

Som vanligt har jag varit hos Affi idag och även idag har vi varit ganska så vilda, mattemor sa att jag var den som började flest gånger, kan jag aldrig tro!


Idag är det mattes dag egentligen för hon fyller år, ja nu ska hon inte fira den och inte ha något här hemma men hon fyller ändå år.

Matteföräldrarna bjöd henne på en god middag och så hade matte skaffat paj till efterrätt. Gott för vi fick smaka av middagen.


Nu är vi i alla fall hemma och jag ligger uppe på skrivbordet och granskar det som matte skriver och biter i alla saker jag kan komma åt, det är kul men roligast är det när matte säger till mig att jag ska låta bli något! Kan vara den lilla upproriska delen i mig som tar över då.

Matte har berättat att när hon hade sin katt Smulan och när hon bet i någon blomma och matte sa till henne for hela katten upp i blomman istället riktigt trotsigt.


Matte har städat undan lite och kastat tidningar och jag har varit med och kollat in vad hon gör, eller kanske mest suttit ivägen, tur hon inte har en stor Leonberger för det är lättare att trampa över mig. Hi Hi!


Matte ska försöka fixa till en gästbok till oss för det kan ju kanske vara kul att ha!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards