Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under september 2009

Av Aamor & Tina - 27 september 2009 17:51

Även idag har jag varit hos Affi för matte skulle lära mattemor hur hon ska göra på datorn. Det gick jättebra.

Vi har busat och kivat lite mer idag för jag tuffar ju till mig ganska så mycket när jag har matte där.

Jag jagade Affi i TV rummet och det gick fort son attan, jag försökte lura henne med en genväg när hon sprang bakom soffan. Det är bara det att hon är så snabb att det räckte inte för jag kom bak ändå. Genvägen måste vara väldigt gen för att man ska hinna före den lilla snabba tjejen.

Vi har suttit i fönstret och tittat ut, jätte kul att se andra hundar uppeifrån för en gångs skull.


Jag har varit lite halvkass i min mage idag så min bakdel har blivit tvättad två gånger, det är helt okej.


Har tittat nu i en hel vecka efter tjejerna hos Lillvi men ingen har varit hemma, de har varit iväg. Kanske har tur i morgon eftermiddag så jag kan se dom.


Nu ska jag vila mina trötta ben, tar på kraftrna att jaga Affi!

Av Aamor & Tina - 27 september 2009 08:34

Jaha då var det söndag igen. Matte brukar säga att veckan består av måndag och fredag för att veckorna går så snabbt. Så nu är det söndag igen och sista lediga dagen denna vecka.


Jag har inte väckt matte i natt men jag blev lite kelig vid 06 så då var jag bara tvungen att väcka henne, hon klappade mig lite och sen somnade vi igen. Vi sov ända till kl 08 idag. Skönt!


Jag skulle visa Affi igår var katten tog musen och när vi kollade så låg musen kvar, katten ville tydligen inte ha den till kvällsmat.


Jag drog ut duschmattan en gång till så nu har matte klippt till den så den passar riktigt i duschen, inga kanter som sticker upp. Det var ju bara det jag ville påpeka att mattan inte passade så nu kommer jag kanske att låta bli den, äh vi får se, det är svårare att få tag i den nu i alla fall!


Nu ska jag ut på dagen första runda så tjingeling.....

Av Aamor & Tina - 26 september 2009 22:44

Nu är sista rundan avklarad, förhoppningsvis!

Vi gick en lite längre för att kanske slippa nattrunda och på många ställen var det en massa skrål och skrän, många fester och de hördes lång väg.

Det brukar vara tyst och lugnt här men inte i kväll, ja det hörs inte in till oss men väl utomhus.

Nu är ju inte klockan så mycket än men hela sommaren har det varit ovanligt tyst på helgerna.


Jag försökte få matte att lägga sig innan men hon gillade inte förslaget så jag fick gå och lägga mig på hennes fötter istället. Gäller att hålla henne nära sig. Ibland på nätterna ställer jag mig på bakbenen och tittar över sängkanten för att se så hon är där, jag hoppar aldrig upp men jag tittar.


Snart sängtime!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 26 september 2009 20:12

Jag har varit ute på min kvällsrunda nu.

Tror att vi kommer att byta kvällsrunda för där är ganska så mörkt och buskigt där vi går. Matte är ju inte mörkrädd men man vet aldrig vad man möter. Motionsslinga på ena sidan med en massa buskar och träd och på andra sidan tjockt buskage. Vi får nog gå den när det är ljust ute istället. Det har ju aldrig hänt oss något men bättre att gå där som finns folk i närheten.


Ville så gärna se Misen och Peggy men ingen av dom syntes, såg bara två andra katter men de sprang långt innan jag ens var när dom.


Jag hjälpte matte med den nya duschmattan, hon la in den i dischen och jag drog ut den, 2 ggr, hi hi. Efter det lyfte hon mig ut ur badrummet och stängde dörren.

Vad tror hon, dörren kommer väl att öppnas igen och jag bidar min tid!


Av Aamor & Tina - 26 september 2009 18:20

Jag har varit hos Affi även idag! Vad liknar det?

Matte var nere på marknaden och hon smet iväg så jag märkte det inte till en början. Men det gick bra, bara lite suckar och pip!

Inget kul köpte hon till mig, jo en duschmatta, jippi så glad jag blev åt den då!!!

Klart det kan kanske vara bra när jag duschar men det är ju inget gott att tugga på!


Matte har hjälp mattemor med datorn och hon fick det mesta till att fungera, ja allt men de valde ett live.se till mailen istället för det som hon hade innan. Datorn är snabb och snygg!

Matte var lite orolig för hon har inte jobbat med Vista innan men det gick bra så nu ska bara mattemor lära sig också.


Mattefar var nere i källaren och tvättade och först satt Affi och jag där uppe och tittade men så hörde min matte att Affi började pipa och gick ut i hallen för att titta, då satt inte jag där längre för jag hade gått ner helt själv i källaren, oj vad jag kan! Affi kunde inte!

Min matte bar ner henne till oss karlar och vad hände? Jo, jag däng för att jag hade gått ner, av Affi ingen annan. Men man är väl  en kille som inte är helt handlingsförlamad, jag hoppade upp i en fåtölj så hon kunde inte nå mig för hon kan inte hoppa som jag!


Hemma nu och nu sitter matte och svär över sin tröga dator! Men den fungerar ju än så länge så det får hon nöja sig med!

Av Aamor & Tina - 26 september 2009 09:08

Idag sov vi ända tills 8.40

Fast kanske beror på mig till 50%, först blev matte aldrig klar att gå och lägga sig igår, hon hoppade nog inte i säng förrän 00.00 och sen väckte jag henne vid 02 ca och var MYCKET nödig och det var bråttom också. Så kanske inte så konstigt att vi såv längre än vanligt.

Matte trodde nog att det skulle bli fler spring i natt men det räckte med den gången, får man knip så får man!


Vi har i alla fall varit ute nu på morgonens första runda, först ser jag en hund och den börjar skälla som en galning på mig, alltså va, att den inte skäms!

Sen mötte jag en äldre dam som ville klappa mig och så klart fick hon det för det gillar ju jag.


Vi ska göra oss klara snart så vi kan ta tag i dator grejset hos matteföräldrarna.

Jag håller med dig Julia, matte får nog göra det själv utan inblandning från mig och Affi.


Av Aamor & Tina - 25 september 2009 21:32

Jag lurade matte och visade på att jag behövde gå ut. Anledningen var att jag skulle kolla katterna, hon genomskådade mig ganska kvickt.

Nu träffade jag inte dom denna gång heller men jag såg en katt som kom gående framför oss.

Rätt som det var stannade den och sen gjorde den en rusning in i gräset och satte sig sen ner.

När vi passerade vände den sig om och i munnen hängde det en MUS!

Den såg ganska cool ut men samtidigt lite äcklig men den var en effektiv jägare.


Har fått ett halvt grisöra av matte så jag håller på att tugga upp det, helst vill jag ha det upptuggat men matte vill inte tugga det till mig. Konstigt va? Affi brukar ju göra det, fast det är nog inte till mig när hon gör det för jag brukar stjäla det från henne när hon tuggat ett tag!


Snart dags att sova!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 september 2009 19:53

Idag blåser det inte som det gjorde i går, skönt för då blåser det inte i min bak!

Jag har varit ute på min kvällsrunda nu och jag stod en stund och tittade på barn som lekte, det gillar jag men matte blir rastlös och vill gå vidar.

Jag mötte inget spännande såg bara några cyklister som cyklade på samma väg som vi gick.

Trodde att Misen eller Peggy skulle vara ute när vi kom hem men tyvärr syntes de inte nu heller så jag fick gå in utan mitt planerade kattkel, får kela med matte istället.


Min uppfödares barnbarn ska döpas nu i helgen, hoppas att allt går bra. Han heter Troy och är jättesöt, har bara sett honom på bild och där var han urgullig.

Lycka till nu med dopet och allt runt det!


Imorgon ska det bli Mikaeli marknad här hos oss så matte ska ner och kolla in om där finns något kul. Jag var med henne när vi hade vårmarknad men gillade det inte. Matte bar mig hlea tiden för där var många människor och vissa bara trampar på. Jag ska alltså inte med dit imorgon. Får kanske en present om hon hittar något.


Nu ska vi kela och kolla på TV

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards