Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under september 2009

Av Aamor & Tina - 12 september 2009 18:30

Nu har jag badat igen! Klart att jag ska vara fin för jag ska ju iväg imorgon.

Ska jag vara ärlig så har det kommit lite tätt nu med badandet, fast ska man vara fin....

Matte tyckte att jag var en pina när jag satt på trimbordet. Satt och satt säger hon, jag snurrade som en liten karusell, inget kul idag.

Som tur är har jag mycket mindre tovor just nu så det går ju fortare att göra vid mig. Fast där är några till men matte ville inte bråka mer med mig just nu men jag åker väl upp där igen sen.

En nybadad kille i repris för de ser likadana ut, bilderna alltså!


  

Av Aamor & Tina - 12 september 2009 15:46

Jag har varit och lekt med Affi innan idag men nu är jag hemma.

Vi har busat både inne och ute. Mattefar höll på att tömma husvagnen och la sängkläder och annat på trädäcket så vi hjälpte till att lufta sakerna lite med att dra i dom, kul!

Matte håller fortfarande på med att få ordning på allt, hon har fixat lite mat till sig i morgon, blandat schampo och balsam. Jag håller ett vakande öga på henne för rätt som det är kanske hon tar mig och då är det dags att bada.


Jag tror faktiskt att vi kommer att gå ut en sväng till innan jag ska hoppa in i duschen.

Jag återkommer....

Av Aamor & Tina - 12 september 2009 10:02

Matte håller på med förberedelser inför morgondagen, packar här och packar där. Jag ligger bara och tittar och undrar vad hon sysslar med!

Mina papper ska med, något att ligga på, vattenflaska, nummerlapp + hållare, alla päls attiraljer fast de kan hon inte packa än för de ska vi ju använda mer av och det är likadant med trimbordet, mat till mig och till matte, mm mm.

Tror hon att vi ska vara borta i flera dagar eller?


Jag åt faktiskt frukost idag, kryss i taket, matte slog på lite laktosfri grädde på torfodret så halva portionen gick ner.

När det var gjort fick jag för mig att jag behövde gå ut så det gjorde vi, ljuvligt väder.

Vi satt ett tag på bänken utanför och då kom den röd/gule katten fram till oss och han nosade på mig idag också och jag satt helt stilla. Katter är mysiga!


Vi ska snart gå till Affi och busa lite men matte ska bara....... mycket bara ibland!

Av Aamor & Tina - 12 september 2009 08:25

Jag sov ända till 7.30 idag, ja matte också, det var jätteskönt.

Visst vi var båda vakna 5.45 för då brukar vi ju gå upp annars men ingen av oss ville gå upp då så vi somnade igen.


Jag har varit ute på dagens första runda och det blir nog ett strålande väder idag, visst det var lite små kyligt och fuktigt ute men det är ju höst så....

Hoppas bara att vädret håller sig så i morgon också för det är ju inte direkt latjo lajbans att vara pälshund på utställning om det regnar. De har sagt att det ska regna sa matte men då behöver det ju inte komma just över Sofiero!


Jo du Julia, jag kan nästa linda matte runt tassen med vissa saker, ganska många faktiskt, men som du skrev hon kan vara "hård" också med sådant som hon inte tillåter och då är det inte lönt att försöka men jag måste försöka ändå. Jag kallar det kärlek!!


Idag ska jag badas, putsat och donas, oj oj.

Fast jag ska bort till Affi ett lite tag också innan allt det andra.

Av Aamor & Tina - 11 september 2009 22:09

Man är väl inte dum heller. Matte sa att jag skulle äta innan jag fick godis.

Jag gick bort till maten och tog några bitar, hon sa faktiskt inte att jag skulle äta allt!

 Jag fick godis sen, ha ha, jag är bäst!!!!!!


Matte ska ringa dig Liza när vi gått vår tur i ringen, vi är ju bland de första som ska gå så det kan ju gå fort beroende vad domaren tycker.

För matte är jag alltid BIS -1:a.

Vi ska ju åka ganska tidigt på morgonen men matte har ju alltid mobilen med så hon plingar.

Zindy är en riktigt smart tjej och vet hur en Prinsessa ska uppföra sig!

Pussa alla från matte och mig. Flört


Matte sitter och tittar på Animal Planet där det är djurpoliser som räddar djur, hemskt att djur blir behandlade så illa, ja det gäller ju alla levande varelser som blir illa behandlade, hemskt. Rynkar på näsan

Jag får lite extra pussar och kel när hon tittar på det!


Vi ska väl snart ut på sista korta rundan, matte drar lite på det för att vi ska sova längre imorgon, tror hon ja!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 11 september 2009 20:20

Jag var precis ute på min kvällsrunda och jag träffade Lucaz, en pappilon, men han var inte road av att "snacka" idag och inte hans husse heller till mattes stora glädje!


Stadsbussen kom och körde förbi mig och jag blir alltid så glad när den kommer, varför vet jag inte för jag har aldrig åkt den. Kanske därför hi hi!!

Matte säger att jag är fin i kanten för jag kan inte gå om ett löv eller en liten pinne fastnar i pälsen mellan bakbenen.

Prova själv att gå med en pinne mellan benen som trasslar in sig eller ett löv som prasslar och kliar, ganska så obehagligt!

Fastnar något så springer jag ett par steg och sen sätter jag mig ner så tar matte bort det för annars går jag inte ett enda steg till.


Vi var i vårt garage och hämtade vår "utställningsstol" och jag ville åka i bilen men inte ikväll sa matte.


Väl hemma igen så försökte jag tigga godis men matte sa "Ät mat först" så jag gav upp det.

Ska försöka komma på ett kryphål i det!!!!!

Av Aamor & Tina - 11 september 2009 18:28

Jisses så skönt att det är frdag idag! Nu ska jag rå om matte lite i helgen eller vi ska sova lite längre i morgon bitti.


Affi och jag har varit otroligt snälla idag, tänk att de kunde ingen tro när vi var som värst.

När matte kom idag så låg vi båda på bordet! ute på trädäcket. Jag hörde att matte kom så jag blev så glad och ville ner men matte var snabbt inanför grinden så jag hann aldrig ner. Att få komma upp i hennes famn är så ljuvligt, jag lägger mitt huvud på hennes axel och drar en djup suck.

Därefter busade vi faktiskt en del för jag tuffar ju till mig lite när matte kom.


Matte släppte ut oss på den stora gräsmattan och där har vi ju så kul. Idag var det jag som jagade Affi, kom aldrig fatt henne. Hon saktade in men när jag närmade mig gasade hon på igen.

Vi sprang runt runt en STOR sten i trädgården och när jag inte hann fatt syrran stannade jag för att vänta in henne istället, man är väl smart, men hon väjde galant undan. AHHHHHH!!!!

När vi sen inte ville in så lådsades matte att hon gick och gissa om jag fick bråttom in då!


Nu är vi hemma och här är det lugnt och skönt.



Av Aamor & Tina - 10 september 2009 22:07

Som jag har njutit av att vara hemma!

När matte väl satte sig i soffan kom jag direkt bort till henne och la mig på hennes fötter, ett av de bästa ställen att ligga på.

Nu har jag ju kommit hem sent två dagar i rad så jag hoppas att vi kommer hem i morgon i lagom tid.

Det är ju fredag i morgon och sista dagen denna vecka att jobba, för matte.

Vi ska försöka sova lite längre på lördag för söndagen kommer ju att bli riktigt tidig och heldag utomhus.


Jag ska snart ut och kolla efter kattena som jag inte sett på länge och lite till.

Sen kallar nog "John Blund" på oss så det blir väl att koja för mig men matte kommer nog att lösa lite sudoko innan hon somnar, det är en stående sak för henne just nu, annars är det en bra bok.


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards