Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Anfallen!

Av Aamor & Tina - 9 oktober 2009 19:00

Jag har blivit anfallen! Skrikandes

Nu är det inte av en annan hund, människa, katt eller något annat djur utan av TOVMONSTRET igen!

Jag todde att jag hade gjort av med det för gott nu men icke sa nicke!

Nu hade det placerat tovor längs med mina sidor mot magen och bröstet, inte kul alls.

Matte gav sig på dom och jag blev så klart sur men insåg efter ett tag att det inte var lönt för matte hade bestämt sig. De skulle bort och jag hade inget att säga till om! Oskyldig

När hon nu fick bort dom och vi var klara fick jag en bit av mitt favorit godis och sen gick vi ut på en runda, det älskar jag båda sakerna!


Vi fick hjälpa en lite flicka som körde omkull med sin cykel, hon slog sig inte men jag tröstade henne och matte hjälpte henne med cykeln. Synd om henne för hon blev nog rädd, ja inte för mig men när hon trillade.


Bra väder så matte och jag satte oss på bänken för att se om Peggy eller Misen kom men vi såg endast en katt som inte vill hälsa på mig.


Nu ska jag vila tills det är dags med sista rundan, har börjat på skrivbordet.

  

 
 
Julia

Julia

9 oktober 2009 19:26

En sån otäcking som inte låter bli att tova till dig...

Så snällt av dig och trösta den lilla flickan som trillade och gulligt av matte att hjälpa henne med cykeln.
Synd att ni inte såg Peggy och/eller Misen :(, nästa gång kanske.

Ni får ha en mysig fredagskväll!
Voff på're och kram till matte.

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

9 oktober 2009 22:12

Mjau Aamor !
Tur att den lilla flickan inte slog sig, en bättre tröst än ett litet "Kramisdjur" (som du) i en sådan stund finns nog inte.
Kan du inte skrämma bort Tovmonstret så du blir av med honom, ibland kommer han till Ruffa, och hon tycker inte heller om honom, så hon hade också blivit glad om han försvann för evigt. Skäll ordentligt på honom nästa gång ha kommer.
Såg att Affi var mammig mot dig, då förstår du hur jag har det med Ruffa, men oss killar emellan, så är tjejer alltid lite mammiga, men ibland blir man trött på dom fast det är skönt att bli ompysslad.
Har matte berättat för dig om Beckham, som är en blandning av pappa Shih Tzu och mamma Jack Russel ? Han är lika Gudomligt söt och tuff som du säger matte.
Nu är det TVdags säger matte, hoppas hon ska sticka lite.
Natti natti .... till Dig och Matte !
Mjau .....från Snutte och Ruffa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards