Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

God Morgon!

Av Aamor & Tina - 10 oktober 2009 09:15

Oj oj, vad jag har sovit gott i natt!

Jag var ute igår 21.30 och sen sov jag ända till klockan var 8 idag, matte vaknade faktiskt före mig.

Vi gick ut på dagens första runda 8.30 så jag har klarat mig i 11 timmar, vad duktig jag är!

Morgonrundan blev idag en lång runda på 40 minuter, nästan, och det var riktigt skönt att få komma igång. Blev lite blöt på ben och mage för det är blött i gräset.


Hörde några märkliga läten och kunde först inte förstå var de kom från men upptäckte att de kom uppifrån så jag stannade för att kolla in vad det var, förstod inte först vad det var så jag tittade på matte och hon sa att det var ett Gäss i massor, så jag satte mig ner och kollade in dem när de passerade.

En stund senare hördes något igen men det lät annorlunda och matte sa att det var Tranor som skulle flytta söderut.

Det var riktigt kul att kolla in fåglarna.


Jag försökte smyga mig på två stycken Skator som gick i all sköns ro framför mig men när jag var en meter ifrån lyfte dom och landade på ett plåttak och där uppe gick de och retade mig, så jag gick där ifrån för den glädjen ska dom inte ha!


Hemma igen och vi ska snart äta frukost, ja jag tänker troligen inte äta men matte ska väl.

 
 
Julia

Julia

10 oktober 2009 11:31

Skator retas med katter också! Sen låter dom illa med!

Voff på're

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Affi

10 oktober 2009 11:39

Fy så dumma skatorna är som retas med dig Lillebror.
Men dom vet nog att du ej kan ta dom, de är ju så snabba.
Håll dig till mig, jag kan sakta in så får du tag i mig.
Puss från Syrran.

 
Ingen bild

Eva

11 oktober 2009 13:32

Mjau Aamor!
Ja, skator kan vara ena riktiga retstickor, Matte berättade att när hon bodde på landet hade hon en katt som hette Morris, och ett skatpar retades alltid med han, till sist gitte han inte jaga iväg dom, då gick dom fram och hackade han i svansen, han bara gick därifrån och suckade och tänkte; tröttnar dom aldrig?
Morris var på många utställningar och hamnade alltid på topplistan. 1993 blev han Sveriges bästa veteran i huskattsklassen. Allmänt omdöme: Exellent kondition, härligt gemyt, har fantastisk utstrålning, herre som bär sin ålder med heder, en katt till mitt hjärta, sen skrev domaren; I love you! (detta är som Matte skryter lite tror jag)
Morris gick till "Katthimlen" p.g.a av sjukdom när han var 18 år gammal år 2003.
Mjau...från Snutte o Ruffa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards