Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Bil!

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2009 17:55

Sista dagen hos Affi nu för denna veckan, nu ska jag vila lite.

Vi har väl hållt igång som vanligt och mattefar har gått långa runder med oss men trots det busar vi som två galningar när vi kommer in, det är så kul!


När matte kom för att hämta mig så hoppade jag, matte, Affi och mattefar in i bilen. Spännande, undrar vart vi ska nu!

Vi körde först till mattes mormor och morfars grav och tände ett ljus och sen körde vi vidare till mattes farmor och farfars grav och även där tändes ljus.

Det var länge sen de dog, mattes farfar dog sist och det var nog 1994 och han blev 93 år. morfaren dog 1968 då han var 59 år, nio månader innan matte föddes, mormodern dog 1973 och var då 62 år och farmodern dog 1969 och hon var bara 58 år. Matte tycker att det är trist att de dog så tidigt och när de var så unga.


Mattemor mådde inte bra idag för hon hade kräkt så nu hoppas matte på att hon inte blivit smittad, huh!


När vi var klara med kyrkogårdarna körde vi faktist till McDonalds, har aldrig varit där och matte sa att det är nog 2 år sen hon åt där.

Matte och mattefar åt i bilen och det var toppen för då var vi väldigt nära, kunde nästan bita på mattes motsatta sida av hamburgaren men gjorde det inte. Matte bjöd nog bort halva hamburgaren (köttet) till mig, det var mums filibabba. När ska vi dit igen?

Sen hade matte den dåliga smaken att stanna vid en affär och gå in och handla. Hur kan hon lämna mig på det viset?

Visst, mattefar och Affi var kvar i bilen men det är ju inte samma sak!


Nu är vi hemma och tar det lugnt där jag kan hålla koll på henne!

 
 
Julia

Julia

30 oktober 2009 18:48

Tänk om du hade fått vara ensam i bilen??? Men matte hade nog aldrig lämnat dig utan barnvakt.

Gulligt av dig och matte att märka att jag bara skrev en gång igår. Jag mådde inget bra, men nu har han kommit och allt är bra igen ;-)

Voff på're och en kram till din gulliga matte!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

30 oktober 2009 19:03

Aha, du har oxå vaktat bil idag men du hade ju fått hamburgare före så då var det ok, du blev lite mutat hihi. Du har i alla fall en jättesnäll matte som ser till att du inte är själv.

Kom ihåg att pussa henne jättemycket för det behöver hon, för det är sorgligt när människor tänder ljus på gravar, matte brukar bli lite sorgsen hon oxå.

Taxkramisar och hoppas att du får en fin Allahelgon dag.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

30 oktober 2009 19:31

Tack för tipset!!!

Kram igen/Julia

http://hjulia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards