Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under oktober 2009

Av Aamor & Tina - 11 oktober 2009 09:22

Jag sov ända till kl 8.30 idag, matte sa att jag låg söm en död padda på rygg med alla fyra benen stretande åt olika håll! Må så vara men skönt sov jag!

Kom sent i säng så jag ville ut på en sista runda 23.30 så det är väl därför det blev så länge idag.


Jag har även varit ute på dagens första runda, en lite längre idag också men tyvärr började det regna när vi kommit en bit så just nu sitter jag och myser i mattes knä.

Det ser ut som om det kommer att regna hela dagen, inget kul alls.


Jo du Sara, jag har planer på vad matte ska shoppa till mig men vi får väl se. Hon kommer ju garanterat handla saker till mig och sig själv!


Vi får se vad vi ska hitta på idag inget planerat alls och det är skönt!

Av Aamor & Tina - 10 oktober 2009 21:27

Jag har sovit nästan till nu så matte slog ihop kvällsrundan med nattrundan och till min glädje satt Misen ute!

Så fort jag närmade mig kom han gående mot mig och jag fick så mycket kel och några riktiga tryckare av honom.

Jag blev så lycklig!!!!!!

När vi sen gick vidare sprang han på andra hållet så han var inte kvar när jag kom hem.


Jo, Julia jag sover jättebra där fast det ser inte speciellt skönt ut men jag har en tendens att ligga så. När matte är på toa så lägger jag mig mellan vaskröret och duschhörnan och det ser likadant ut när jag ligger där!


Jag stuntade i att hjälpa matte sortera tvätten men jag hjälpte till när tvätten skulle hängas upp. Matte tappade en strumpa så den tog jag, men istället för att ge den till matte tänkte jag springa den torr, åt motsatt håll!!!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 10 oktober 2009 18:45

Jag har fått en ny leksak idag, jätte rolig är den. Det är en ganska lång pipleksak med dovt pip och föreställer en giraff.

Matte och mattefar körde till TEBA för att handla lite saker till oss två så var jag kvar hos Affi och mattemor.

Vi busade ganska så mycket men vi passade även på att sova i fönsterkarmen.

  

Här ligger jag själv för Affi hade gått ner. Jag skulle rulla ihop mig som hon kan och ligga på tvären men det gick inte helt bra, tur att jag fick stötta av stolryggen! Affi är ju aningen mindre än mig.


Matte har precis pratat i telefon med en väninna som hon känt sen de var 5 år, de har inte pratat på jätte länge och inte setts på säkert 5 år men nu ska de träffas, de ska på klassåterträffen.

Jag passade på att störa mig lite när de snackade för att visa att jag fanns här också men till sist var det inte roligt längre så jag somnade.


Nu ska jag hjälpa matte sortera tvätt för tvättunnan är full igen!

Av Aamor & Tina - 10 oktober 2009 09:15

Oj oj, vad jag har sovit gott i natt!

Jag var ute igår 21.30 och sen sov jag ända till klockan var 8 idag, matte vaknade faktiskt före mig.

Vi gick ut på dagens första runda 8.30 så jag har klarat mig i 11 timmar, vad duktig jag är!

Morgonrundan blev idag en lång runda på 40 minuter, nästan, och det var riktigt skönt att få komma igång. Blev lite blöt på ben och mage för det är blött i gräset.


Hörde några märkliga läten och kunde först inte förstå var de kom från men upptäckte att de kom uppifrån så jag stannade för att kolla in vad det var, förstod inte först vad det var så jag tittade på matte och hon sa att det var ett Gäss i massor, så jag satte mig ner och kollade in dem när de passerade.

En stund senare hördes något igen men det lät annorlunda och matte sa att det var Tranor som skulle flytta söderut.

Det var riktigt kul att kolla in fåglarna.


Jag försökte smyga mig på två stycken Skator som gick i all sköns ro framför mig men när jag var en meter ifrån lyfte dom och landade på ett plåttak och där uppe gick de och retade mig, så jag gick där ifrån för den glädjen ska dom inte ha!


Hemma igen och vi ska snart äta frukost, ja jag tänker troligen inte äta men matte ska väl.

Av Aamor & Tina - 9 oktober 2009 21:40

Hittat på bus!!!!!

Matte slumrade lite i soffan vilket är väldigt sällsynt och då passade jag på att hoppa upp och nosade på henne men tyvärr hade jag precis ätit så jag råkade, hi hi, rapa henne rakt i ansiktet. Skrattande

Tror inte att hon gillade det nått vidare men hon vaknade i alla fall.

Fast det jag ville säga var att jag behövde gå ut på kvällen sista runda så det gjorde vi.

Vi mötte ingen hund denna gången heller så jag undrar var alla hundar är!!!!


Jag ska snart lägga mig för jag är trött nu!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 9 oktober 2009 19:00

Jag har blivit anfallen! Skrikandes

Nu är det inte av en annan hund, människa, katt eller något annat djur utan av TOVMONSTRET igen!

Jag todde att jag hade gjort av med det för gott nu men icke sa nicke!

Nu hade det placerat tovor längs med mina sidor mot magen och bröstet, inte kul alls.

Matte gav sig på dom och jag blev så klart sur men insåg efter ett tag att det inte var lönt för matte hade bestämt sig. De skulle bort och jag hade inget att säga till om! Oskyldig

När hon nu fick bort dom och vi var klara fick jag en bit av mitt favorit godis och sen gick vi ut på en runda, det älskar jag båda sakerna!


Vi fick hjälpa en lite flicka som körde omkull med sin cykel, hon slog sig inte men jag tröstade henne och matte hjälpte henne med cykeln. Synd om henne för hon blev nog rädd, ja inte för mig men när hon trillade.


Bra väder så matte och jag satte oss på bänken för att se om Peggy eller Misen kom men vi såg endast en katt som inte vill hälsa på mig.


Nu ska jag vila tills det är dags med sista rundan, har börjat på skrivbordet.

  

Av Aamor & Tina - 9 oktober 2009 17:23

Vi har nog varit ganska så lugna idag, jag och min lilla stora syrra.

Jag sprang in till mattemor och väckte henne i morse, jag ställde mig på bakbenen och sprätte på madrassen med frambenen, det var kul!


När matte kom för att hämta mig kunde jag inte komma hem fort nog, jag pep och försökte med allt och till sist fattade matte vad jag menade och vi gick hem.

Affi och mattefar passade på att gå en runda då också så de gick med oss en bit.

Om jag stannar och luktar på något så stannar Affi och lägger sig ner och väntar på mig, kan man ju tro men nä inte, hon hoppar på mig när jag sen kommer fram till henne och ska bita i min päls eller jaga mig. Hon uppför sig som om hon vore min mamma och ska fostra mig, hela tiden!


Nu är det ju äntligen fredag och matte och jag ska rå om varandra mer nu. Veckorna går så fort så man hinner knappt inte med vilken veckodag det är.


Jag har en del tovor på sidan/magen som matte ska ge sig på sen men hon vill först låta mig vila lite!




Av Aamor & Tina - 8 oktober 2009 19:53

Alltså snacka om tur! Jag behövde gå ut och snabbt men när matte tittade ut så ösregnade det.

Ja nu har ju nöden ingen lag så det blev på med regnrocken på oss båda men när vi kom ut hade det slutat igen.

Vilken tur vi hade där men nu bar det sig inte bättre än att ja behövde uppsöka duschen när vi kom hem men det är ju bättre med den.


Jag träffade en liten Terrier och vi snackade lite och när Terrierns matte hörde att jag också var en hane blev hon förvånad för tydligen gick han inte ihop med andra hanar. Nu är jag ju så snäll och har inget behov att hävda mig mot andra hundar.

Att jag försöker med matte då och då är ju en helt annan sak och även det är ju utan framgång.


Nu ska matte titta på TV och jag vila min trötta kropp!!


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards