Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Lite!

Av Aamor & Tina - 11 november 2009 13:37

Vilket fasligt tjatande på matte om att jag ska äta. Jag äter när jag vill, visst magen kurrar och jag hoppas på något gott istället som inte verkar komma.

fick ju göra henne lite till viljes! Åt nog två munnar torrfoder, sen fick det vara.

Jag är riktigt kinkig med maten men jag har ork ändå, än så länge. Äter kanske lite ikväll, vi får se.


Nu har jag varit ute på en runda, det blev en lite längre denna gång och så var vi och kastade tidningar. Märks på matte att hon är halvkass för hon har inte samma tempo som vanligt.


Såg en stor hund men när hundens matte såg att det kom en hund längre fram så vände hon. Varför?

Är det så att hunden inte gillar andra, kan inte matte hålla den eller något annat otrevligt.

Man blir lite fundersam när man ser sådant för om det är så de inte kan hålla hunden ska man inte ha en sån stor eller så ska man ha en lydig hund. Det är vad matte brukar säga.

Tyvärr är det många som har stora, olydiga, "utfalliga" hundar och det är trist för man vet aldrig.


Vi ska nog vila lite snart och sen laga lite mat eller tvärt om, vi får se vilket matte känner för.

 
 
Julia

Julia

11 november 2009 16:56

En kräsen liten filur... du tror att matte ger dig nåt annat (och gottigare) om du matvägrar? Busfrö! Du måste ju äta, hur ska du annars orka leka och busa?

Voff på're

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ozzy

Ozzy

11 november 2009 17:35

Men du måste ju äta Aamor så du orkar busa. Nu blir man ju lite orolig för dig, mat som är så gott =)
Ja det där med stora, osäkra/agressiva hundar med hussar el mattar som inte klarar av att hantera dom är sannerligen otäckt. Jag och matte fick fly snabbt på stan en dag när en grand danois med klen husse kastade sig mot oss! Hemskt!

ps skönt att höra att det finns fler än jag som älskar att sitta sådär bekvämt med bakbenen mellan frambenen. Nu när jag vet att jag inte är ensam om detta så ska jag sitta så med stolthet framöver-fast att matte fnissar åt mig ds

http://www.ozzys-blogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

11 november 2009 19:55

Lite läskigt med stora hundar, speciellt som inte alla är kopplade heller, jisch säger jag, för man vet aldrig om ägarna har koll på jyckarna.

Det här med mat är ett krångel här med, brorsan har krånglat jämnt och matte har bytt sort flera gånger men det går ett par år sen börjar brorsan krångla igen. Nu struntar matte i honom ok säger matte du svälter inte, så du kan gott vara utan ett par dar, så duger det nog sen. När vi är själva och husse är borta då äter Illerson för han vet att matte är benhård, ingen mat inget godis.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards