Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Klor!

Av Aamor & Tina - 13 november 2009 17:35

Nu har jag varit hos Affi hela dagen och det har gått bra. Har inte blivit mer bus än vanligt, trodde att det skulle bli mer.

Vi har så klart varit ute på altanen och busat och när jag sen kom in så hängde min tofs väldigt mycket, gummisnodden satt längst ut i håret så hade jag haft 5 meter till att gå hade den trillat av.

Mattemor frågade vad vi hade hittat på men det avslöjade jag inte! Hon kan ju gissa. Alternativen är att jag kört huvudet i mattan eller att Affi hjälp mig!


När matte kom för att hämta mig tog hon inte av sig skor och ytterkläder och jag tänkte jippie vi ska gå direkt.

Nu hade matte och mattefar smitt planer, vi skulle få pedikyr! Vilka idéer en fredag, men okej det får väl gå då!

In i bilen och ner till Morrhoppan. Jag har inte varit där sen jag var hos veterinären där så matte undrade hur jag skulle reagera.

Man är väl en tuffing eller en med kort minne, vilket som så skuttade jag glatt in dit. Hej och hå här kommer jag!

Affi däremot tvärbromsa när hon såg var vi skulle gå in, mattefar fick övertalat henne och sen gick hon frivilligt in.

Syrran var först ut och det gick bra. Jag pep lite för jag hörde matte men såg henne inte så mattefar gick runt hörnan och där var hon, med Affi i famnen!

När det var min tur hoppade jag nästan upp i mattes famn för Affi skulle inte tro att min matte är hennes, gäller att sätta ner tassen!

Upptäckte sen att jag skulle få klorna klippta, suck men okej det får gå då!

Vi var duktiga båda två och fick gottis av Gisela men Affi ville minsann inte ha sitt så jag tog hennes också.


Nu när vi skulle gå hem regnade det, mattefar och Affi passade på att gå med och följa oss en bit men Affi kissade snabbt och sen vände hon och gick in igen.


Nu tänker jag vila lite för det tar på att hålla igång hela dagen, har ju knappt fått vila något!

M

 
 
Julia

Julia

13 november 2009 19:34

Så bra att ni fick klorna klippta! Sen att Affi inte ville ha godiset, så du fick två!!! Toppen, eller hur?

Önskar er en trevlig kväll ;-)
Voff på're och kram till matte

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

14 november 2009 13:06

Ett sånt ställe skulle nog matte önska att det fanns i närheten, för mina klor är enkla att klippa, jag ligger stilla men brorsan ja då får matte hålla fast och husse klippa. Illerson är lite egen när det gäller kloklippning, förr när vi var yngre då klippte han sina klor själv, han lärde sig det av våran reservmorsa, som alltid fixade det själv.

Taxkramsiar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards