Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

God Morgon!

Av Aamor & Tina - 29 november 2009 09:03

Idag sov vi faktiskt till 8.00, visst jag försökte väcka matte vid 6.00 men hon totalvägrade höra på mig så jag fick gå och lägga mig igen.

Jag har varit ute och kryss i taktet, inget regn än så länge! Får se om det kan hålla sig så hela dagen.

Lite snö hade ju inte skadat nu när det är Julskyltning, hade blivit lite mer julstämning då. Matte säger att när hon var liten var det snö när det var julskyltning, av det hon minns men inte idag!

Vi ska inte gå ner för vi har ganska så trist julskyltning här i stan så vi stannar hemma istället.

Matte satte upp vår stora stjärna i fönstret nu i morse och det blev fint.


Om jag får säga det själv så är jag en riktigt smart hund!

Tiggde godis men matte sa att jag fick äta lite frukost först så det gjorde jag, en halv portion. Fick mitt godis men tyckte att det var en för liten bit men matte sa "att mer får du inte".

Gick och la mig en stund, trodde matte men sen kallade jag på henne för att hade fixat till min frisyr, allt hängde ner framför ögonen så jag såg inget.

Jag ville upp på trimbordet så matte lyfte upp mig, jag satt still hela tiden och blev fin igen! Efteråt får jag ju alltid en godisbit!

Jag fick mitt godis och sen var jag nöjd.

Det gäller att ge och ta och veta vad man vill!

 
 
Hillman

Hillman

29 november 2009 12:18

Du lär dig, hur man ska ta mattar så man får ut mesta möjliga av det gottiga. Hoppas att du får fint väder idag, vi ska heller inte åka på någon julskyltning, det får allt vara vi ska mysa hemma i stället. Idag ska det serveras älgkött, mumselimums, sen ska det bli tårta till kvällen.

Ha en bra första advent och glöm inte ljusen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

29 november 2009 12:51

Ja alla sätt är bra utom dom dåliga, speciellt när det är godsaker som vankas. Men det är ju bra om man ser snygg ut eller hur. Ha en bra 1;a advent

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards