Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2009

Av Aamor & Tina - 23 november 2009 20:50

Sov ett litet tag när jag kom hem, inte så länge som jag brukar men vi härjar ju inte lika mycket just nu.

Ätit lite och kelat med matte, alltså allmänt slappt som vanligt.


Precis varit ute på min sista rund för dagen och vi gick där vi inte gillar att gå när det är mörkt men nu har alla löven fallit i den stora häcken så vi ser husen och då går det bra.

Matte fick för sig att jag behövde duscha rumpan när vi kom in för hon "tyckte" att grejor satt kvar!

Det enda som satt där var en liten, liten bit som hade trillat av om jag skakat mig, vilket jag inte gjorde så jag får ju skylla mig själv.

När hon ledde in mig i duschen tänkte jag "VAD NU" Förvånad, men jag fann mig i det.

Fast jag fick en anledning att kuta runt i lägenheten som en galning, upp i soffan och härja där, ner igen och "bädda" i mina sängar. Kul var det!


Nu ska matte kolla TV och jag ska nog sova eller se till att bli kelad!


Natti Natt....


Av Aamor & Tina - 23 november 2009 17:34

Idag har jag varit världens snällaste kille, tror jag.

Affi löper ju och för att vi inte ska nosa och hålla på så har hon tikskydd på och jag har skvättskydd, eftersom hon inte är i höglöp kan vi ju umgås lite till.

Men idag alltså, sura tjejer - vad gör man?

Affi låg och tuggade på ett tuggben och jag gick dit för att kolla, kanske för att sno det men jag håller mig till att kolla (min version), då blev hon sur, visade tänder och puttade till mig på min nos!

Blev först lite rädd men sen gick jag fram till henne igen , tog min tass och klappade henne på nosen så försiktigt.

Visst var det snällt?

Samma sak där vissa påstår kanske att det var för att ställa in mig igen men jag gjorde det för att vara snäll (även detta min version).


Senare på dagen låg Affi i sin säng och jag smög så försiktigt bort till henne och la mitt huvud i sängen så jag precis nuddade henne, gäller att göra det försiktigt så hon inte blir bitsk igen!


Mattes faster och farbror var och hälsade på hos matteföräldrarna och jag blev så glad att se dom.

Men gladast blev jag när matte kom, hade jag kunnat hoppa lite högre hade jag hoppat över kompostgallert men hon kom in och tog mig. Puss på dig matte!


Vi vill sända massor av tankar och massa kärlek till matteföräldrarnas vänner där frun ska gå igenom en jättejobbig period nu snart. Du är snart "fit for fight" igen!

Av Aamor & Tina - 22 november 2009 21:30

Herre jösses så trött jag är!!!

Det tog på att få bli ren eller så är det för att vädret är så trist, regn regn regn.

Just nu längtar jag efter att matte ska säga att vi ska lägga oss för även om jag sover lite här och där så måste ett öga hålla koll på matte!

Jag är helt slut, färdig, utmattad, helt enkelt trött! *gäsp*

Vi ska ut en sista gång för natten men sen bara måste vi lägga oss för det är trots allt måndag i morgon och vi ska upp tidigt.


Matte jobbar 20 dagar till innan jul och sen är vi LEDIGA i 19 dagar, ska bli skönt.

Visst 20 arbetsdagar blir ju 4 veckor men vi är ju lediga på helgerna så det kommer att gå jättefort dit.


Nu kallar matte så...


Natti Natt....


Av Aamor & Tina - 22 november 2009 16:32

Kallade på matte för jag behövde gå ut, fy vad det regnade och blöt blev jag!

Väl inne så tofsade matte av mig och sen hamnade vi i duschen så jag blev blötare än vad jag var men det var skönare och varmare.


Nu är jag ren, väldoftande och nästan tovfri och det är faktiskt skönt.

Suttit i mattes knä nu ett tag för att lite värme från henne fast jag blev fönad torr. Det är ju mysigt i knäet också! Flört


Jag var borta om hos Affi i förmiddags och vi fick springa och leka lite i vardagsrummet, jag jagade henne runt matbordet där.

Hann så klart inte fatt henne för hon är snabb och sen lurar hon mig hela tiden, matte sa att där är nog lite vessla i henne! Cool


Nu ska vi äta lite mat eller matte ska äta så får vi se om jag vill ha något!


Av Aamor & Tina - 22 november 2009 10:09

Jaha, då var det slut med solen nu för det regnar igen och jag blev inte förvånad!

Jag väckte matte redan 6.15 för jag behövde gå ut, även då regnade det.

Väl inne igen och jag blivit torkad om fötter och mage så hoppade matte ner i sängen igen och jag ville också upp där ett tag. Så mysigt att ligga där en liten stund och få värme men sen ville jag ner igen.

Fick väcka matte klockan 9.20 för jag tyckte hon sovit tillräckligt då!

Hon kan ju inte spendera dagen i sängen, bättre hon kommer upp så jag kan lägga mig igen!


Vi ska gå bort till Affi på en förmiddagsfika sen men först måste jag ju skriva lite.


Matte sa något innan om att jag skulle bada idag men räcker det inte med att jag blir blöt varje gång vi går ut?

Jag är nog i behov av att schamponeras men ändå! 

Av Aamor & Tina - 21 november 2009 17:24

Eftersom solen sken så passade vi på att gå en riktigt lång runda på eftermiddagen. Jag vill alltid ha hög fart när vi går men jag blev lite trött på slutet.

Det var faktiskt roligt att gå där för där var nya dofter och stolpar jag aldrig vattnat innan!

Det bästa med hela rundan var att jag träffade tjejerna, de var ute i trädgården när jag gick förbi, matte pratade med deras matte så jag kunde titta länge på dom, se är så söta!

När vi kom hem var Peggy ute och hon ville lukta på mig men inte kela men det fick gå ändå, var ju ett tag sen jag såg den katten.


Matte lagade lasange och innan hon kryddade köttet tog hon undan lite till mig, tyvärr blandade hon ihop det med mitt torrfoder så först ville jag inte ha men det luktade för gott så jag åt rubb och stubb sen.


Vi har vilat resten av eftermiddagen fram till nu när jag behövde gå ut igen.

Inte riktigt kul väder nu för dimman börjar dra in så allt känns så fuktigt.


Av Aamor & Tina - 21 november 2009 12:59

Matte har lovat Julia bilder på Affi och mig som små och dagsbilder och nu har matte äntligen tagit kameran med.

Vi var och tog en förmiddagsfika hos matteföräldrarna så Affi blev plåtad där men jag blev det hemma efter jag blivit friserad.

Det första kortet är när vi är 3 månader nästan. Först sitter jag och sen Affi.


  

Då var vi små och oskyldiga, nu för tiden ser vi bara oskyldiga ut. Nä, vi är faktiskt jättesnälla men vi är väldigt duktiga på att se oskyldiga ut när vi hittat på något!

Dagen kort kommer här.

  

Aamor på trimbordet matte vågade inte lyfta ner mig för att ta kortet för då hade jag fixat till frisyren igen!

  

Min söta syster Affi.


Hillman & Illerson det är nog så att alla hundar slår med tassar när de leker men är hunden större så känns det mer och eftersom jag inte har någon direkt nos kan det ta i mina ögon. Vissa gör det mer också har vi märkt.

Matteföräldrarna hade en Shih Tzu innan som blev blind på sitt ena öga för en annan hund sprang på honom, min matte sa att det var en hemsk syn när hans öga hade svullnat upp och hängde utanför ögonhålan!

Tror att matte är lite försiktigare också på grund av det.


Vi har ett strålande väder så matte och jag ska gå en långrunda sen men jag måste vila upp mig lite först!

Av Aamor & Tina - 21 november 2009 08:32

Jag sov till 7.30 och när jag vaknade låg jag kvar i min säng men var tvungen att väcka matte så hon kunde klia mig på magen lite.

Det är mysigt på morgonen att få lite kel men sen är det så att mattes fingrar hittar nästan alltid en liten "noppe-tova" och då måste den tas upp men då vill jag inte klias längre.


Blev lite fundersam ändå i morse för matte sa att det var helg men hon hade inte sina helg rutiner utan hon hoppade in i duschen direkt hon kom upp, så gör hon när det är jobb! När vi sen skulle gå ut gick jag först till vänster (till Affi) men matte sa vi går till höger istället och då kom jag skuttande, det är helg och vi är lediga, jippie!!!

Jag gick rundan runt hela vårt område och jag mötte en 1,5 årig hund kille.

Han gjorde så som jag brukar göra när jag ser en hund, jag stannar och tittar så först satt vi och tittade på varandra ett bra tag men jag fick gå fram för han gjorde det inte.

Vi hälsade men när han ville leka tog hans husse upp honom för han blir lite hoppig och slår med tassarna sa hans husse. Det gjorde inget att vi inte lekte för vi fick ju hälsa och det räcker för att jag ska bli urglad!

Jag sprang och stutsade hela vägen hem!


Försökte tigga till mig lite godis när jag kom hem men matte var benhård med att jag skulle äta lite istället men det tänker jag inte göra så jag gick och la mig istället!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards