Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2009

Av Aamor & Tina - 20 november 2009 21:49

Vi har haft sol och fint väder hela dagen, var längesen vi sett solen ens på många dagar och det har varit helt underbart.

Så jag blev lite förvånad, eller kanske jag inte skulle blivit det men ändå, det hade regnat nu när jag var ute på min nattrunda!

Där kom inget nu men gräset var riktigt blött. Blir så trött på det!


Väl inne igen hade matte torkat mina fötter dåligt så jag hoppade upp i hennes säng och fortsatte torkningen där! Gick lite väl in för det så jag märkte inte att jag var nära kanten så jag druttade så klart ner på golvet!

Ingen fara, jag tog sats igen och fortsatte torkningen!


Har tuggat hejvilt på min nya "tjurmuskel", åh så god den är!

Ska ge den en omgång till och sen ska vi nog snart koja!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 20 november 2009 17:40

Fredag idag och det är jätteskönt. Nu har jag matte för mig själv hela 2 dagar!

Nu när Affi löper får vi ju vara i köket och matteföräldrarna har satt upp ett kompostgaller i dörröppningen. Vi finner oss i att vara bara i köket så att de ser oss men vi försöker allt ta alla chanser vi får att springa ut i hallen och resten av huset!

Ska mattefar ut så bryr vi oss inte för han är för snabb men när mattemor ska ut genom dörren då kan ni tro att vi försöker! Hon ska ju ha sin rullator med sig och då går det lite långsammare så när hon närmar sig dörren springer jag bort dit genast och är beredd att sticka!


När matte kom för att hämta mig så släppte hon ut mig i hallen för mattemor gick till ett annat rum så matte tyckte att jag kunde följa med henne men det ville jag inte.

Affi var kvar i köket och på andra sidan grinden så jag retade henne lite istället, skällde på henne, rusade iväg, vände, sprätte med benen och viftade på svansen. Hon var inte så speciellt lycklig över att jag retade henne!

När sen matte tog in mig i köket igen fick jag veta av Affi vad hon tyckte om mitt bus. Hon fick väl fatt i mitt öra och drog omkull mig, drog mig över halva köket men det var det värt!!!!!


Matte hade varit och handlat på Morrhoppan och köpt en ny "tjurmuskel" till mig, mums!

Den ska jag ta med mig i min säng sen och njuta av.

Av Aamor & Tina - 19 november 2009 20:56

Sovit ett bra tag och sen har matte hållt tuggben till mig.

Varit ute på min kvälls/nattrunda nu och jag mötte vår grannes barnbarn Christoffer och jag blir lika glad varje gång jag ser honom, han kallar mig "En Cool hund"! Så man kan inte bli annat än glad då!


Annars mötte vi inga katter eller hundar, såg en Rottweiler men han gick en bit före så jag kunde inte kaxa mig mot honom! Matte blir inte så glad när jag gör det.

Jag är lite dålig på att inse hur stor eller kanske liten jag är!


Nu ska jag locka ner matte på golvet och sen ska vi sova.

Fredag i moegon, jippie!!!!!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 19 november 2009 18:05

Som tur är har det inte stormat idag men det har blåst lite. Sen har det regnat lite även idag men sån är ju hösten/vintern hos oss.

Varit hos Affi som vanligt men nu får vi vara på mindre yta så de alltid har koll på oss, inte så kul för vi gillar ju att springa i huset.

En av gångerna vi hade varit ute och kom in igen var vi för snabba för mattefar så vi stack in i sovrumet som om vi hade eld i rumpan och tillbaka igen men när han trodde att vi skulle ut i köket igen så misstog han sig ordentligt för vi stack igen. Han kallade men vi var stendöva då!

Till sist fick han hämta oss och så var vi tillbaka i köket. Lite frihet fick vi i alla fall!


Vi har kommit hem nu och så ville jag upp i mattes knä och kela lite men då upptäckte hon en tova, ve och fasa, på mitt ena framben!

Jag hamnade på trimbordet och borste och kam åkte fram. Det var ju inte det jag hade tänkt mig alls så jag blev enormt sur och ilsk. Fatta hon inte att jag inte bryr mig om den tovan?

Tydligen brydde hon sig för vi blev ovänner och som vanligt slutade det med att jag fick ge mig!

Suck, hon är attans så envis och ger sig inte. Jag var helt slut efteråt men tovan försvann!


Nu ska jag sova!

Av Aamor & Tina - 18 november 2009 21:19

Jag har i stort sätt spenderat kvällen antingen i mattes knä eller så ha jag sovit.

Konstiga ljud utifrån hörs hela tiden. Mest låter det när vinden får tag i fönsterblecket på den inglasade balkongen, det låter hemskt.

Först blev jag lite rädd men så såg jag att matte inte reagerade över det så jag la mig igen.


Matte frågade mig för en stund sen om jag ville hänga med ut, hon skulle kasta sopor. Tänkte först "glöm det, jag går inte ut igen!" men ångrade mig när matte tog på sig skorna.

Nu har det slutat regna men det blåser lika mycket än. Nu gäller det att tömma blåsan snabbt så varje stolpe blev vattnad.

På ett ställe blåste det så mycket att jag nästan lyfte och hamnade sidan om gången. Tänk en flygande 6,3 kg Shih Tzu, inte för att det skulle skrämma fler än mig själv och matte men vilken syn!

Tur man är kopplad för matte lyfter inte lika lätt, hihi!


Snart dags att koja.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 18 november 2009 18:24

Nu har min stora syrra börjat löpa så snart får vi vara åtskillda.Hoppas att det snart är över.

Hon har varit lite småsur då och då mot mig en tid, utan anledning men matte föklarade det som PMS, det vet jag ju inget om för jag är ju en helt ovetandes kille när det gäller det, tack och lov, får bara uppleva surheten lite då och då. Synd om oss killar egentligen!

Jag vill väldigt gärna lukta henne i baken men viker undan så fort matteföräldrarna säger till så jag är otroligt duktig på det, eller hur.


Hur är vädret idag hos oss då? Inget väder som jag eller matte gillar, svårt att tänka mig att nån gillar det.

Det stormar och regnar för fullt. Matte ochjag fick sådan fart när vi tog oss hem för vi hade vinden i ryggen och vi kunde knappt gå.

Grannen till matteföräldrarna har eller hade en stor björk som har knäckts på mitten och lagt sig tvärs över cykelbanan så vi fick gå ut i gräset när vi gick hem.

Hoppas att det avtar snart.

Gillar inte detta!!!!!


Som om det inte var nog satte matte igång dammsugaren när vi kom hem, vilket elände.

Visst den var i behov att komma fram och det gick fort men jag måste ju kolla så inget äts upp som är mitt!


Nu ska vi vara inne och kura och inte tänka på att vi behöver gå ut på länge!

Av Aamor & Tina - 17 november 2009 17:54

Jag var så trött i morse så jag låg bara och tittade på matte när hon sa att det var dags att gå iväg.

Vilka påhitt människorna har att börja jobba så tidigt och framför allt behöva gå hemifrån när man har det så bra här!

Visst, jag vet att matte inte börjar speciellt tidigt mot vad andra gör men det är tidigt för lille mig. Sen behövs ju jobb så hon kan handla saker till mig så kanske att det är bra att hon går iväg. Sen trivs hon på jobbet så kanske det är bra ändå men om jag hade kunnat vara med eller att hon börjat senare och slutat tidigare, ja, drömma kan man ju göra!!!!!


Jag har som vanligt haft det jättebra hos Affi och matteföräldrarna. Affi och jag har varit ute på trädäcket och sprungit och när mattefar kallade på oss blev vi som vanligt totalt döva, märkligt att det kan bli så!

När matte kom hade hon köpt en pusselmatta till matteföräldrarna så kan de lägga pussel och slippa ha det framme när de inte håller på med det.

Jag ville hem nästan gensat men matte skulle ju ha mat först och sen skulle hon visa några bilder på deras dator, åh vilken tid det tog.

Jag tiggde och bad om att vi skulle gå hem, men inte förrän hon var klar. Försökte tigga godis av mattefar men lika lönlöst det.

Till sist gav jag upp och slängde mig på golvet så det riktigt rungade till och suckade högt. Det är jag väldans bra på fast jag är så liten kan lag lägga mig hårt och det hörs riktigt mycket och sucka kan jag.


När hon äntligen sa att vi skulle hem tyckte jag minsann att hon kunde vänta för jag hade precis börjat på ett tuggben men hon sa bara "Hejdå Aamor, då går jag". Det kunde jag ju inte strunta i så jag rusade till dörren och hon var kvar, vilken tur!


Hemma nu och det är skönt så nu ska jag vila mig lite!

Av Aamor & Tina - 16 november 2009 20:41

Tog mig en ordentlig tupplur när jag kommit hem och det var så skönt, precis vad en trött liten kille var i behov av.

Matte satt och kollade lite på TV och lite på datorn, det värsta med det när hon hoppar fram och tillbaka mellan de två burkarna är att de är i olika rum och jag hinner inte riktigt med alltid!

Funderar på att sätta en sändare på henne! Fast ska jag vara ärlig tror jag inte att hon går så långt ifrån mig.


Har varit ute på en runda nu och idag mötte jag inte en endaste hund, märkligt!

På väg in så måste jag spana lite i buskarna efter "mina" kattor och först såg jag ingen av dom men rätt som det var hör jag ett pip-mjau och fram kommer Misen och han vill kela! För första gången går han fram till mig först och inte till matte. Han är så gullig! Tror att han såg mig när vi gick iväg så han satt och väntade på mig.

Matte säger att han råkade nog bara komma just nu men jag tror vad jag vill!


Liza: Vilka sötnosar du har lagt in på sidan "Bilder från valpköpare", matte tycker så klart att den första bilden var finast! Alla är så otroligt söta.

Hoppas att valparna snart kan leka med Tanja för hon måste längta efter att få leka med dom!


Nu ska vi slappa lite till och senare slappar vi nog i våra sängar så...


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards