Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2009

Av Aamor & Tina - 8 november 2009 17:14

Nu har jag sovit borta för första gången och det gick bra.

Jag och matte gav oss iväg vid 16 tiden i går och matte tog min säng under armen. Jag tittade väldigt frågande på henne.

När vi kom till Affi så satte hon in min säng i sovrummet och sen brydde jag mig inte mer på det.

Matte blev kvar till 17 ca och sen gick hon och fast det var helg så gnällde jag inte ett dugg när hon gick, fattade att det inte var lönt!


Affi och jag hade kul hela kvällen och vi sprang jättemycket i huset.

När de skulle lägga sig så bäddade jag i min säng och la mig ner. Affi var nyfiken för hon stod på kanten och kollade ner på mig. Hon sover ju mellan matteföräldrarna.


När jag vaknade på morgonen ville jag upp ett tag i deras säng och det fick jag.

Matte ringde redan 8.45 och undrade hur det gått, hon hann nog knappt vakna innan hon ringde. Hon vet ju hur bra jag har det där men jag tror hon saknade sin lille hårboll!


Jag blev så glad när hon kom strax efter 9 och skulle upp och pussas och kelas. Hur det än är så är matte bäst!


Matte hade med sig 2 paket till mattefar för det är ju farsdag idag. Ett från mig och ett från matte.

Vi har ätit tupp (tocke på skånska) och äpplekaka. Tocken var god.


Hur hade matte det då?

Det var dåligt med klasskamrater från 9:an, de var bara 5 stycken från hennes klass, dåligt av de andra att inte komma.

Hon träffade lite andra gamla vänner och klasskompisar från gymnasiet och det var kul, sa hon.

Vissa kände hon inte igen först men när hon tittat ett tag gick ljuset upp vem det var, folk förändras ju en del på 25 år. Vissa såg inte en dag äldre ut än vad de gjorde i skolan, märkligt.

Hon var hemma först kl 03.15 så hon har ju inte sovit så många timmar i natt. Somnade ett tag i matteföräldrarnas soffa.


Nu ska jag kolla in lägenheten så inget har ändrats nu när jag varit borta.

Av Aamor & Tina - 7 november 2009 14:51

Jag och matte gick bort till Affi, vår bil stod där över natten. Vi hade tänkt köra till en djuraffär men så sa mattefar att han skulle tända ljus på kyrkogårdarna nu till farsdag så vi körde honom. Affi var så klart också med och det är kul att åka bil.


Innan vi kom till Affi så mötte vi en Rottweiler hane med sin husse, nu känner matte hussen men vi hundar har aldrig setts. Jag blev lite irriterad och började skälla. Matte har kommit på att jag har än så länge bara skällt på den rasen när jag går med matte. Varför? Ingen aning!

Nu hälsade vi lite försiktigt och det gick bra, hälsa mer en annan gång kanske. Affi satt i fönstret och såg oss två och hon gillade det inte alls. Antingen var hon avis eller så blev hon rädd att jag skulle äta upp Rotten eller tvärtom kanske!

Som hon luktade igenom mig när jag väl kom in.


Nu är vi hemma igen och jag har varit ute på balkongen och spanat. Det är visning i en lägenhet mitt över oss idag så jag har stått på en stol och tittat på folket som är spekulanter.


Matte var även inne i djuraffären och köpte 2 tuggben med fyllning till oss men vi luktade att hon hade något gott så vi gav oss inte förrän vi fick dom. vi skulle annars haft dom till ikväll!

Av Aamor & Tina - 7 november 2009 08:44

Igår kväll när vi gick och la oss vill jag INTE upp i sängen, vad är det för mening att gå upp där när matte tyckte jag luktade pissoar kvällen innan och nu när hon badade mig igår så tyckte jag att hon kunde minsann ligga där själv! Kan hon inte uppskatta "hunddoft" så ligger jag i min egen säng!

Nä, fakum var att jag var så trött att jag inte orkade gå upp till henne, eftersom jag inte sover där utan bara myser ett tag. Jag ville sova direkt.


Förstår mig inte på matte! Här väcker jag henne klockan 5.15 och tycker att det är dags att vakna för hon ska ju bort ikväll, kan ju inte ligga här och dra sig då! Hon har ju mycket att göra innan.

Tror ni att hon gick upp? Allt hon sa var "går och lägg dig Aamor, vi har sovmorgon". Jag har dålig pli på matte!

Klockan 7.45 gav jag mig inte så då fick jag upp henne. Tyvärr tycker hon då att vi ska ut på en runda direkt men det var ju inte det jag planerat. Matte ska gå upp så kan jag lägga mig igen, det var min plan.

Fast det blev ganska bra ändå med rundan först så kan jag vila nu.


Vi har ganska grått väder men det regnar inte men ingen sol syns, äh, vi får se!

Av Aamor & Tina - 6 november 2009 21:58

Jag har legat hos matte i soffan nästan hela kvällen, gick ner när hon skulle hänga tvätten. Det är skönt att ligga mjukt ibland.


Har varit ute på kvälls/natt rundan nu och det var ganska skönt ute, marken var blöt med der kom inget regn i alla fall och bara det är ju bra!


Jag är duktig och går runt vattenpölar och leriga ställen nu när jag är ren och fin, annars kan jag mycket väl trampa rakt i dom.

Vi mötte inte en enda hund, katt eller människa och det tycker jag är trist så jag får nöja mig med mattekel.

Vi ska nog lägga oss om en stund och vi får se om jag vill upp i sängen ikväll. Har velat komma upp 4 kvällar i rad nu men jag vill ner precis när matte håller på att slumra så hon vaknar till igen för att lyfta ner mig men hon säger att det inte gör något. Hon är ganska så snäll, ibland!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 6 november 2009 20:00

Nu har jag blivit ren och nästan helt torr, luktar gott säger matte och det är faktiskt skönt. Det enda jag inte gillar är när matte tvättar mina mustascher annars är det okej att bada.

  


Att jag luktar pissoar efter ett tag, enl matte beror på att jag är så liten och drar min päls i mitt och andras pink på stolparna plus att jag inte är så nogaräknad om var jag trampar när jag pinkat, oftast rakt i det nygjorda!


Matte har dragit fram ett konstigt smalt bord och en tung sak med sladd i, sen la hon en blus-skjorta på bordet och drog den tunga saken över. Konstigt, men matte sa att hon strök kläder. Som ni förstår brukar hon inte göra detta!

Hon ska på återträff med sin utgångsklass från 9:an i morgon. Jag ska sova över hos Affi, har aldrig varit där över en natt. Går säkert bra men jag kommer nog att sakna matte och hon mig.


Nu ska vi kolla TV och vänta på att tvättmaskinen ska bli klar.

Av Aamor & Tina - 6 november 2009 17:52

Fredag, fredag, fredag, så skönt!

Affi och jag har varit ganska så snälla idag, inte väldigt mycket bus utan så där lagom.

Vi har lekt med badlakanet, vi drar runt det och när jag tröttnar lägger jag mig på det så drar Affi runt på mig, det är kul.


Matte var lite sen idag för hon var och fick påsatt vinterdäcken på bilen, men hon kom vid 16 så det var godkänt.

Når vi gick hem så gick Affi och mattefar med och då mötte vi Lucaz, en gammal papillion, han är ganska trist för han vill inte leka. Affi testar var gång med att ställa sig på bakbenen och flaxa med frambenen men han blir rädd och ylar rakt ut! Vem kan bli rädd för min storasyster, hon är ju bara 2 lortar hög men hon är ganska tuff.

Fast en gång hängde sig om halsen på en Grand Danois, visserligen var den en valp men det var Affi också då, hon fick omkull denna stora hund så där är ganska mycket tuffhet i henne. Kanske inte så konstigt att Lucaz blir rädd ändå!


När jag var nästan hemma kom Misen och hälsade och jag kunde inte gå in sen eller ville är kanske bättre ord.

Matte fick bära in mig i porten och där kom våra grannar Tina & Mats och då glömde jag Misen för jag fick en massa kel och pussar istället.


Nu ska jag vila ett tag för sen sa matte något om att bada. Jag ville ligga hos henne i sängen i gårkväll och det fick jag men jag gjorde misstaget att rulla över på rygg med alla fyra benen i vädret, precis vid hennes näsa och då påstod matte att jag luktade pissoar, hrm!



Av Aamor & Tina - 5 november 2009 20:48

Mattemor hade hittat en ordentlig tova på mig idag och hon hade lyckats ta en del men sen vill jag inte mer så hon sa till matte istället, taskigt av mattemor!

Mycket riktigt fortsatte matte med tovan, men jag fick vila lite först så jag trodde eller hoppades att hon glömt det, men icke.

Hon lyfte upp mig på trimbordet och började så smått och jag somnade......tills hon hittade monstertovan!

Jag vill väldigt gärna vara med och titta när hon håller på och av någon anledning uppskattar hon inte det, konstigt.

Försökte protestera mot att hon "drog" i min päls nafsade henne i fingrarna så där lätt men det var ingen bra idé, tyckte matte. Oskyldig

Jag rullade över på rygg så att hon inte kunde fortsätta men det var ett misstag. Matte började kamma magen, hjälp, obehagligt!

Rullade över igen och efter ett tag gav jag upp och lät henne ta tovan, envisa matte!

Väldigt skönt när den var borta och så fick jag en bit godis när jag kom ner igen så det var nog värt att hålla ut.


Trött i kväll men det är väl för att Affi och jag hållt på att busat nästan hela dagen. Matteföräldrarna brukar undra när vi ska växa ifrån buset. Aldrig troligtvis!


Jag ska ut på nattrundan senare och sen kallar sängen.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 5 november 2009 17:26

Visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om det där vita i morse, var lite avvaktansd först och vill inte gå i det.

När valet sen stod mellan det vita och en djup vattenpöl så valde jag det vita och då mindes jag vad det var.

Kul var det! Jag skuttade runder och körde näsan i det så jag liknade en snögubbe.

Gjorde likadant när mattefar var ute med mig på förmiddagen. Affi gjorde inte så hon bara sprang runt och hoppade.

Tyvärr försvann den lilla snön som kommit fort, innan middag var den borta! Kommer kanske mer senare i vinter.


Vi har nog varit lite för busiga idag. Det började med att jag ville ha ett tyggben som Affi hade men tro nu inte att hon gav det till sin lillebror, nä, trots att jag nog pep efter det i en hel timme. Taskigt eller hur?

Fick gå på upptäcksfärd och hittade en karta under kökssoffan, den kan ju vara kul och det var den. Ska matteföräldrarna titta på den nu måste de lägga ett avancerat pussel, hihi.

Kanske jag kan ta ett jobb som pappers strimlare!


Det är bättre med matteföräldrarna nu och så får vi hoppas att matte slipper sjukan för hon ska bort i helgen på återträff med klasskompisarna från 9:an.

Matte har i stort bara lämnat och hämtat mig där nu dessa dagarna och sen har hon ätit hela vitpepparkorn fall i fall!


Nu ska vi ta det lugnt ett litet tag men sen när jag torkat lite, blött ute, så ska jag bli friserad, vi hann inte i morse eller orkade kanske är mer nära sanningen!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards