Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2009

Av Aamor & Tina - 5 november 2009 06:22

Oj oj oj oj! När jag vaknade i morse såg jag snö!

Säsongens första snö har kommit i natt, visst det snöade i går på dagen men nu ligger det kvar på gräsmattorna.

Det snöar än, vi får se vart det hamnar. Nu brukar det bli blask här nere men så länge det är snö är jag lycklig för snö är kul. Matte är mindre glad.


Nu ska vi äta frukost. Brukar inte skriva så här tidigt men vi ville berätta att vi fått SNÖ!!!!Skrattande

Av Aamor & Tina - 4 november 2009 21:14

Jag har i stort sovit sen jag kom hem förutom i början när jag var lite kelig. Jag har till och med sovit över kvällsrundan så det blev kvällsrunda och nattrunda i ett nu.

Trist nog regnade det ännu, hoppas det slutar till i morgon i alla fall!


Mötte två hundar men ingen av dom ville hälsa på mig, de tyckte nog att jag var pluttig! Kan de inte se att jag är en STOR hund i liten förpackning.


Vi hade tänkt försöka komma i säng tidigt idag så det ska vi faktiskt rikta in oss på nu.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 4 november 2009 16:25

Vädret är blääää. I morse blåste det så jag nästan gick sidledes, sen kom det lite "piggasnö" som nu övergått i regn, vad annars.

Det är faktisk inte så kul när vädret är så!


Mattefar har nu blivit magsjuk den stackaren och jag och syrran har nog varit lite väl busiga när vi gått våra rundor, för vi har haft kapplöpning och snurrning av koppel. Tålamodet på människor är ju inte så långt när dom mår örk!


Blev överlycklig när matte kom i tid idag för att hämta mig, nu får vi en längre kväll ihop. Det är ju trevligt.

Just nu sitter jag i knät och kollar så hon skriver rätt för jag kan ju inte, försökte i somras men det blev oläsligt.


Matte ska nog snart äta och jag luktade något gott i handlekassen, hon sa att det var grillade tunna revben, ska jag nog se till så jag får smakat!


Våra i helgen nyputsade fönster är alldeles regnprickiga nu och matte suckar men där är ju inget att göra åt det nu.

  

Av Aamor & Tina - 3 november 2009 19:18

Nu är det inte jag som fyller 1 år för det har jag gjort utan det är så att det är 1 år sen jag flyttade hem!

Matte och jag har bott ihop i 1 år nu, oj vad tiden går fort.


Matte fick minsann påminna matteföräldrarna om att det var 1 år sen vi syskon flyttade till våra nya hem, hihi!


Matte var sen även idag, hrm! Hon hade varit hos frissan och handlat lite, kom inte förrän 18.20 Fast hon är förlåten för hon hade varit i en djuraffär och handlat lite godsaker.


Jag blev lite ovän med mattefar idag för jag hoppade upp i soffan och började sprätta runt, inte så populärt märkte jag. Jag får vara i soffan om jag låter bli att sprätta.

Han sa "Vad håller du på med?" med hög röst och då morrade jag lite på honom men kom på direkt att det var dum gjort så jag slickade hans hand istället!


Affi och jag har nog varit lite små busiga som vanligt, inget speciellt där.

Jag har ätit prinskorv idag och jag kunde dåligt dra i den, fick fatt i den skinn delen som hänger fast i nästa korv (avklippt) och den gled bara genom mitt lilla glapp mellan framtänderna. Så vi kan väl säga som så att jag roade matteföräldrarna gott!


Nu är vi hemma och matte ska ficka lite mat för hon har bara ätit yoghurt idag.

Av Aamor & Tina - 2 november 2009 20:41

Då var måndagen här och nästan slut vid denna tidpunkten.

När jag kom till Affi i morse stod hon i kapprummet och lurade och rätt som det var hoppade hon fram och började nafsa och dra i mig. Hon blev så glad när hon så mig så hon visste knappt var hon skulle bli av.

Själv tittade jag på matte och tänkte "jaha, då börjas det igen".

Vi har busat ganska mycket idag men vi har ju två dagar att ta igen så då kan det gå tufft till, lite i alla fall!

Det har regnat mest hela dagen och det är ur trist.


Nu blev det så att jag fick stanna läääännnnggggeeee hos Affi och matteföräldrarna för matte skulle bort, hon jobbade till 16.30 och sen skulle hon iväg igen 17.45 så det var inte lönt att hon hämtade mig.

Hon kom 20.30 och jag blev så överlycklig och ville hem nästan genast, först skulle ju Affi kela med henne!

Matte hade varit på ett smyckes-party hos en kollega och jag hade kunnat följa med men där skulle komma ca 20 personer så jag hade det lugnare hos Affi, kanske.

När vi kom hem upptäckte jag en lukt hos matte, den svikaren, hon luktade KATT, fy och så fick inte jag vara med!

Hon hade kelat med Stumpen, kollegans katt som är liten, söt och svanslös, sa hon men vem bryr sig, ha!


Vilket som så var det skönt att få komma hem.

Lite TV och sen säng!


Natti Natt....


Av Aamor & Tina - 1 november 2009 20:26

Precis inkommen efter kvällsrundan och även ev nattrundan, beroende på när matte kojar. Jag känner mig otroligt blåst, ja, inte knäpp alltså utan för att det blåser otroligt mycket nu.

Hade jag fått bestämma så hade jag nöjt mig med att bara gå till första bästa stolpe se det gick inte, för tydligen hade jag inte gjort 2:an idag. Men hallå, jag håller på att blåsa bort, ska jag ändå gå? JA!

Okej, men då ska jag ha något ut av det också så jag fick matte till att gå förbi mina 4 st Shih Tzu tjejer men de var ju inte ute, jag är ganska nöjd med att bara kunna kika in genom staketet.

Satte mig sen där som var någorlunda lä och gjorde 2:an så matte blev nöjd och för att jag behövde!


Vet inte riktigt vad matte ska hitta på nu för där är inget kul på TV sa hon och att fixa och dona orkar hon inte. Varför gör hon inte som jag, gå och lägg dig!

Hon tycker att det är lite för tidigt än så hon får väl zappa runt lite på TVn så kanske hon hittar något.


Jobbedag i morgon, hua mig!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 1 november 2009 16:29

Jag och matte har inte gjort många knop denna eftermiddag.

Matte har så klart lagat mat och jag fick kött innan hon kryddade det, det var mums.

Annars har vi mest legat i soffan eller på golvet, det är ju söndag och då ska man ta det lugnt.


Tror att jag snart ska hjälpa matte med tvätten. Evighetsjobb med det, i och med hon bara har tvättmaskin så går det bara att tvätta en maskin åt gången, kan ju inte ha tvätt på tork i hela lägenheten!


Vädret blev aldrig soligt utan det blåser ganska mycket och har varit grått och trist idag.


Har inte kunnat leka med Affi idag heller för mattemors magsjuka har inte gått över än. När matte pratade med mattemor i telefon sa hon att Affi suttit mycket i fönstret och tittat, antagligen efter mig.

Själv har jag inte brytt mig särskilt för när vi passerat den gången vi går på för att gå dit har jag bara passerat den när matte sa raktfram.

Skönt att få rå om matte hela dagarna! Okej, jag är väl en riktig mattegris men vad gör det!

Av Aamor & Tina - 1 november 2009 11:16

Jag har varit på en långrunda nu, vi har gått ner om dammen och kollonierna bakom vårt område.

När vi går det hållet är där en sten som jag alltid ska upp på för att kolla dammen och se om där är några fåglar. Idag var där en massa torrt ogräs som gjorde att jag inte såg dammen, synd. Men matte sa att det inte gjorde något för hon såg inga fåglar där.

Idag kunde jag själv ta mig ner från stenen, stora killen nu vet ni.

  

Visst ser jag lite mallig ut när jag ligger här?


Var inte trött när vi kom hem så jag började leka med bollen som det trillar godis ur, var längesen den var rolig nu men idag så.


Nu blev jag trött och tänker vila ett litet tag.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards