Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Aamor & Tina - 6 december 2009 21:47

Matte plockade fram mitt aktivitets spel "Dog Smart", har inte gjort det på länge och bara ett fåtalgånger innan.

Måste säga att jag är så klok! Visste precis hur det gick till och fixade det i ett nafs.

Det var så kul att göra det att jag nästan missade godsakerna under kopparna.  

Ser ni själv, godsaken liggerprecis vid mitt ena öra!


Kvällen annars har varit lugn och skön, kar precis varit ute på min nattrunda och så klart regnade det, lite.

Vi tänker gå och sova strax!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 6 december 2009 16:24

Jaha, då var jag nybadad igen. Ganska så skönt och jag protesterar inte när vi är i duschen, tycker bara att det kunde gått snabbare.

Matte säger till mig att allt måste sköljas av och när allt verkar vara borta sköljer hon nästan lika länge till, suck!

  

Hade bara ett fåtal tovor och de satt på benen, mitt favorit ställe att bli kammad - inte!


Har till och med ätit, kulor och kokt kycklingfilé. Försökte sortera ut kulorna men det var för jobbigt så jag åt allt.


Nu sitter jag och myser i mattes knä.


Matte ska ju jobba i morgon och lång dag är det tyvärr. Hon och alla hennes kolleger ska få sin julklapp i morgon, hoppas att det är något som jag kan ha nytta av.

Matte har nu bara 10 arbetsdagar kvar detta året.

Av Aamor & Tina - 6 december 2009 14:52

Idag blir jag 15 månader och jag är inte junior längre utan en unghund!

Är så klart viktigast om jag ska på utställning men det är ändå kul!


Varit borta hos Affi ett tag och hon är, tack och lov, som vanligt igen.

Hon har fällt mig, dragit runt på mig, bitit mig i öron och skägg och jag har bara njutit.


När jag gick hem mötte jag Yatzy, en Whippet tik som är lika gammal som mig, hon är lite blyg och gömde sig bakom husse men jag ska nog kunna få henne att prata med mig en annan gång.


Matte har blandat schampo & balsam till mig och jag låtsas sova jättehårt så hon ska tycka synd om mig om jag blir väckt!

Tror ju inte att jag kan ta mig ur det men jag kan ju förhala det.



Av Aamor & Tina - 6 december 2009 09:09

Försökte väcka matte vid 6 tiden men hon var inte något vidare road av att stiga upp då så jag fick sova vidare!

Klockan 8 tyckte jag att det räckte med sömn så då fick hon faktiskt dra sig ur sängen!

Gick en ganska så lång morgonrunda men jag mötte inte en enda hund, det är ju så trist. Såg en hel stor flock med råkor som flög över oss, vi ställde oss faktiskt under ett träd då för matte sa att släpper de sig så drunknar vi!


När vi kom hem passade jag på att fixa frisyren i dragkedjan på min lekbur, matte sa att jag såg ut som en stjärnmullvad när jag var klar. Undrar om de är lika söta som jag eller!

Det var ju nu inte vidare praktiskt att allt hår i ansiktet stod upp så matte lyfte upp mig på trimbordet och fixade till det.

Hon tofsade bara till mig för hon tror att jag ska bada idag. Tror hon ja!


Gick runt och snusade i luften här inne och hamnde vid den lille bänken med låda i som matte har mina saker i. Där fanns något som luktade så gott.

Visade matte att hon skulle öppna med att sprätta på den och upp kommer en bit av ett grisöra! Matte hade gömt det där.

Tror hon att det är någon match för "Aamor - spårhunden"!

Gott var det.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards