Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Aamor & Tina - 10 december 2009 20:43

När jag var ute för ett tag sen hörde jag det där evinerliga tutandet. Handbollstjejerna hade löpträning och tränaren stod och blåste i en visselpipa när de skulle springa-gå.

Han stod så dumt så vilket håll vi än gick för att komma in på vårt område så var vi tvugna att passera honom.

Man skulle kunna tro att han skulle visat lite hänsyn och låtit bli att blåsa när vi passerade för det är högt ljud - men icke! Vilket liv han förde!

Matte och jag genade ändå över gräsmattan för att inte komma för nära men det vat så högt att jag var tvungen att skaka på huvudet.


Nu ska matte kolla på TV och jag ska vila.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 10 december 2009 18:05

Jippi, jag slipper mitt skvättskydd nu! Är ljuvligt skönt att vara utan det plus att där blev en hel del tovor där det satt.

Vi har lekt tafatt i hallen idag, jag har varit ute på altanen och kört nosen i mattan och det gillade inte min matte för det sliter på min mustasch, och!

Viktigast är ju att jag har kul men matte hade tyckt att det var kul om den hade varit lite längre. Kan inte få allt som man vill alltid och det gäller även matte!


Jag är hemma nu och tyvärr blev jag blöt när jag gick hem så jag har hoppat upp i mattes knä så jag kan torka mig på hennes byxor.

Matte fick sin Shih Tzu tidning "Bulletin" idag och där var några utdrag om hur en Shih Tzu är, hon skrattade så jag måste skriva ner dessa för de är klockrena.


* En Shih Tzu är guds gåva till människan.

* En Shih Tzu´s första tanke på morgonen är - " Vad kan husse och matte göra för mig idag?"

* En Shih Tzu arbetar ALDRIG, det finns det andra raser som gör, tex. människan.

* En Shih Tzu äter sin frukost, lunch eller middag var och närhelst den så önskas.

* Varje Shih Tzu bör vara utrustad med en pingla för att kunna kalla på sin husse eller matte och få sin minsta lilla önskan uppfylld.

* En Shih Tzu bestämmer själv om man ska komma när husse eller matte ropar, och är det så viktigt som det verkar, ja, då får de komma och hämta en!


Jag valde ut de saker som passade in på mig, vet inte vem som skrivit det men det bra är det.




Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards