Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Aamor & Tina - 22 december 2009 22:11

Fick vila en ganska så lång stund när jag kommit hem, tar på att vakta matte!

Sov nästan ända till klockan var 20.30 och sen kallade jag ner matte på golvet för att gosa lite samt för att hon skulle hålla mitt tuggben, hon har varit lite dålig på det de senaste dagarna.

Tog en lite senare kvällsrunda men när klockan var 21.45 tyckte jag att det var dags.

Jag höll mig på cykelbanan men lik förbaskat fastnade en massa snöklumpar i min päls, visst där är massor av snö där också men den är ju lite mer packad så den borde inte fastna så.

Vill knappt tänka på hur jag skulle sett ut om jag hade hoppat rundor i den höga snön!

Vilket som så blev jag duschad när jag kom in så jag hade kanske lika bra kunnat hoppa rundor!

Det var full aktivitet med snöröjning nu när det slutat snöa, blinkade orange på flera ställen och jag som är så nyfiken måste ju stanna och kolla vad som sker!


I morgon är det Lillejulafton och allt vad det innebär, fråga mig inte vad för jag minns inte förra lillejul.

Kanske nått kul men inga paket än fast jag har upptäckt flera som luktar gott.


Matte bara sitter och gäspar så jag tror nog att hon snart ska lägga sig, hoppas jag!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 22 december 2009 17:58

Vid middagstid gick vi bort till Affi för vi skulle hjälpa till med lite smått och gott.

Affi satt vid ytterdörren och väntade på oss, ja, nu hade hon sett oss från sin utkiksplats i fönstret så hon hade ju inte suttit och väntat länge.

Så fort mitt koppel var borta så satte vi igång och busa, runt runt kring möblerna jagade hon mig, när vi gjort det ett tag däckade vi ute i köket.

Jag har vaktat matte som en hök idag för att hon inte skulle få den minsta möjliga chansen att rymma från mig och jag har faktiskt skött mitt uppdrag som vakthund väl för hon har inte gjort det. Jo, en gång, vi var ute och gick matte, jag, Affi och mattefar då matte smet in vår lilla affär, jag försökte hänga med in men fick inte för mattefar, den taskiga människan!


Det snöar hos oss idag igen och nu när det bara är ca -2 så fastnar det snöklumpar i min päls igen, suck.


Matte sa att vår telefon inte fungerade så hon ringde supporten och sen fungerade den igen, märkligt.




Av Aamor & Tina - 22 december 2009 09:11

Jag väckte matte stax efter 04.00 och tyckte att hon kunde komma ner på golvet till mig för att kela lite. Hon ville inte det, taskigt eller hur?

Hon lyfte upp mig i sängen och där stannade jag i 2 minuter och sen gick jag och la mig igen.

Matte säger att jag har några märkliga idéer ibland!


Idag är det -2,5 men tyvärr blåser det en del, lite mulet så kanske det blir mer snö. Vi får se!

När vi var ute idag så fick jag välja var vi skulle gå, jag valde runt skolan - runt bostadsområdet bakom skolan - runt vårt eget område och sen hem igen, det blev en lång runda.

Lyckorunda också för jag mötte Nisse, en 7 årig fågelhund (matte har svårt att bestämma rasen och hon har inte frågat), vi hälsade och snackade ett tag för vi blir lika glada båda två när vi ses.

Matte och jag gick sen vidare och gissa så glad jag blev när vi mötte Nisse en gång till!


Nu är vi hemma och jag ska vila mig lite nu, för matte var ju uppe och störade sig vid 04 snåret eller hur det nu var.


Matte har nu lyckats ta ett kort när jag ligger i min säng, så här kommer först ett när jag var bebis och ett nu, samma säng!

Lite större nu!     

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards