Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Aamor & Tina - 25 december 2009 21:57

Jag hade tänkt vila men så blev jag sugen på lite bus och jag fick matte med mig så vi busade en ganska så lång stund.

Vi lekte nog med nästan alla min leksaker men roligast var att dra vanten av matte!

Jag har en vante som är min, jag fick den av matte när jag var liten förra vintern för jag tog hennes hela tiden så hon tröttnade nog på det och gav mig en.

Efter all lek blev jag så trött att jag bara slocknade.


Varit ute nu och jag stod länge och bara tittade på allt, snön som bara krymper och snöklumpar som jag tycker liknar "mina" katter men tyvärr är det inte dom!


Vi ska vila lite nu men sen kallar nog sängen på mig i alla fall!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 december 2009 18:15

Det regnar hos oss som sagt, var gång jag går ut blir jag blöt, kladdigt på marken och fullt med hundbajs som folk tydligen bara gömt i snön som nu kommer fram, rent ut sagt äckligt!

Snön blir tunnare och tunnare, är väl inget kvar i morgon när jag vaknar mer än det som de har skottat till stora högar.

Nu har jag klagat klart!


Varit hos Affi och ätir julmatsrester, det tar aldrig slut fast det finns lite av varje!

Vi har busat lite men sovit det mesta.


Kom hem för ett tag sen och nu ska matte och jag ha en lugn kväll och göra inget, inte jag i alla fall.

Av Aamor & Tina - 25 december 2009 09:30

Idag sov jag, hör och häpna till klockan 9, nästan. Matte hade den dåliga smaken igår (läs i natt) attlägga sig först kloclan 01 och sen släckte hon inte dörrän 01.30 så det är inte så konstigt att jag sov länge.

Det var ganska så bråttom ut men matte var tvungen att kolla vädret först så när hon rullade upp lät hon "ah nä, vilket väder". Undrade så klart vad hon menade men jag upptäckte när jag kom ut och jag håller med henne.

Det regnar! Nu kan man se gräs lite här och där men snart ser vi väl hela gräsmattor men de uppskottade högarna är kvar än . Trist väder.


Jag mötte Nisse idag också och matte frågade vilken ras han är, han är Welsh Springer Spaniel så alltså ingen stående fågelhund.


Jag bestämde mig för att pinka högt idag, annars når jag ju inte upp mer än till den lägsta snökanten. Jag klättrade upp på en snöhög där jag ställde mig och pinkade, högst uppe! Slå det om ni kan ni långbenta hanhundar! Ni kan pinka över men ni kan inte pinka högre, haha!


Nu ska jag vila mig lite så alla får ha en bra Juldag!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards