Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2009

Av Aamor & Tina - 4 december 2009 18:38

Har faktiskt varit riktigt duktig idag! Det är bara ett par gånger som jag kommit på att Affi är i löpperioden. Den är nog över krönet nu men jag kan vara ganska envis!

  


Vi passar Affi ikväll för matteföräldrarna skulle på julbord. Det är helt okej.

Min matte passade på att bada Affi och fixa bort tovor på henne och jag måste säga att hon var jätteduktig, Affi alltså!

Själv passade jag på att sova den 1,5 timme de höll på. Så otroligt skönt.


Nu ska vi vila lite och matte ska titta på TV.


Varit ganska så trist väder idag, disigt och fuktigt.

Nu är det äntligen helg och jag ska njuta.

Av Aamor & Tina - 3 december 2009 20:21

Usch, vad det blåser ute nu!

Kom precis in från min runda och det blåste mig i häcken så allt håret flög framåt, matte sa att jag hade väldigt tjock lugg!

Det stormar inte eller så men tillräckligt ändå.


Har vilat sen jag kom hem, nästan jag har även tuggat på mina godsaker.

Matte har kollat på TV så jag har sluppit hålla koll på henne.


Mötte en Saluki tjej nu när jag var ute men hon vill aldrig snacka men hon kollar in vem man är. Hon trippar så fint brevid sin husse.


Julia: Du har helt rätt, jag är en liten lipsill men jag gillar att ha hela "min flock" samlad. Sen är det så att mattemor brukar inte ge sig iväg så, mattefar däremot brukar ge sig iväg varje dag så jag vet att han kommer tillbaka!

Jag blir kanske bättre med åren, vi får se. Ni får hålla tummarna!

Jag säger aldrig något när matte cyklar till jobbet men ska hon annat andra tider då kommer lipsillen fram igen. Tror du det finns hopp för mig?

  


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 3 december 2009 17:37

Dagen hos Affi har varit något lättare idag men jag har idag försökt "våldföra" mig på mattemor, gick inte bra för hon sa till mig och då gick jag och sov en stund istället.   

Ingenting har jag fått i mig heller, smakar inte med mat, får se om jag blir sugen sen.


Mattemor rymde hemifrån idag och det gillade jag inte! Visst det var inte så länge för hon skulle på läkarbesök men jag pep nog hela tiden hon var borta.


Sen vi kom hem har jag legat ute på balkongen och tuggat "tjurmuskel" men när matte satte sig vid datorn skulle jag upp i hennes knä, så där har jag sovit ett bra tag nu.   


Det var snorhalt i morse när jag gick till Affi. Hade tänkt springa och tog sats men benen rörde sig men jag stod stilla, så halt var det!

Matte skrattade så det är tur man kan roa någon för jag tyckte inte det var speciellt kul.

Inte förrän jag kom ut med ena tassen i gräset fick jag fäste. Så jag hade inte mycket nytta av mina inbyggda dubbar!

Mattes cykelväg sen till jobbet var grusad så där var inte halt.

Blåste kallt nu ikväll så det var inte skönt alls.

Av Aamor & Tina - 2 december 2009 20:26

Sovit en bra stund här hemma och det var jag i behov av.

Matte fixade min frisyr för jag hade kliat ner min tofs men den fixade jag själv till igen när vi var ute!


Viket väder! NU regnade det när vi var ute! Vad liknar detta, först frost och sen blötväder. Man kan ju undra varför det är så men det är väl ingen idé för vi kan ju inte göra något åt det.

Bara det inte fryser sen i natt för då blir det lite halt.

Jag har ju inbyggda dubbar men matte har inga och inte hennes cykel heller, bara bilen har!

Vi får väl se i morgon bitti hur det blir.


Jag har ätit kyckling blandat med mina kulor, försökte sortera ut men det blev för jobbigt så jag åt nästan alla mina kulor istället.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 2 december 2009 17:22

Dagen har varit lite smått jobbig för mig!

Vill så gärna men får ju inte, Affi är i höglöp. Hon gör ju inte saken bättre!

Har till och med försökt "våldföra" mig på mattefar för hans tröja luktade Affi, men det hade jag inte mycket för!


Vilket som så är jag hemma nu och är helt slut, så det var skönt att få komma hem.

Orkar inte ens ligga uppe på skrivbordet utan har placerat mig under och på mattes fötter men det går bra även det, matte skriver det jag vill!


Vi hade -4,8 i morse och det är i och för sig inget mot vad Hillman & Illerson haft men det är ganska kallt för oss.

Snöade lite lite i förmiddags, bara några korn som man kunde se om man var uppmärksam.



Av Aamor & Tina - 1 december 2009 21:27

Matte har köpt ett mjukt foder till mig idag för att se om jag ville ha det och i så fall blanda ut med mitt torrfoder. När hon gav det till mig fnös jag och gick!

Tror hon på allvar att jag tänkte äta det?

Tror inte det, skaffa mig lite riktig mat så kan vi börja snacka! Jag är väldigt kräsen.   


Jag har precis varit ute på min sista runda. Matte sa att vi har nog -2, hennes termometer slår lite fel men hon uppskattade till det och jag tror henne.

Det var jättemysigt ute. Jag körde nosen i den frysta gräsmattan och det knastrade så härligt när vi gick över den!

Mitt i mitt noskörande tvärstannade jag för där fanns något ivägen. Toapapper!?!?

Någon person har nog snott en stor rulle toapapper på idrottshallen och rullat ut den runt buskar och träd!

De trodde nog att de var roliga men jag tyckte inte om att behöva avbryta mitt noskörande!


Vi ska nog snart lägga oss, matte ska väl läsa eller lösa suduko men jag ska sova!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 1 december 2009 17:56

   Spenderat min dag hos Affi och nu äntligen börjar hon bli som vanligt igen.

Hon har dragit runt på mig och fällt mig ett antal gånger så jag är glad.

Sommarbild men annars samma stuk på oss!


Mattefar hade varit och handlat idag och så fort vi får se påsar måste vi bara dyka ner i dom! Tänk om där finns något till oss!

Matteföräldrana hade stora problem att få bort oss från kassarna för där fanns så mycket som luktade gott i dom. Till sist fick de bort oss och kassarna sattes på bordet och så var det roliga slut.


Matte hade varit och handlat lite innan hon kom och hämtade mig men det hade gått så fort att jag knappt märkte att hon var lite sen.

Affi fick sin frisyr fixad av min matte, hon hade några små tovor vid nosen och ögonen som åkte bort och så fick hon en ny tofs.

Det värsta med det var att Affi satt i min mattes knä när hon blev fixad och det känndes ända in i hjärtat på mig, låg nedanför och pep, hade försökt hoppa upp och gå mellan men det gick inte.

Fin blev hon i alla fall och man såg både ögon och nos på syrran till hon körde nosen i sin säng!


Vi har otroligt nog frys grader hos oss, bara precis men då regnar det ju i alla fall inte. Tänk om det kunde snöat lite också!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards