Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2009

Av Aamor & Tina - 28 december 2009 09:31

Jag hade inte tid att skriva igår kväll och matte var upptagen, hennes gymnasieklasskamrat var på besök från Göteborg.

Hon hade varit nere hos släktingarna över jul och tittade in till oss för första gången. Matte snackade med henne på sin klassåterträff men dessförinnan har de inte setts på 10 år.

Anna var jättesnäll, först försökte jag rangordna in henne under mig men det gick inte så jag gjorde henne till medlem i min flock istället!

Men jisses som de två kunde snacka, en liten hund kan ju bli sår i öronen för mindre.

Rätt som det var ringde hennes sambo och när de tittade på klockan var den över 00.30 Hon hade glömt nycklar så hon körde iväg då så mannen kunde lägga sig när hon kom hem.

Jag blev lite ledsen när min nya flockmedlem gav sig iväg och gnällde lite men sen kom jag på hur trött jag var så jag stupade i säng!

Det var kul att träffa dig Anna, det tyckte både jag och min matte!


Vi sov nästan till 9 idag, fast jag tror att matte skulle vilja sova lite till för jag har väckt henne några gånger i natt för jag har varit kelig.


Nu tänker jag vila min trötta lurviga kropp lite.



Av Aamor & Tina - 27 december 2009 14:18

Matte frågade om jag ville åka bil idag. Vilken dum fråga för det var klart jag ville!

Fick bråttom ner till garaget och hittar lätt vårt bland 20 st i raden, vårt är på mitten någonstans.

Tyvärr blev det bara en kortis bort till syrran men vi fikade lite där och sen tog mattefar Affi och mig på en runda.

Det första jag såg när vi kom tillbaka var att vår bil var borta - in snabbt i huset, letade överallt men ingen matte - började gnälla lite för jag var övergiven!

Efter ett tag ville jag upp i fönsterkarmen så jag kunde kolla om hon kom.

Rätt som det var ser jag vår bil svänga in på uppfarten och ut kliver MATTE, jippie!

Snabbt ut till dörren för att hälsa henne välkommen, åh vad jag saknat henne för hon hade nog varit borta i nästan 1 timme!

Jo, jag är nog lite mattssjuk men vi är ju lediga tillsammans nu!


Vi gick hem, lämnade bilen hos matteföräldrarna för matte ska iväg i morgon igen, får se hur jag ska få henne att låta bli men det tar vi i morgon.


Matte har städat lite för jag drar in en massa småsten och grus nu när snön är borta.


Av Aamor & Tina - 27 december 2009 10:10

Jaha, då var julen slut för denna gången, det har gått fort.

Fast vardagen kommer inte förrän matte börjar jobba igen och det dröjer 10 dagar till.


Jag sov länge idag också, till 8.45 Det blir inte lätt sen när klockan börjar ringa igen, fast då lägger jag mig lite tidigare så det går nog bra då.

Varit ute på långrunda nu på morgonen och det var skönt fast jag mötte inte en endaste liten hund. Stod länge och tittade på ett litet barn och hennes mamma, barnet satt på en liten bil som fick fart när hon använde benen, såg roligt ut men till sist tvingade matte med mig för hon påstod att det var pinsamt att stå där och titta!


Nu ska jag vila mig lite för nu har jag ju varit vaken i 1,5 timme!

Av Aamor & Tina - 26 december 2009 22:00

Det blev gott med kokt kyckling i mina kulor, åt nästan allt men gömde lite plats för min efterrätt, får alltid en bit av favoritgodiset när jag ätit.


Har varit ute på en lång runda i kväll och det gillade jag, speciellt när jag mötte Viggo en Jack Russel Terrier.

När vi kom hem låg matte på golvet hos mig och så lekte vi lite och kelade lite.


Mattes gymnasieklasskamrat ringde nu i kväll, hon är nere över julen hos släktingar och så ska hon komma till oss i morgon, hon bor i Göteborg annars.


Moa: Vilket som om det var en baktanke med att du fick har mormor & morfar hos dig så kan det ju kvitta, huvudsaken är att du har kul. Eller hur?


Vi ska nog snart ut på nattrunda och sen vet man aldrig vad som sker!!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 26 december 2009 15:17

Var borta på en kort visit hos Affi och matteföräldrarna, de bjöd på lutfisk och jag luktade på de men nä tack, inget för mig!

Jag försökte ta Affis skunk som hon fick av oss i julklapp men hon vaktar den som om den vore en dyrgrip, lyckas jag någon gång få tag i den så lockar hon bara bort mig med att pipa med något annat och när jag då ska kolla så är hon framme och snor tillbaka den.

Det är tröttsamt att försöka lura henne för hon är en smart tjej och ganska så lurig!

Min matte skulle ta några tovor på hennes ben och de blev riktiga ovänner, lät det som, det var Affi som lät mest och sen är hon som en symaskin när hon inte vill och tänderna är vassa som nålar, säger matte.

Stackars min matte som fick några hål i sina fingrar men Affi blev av med tovorna så hon hade lika bra kunnat låta bli att krångla.

Sen tror jag inte att det blev bättre när jag la mig i det hela men jag måste ju skydda min matte!


Vi är hemma nu och matte kokar kyckling till mig som hon ska blanda med mina kulor.

Sen håller matte på med att bädda rent, tvätta och annat springande så jag får ju inte en blund i ögonen!

Av Aamor & Tina - 26 december 2009 09:43

Jag sov till 8.30 idag och ändå så la vi oss inte så sent, jag tror Edith har rätt att jag håller på att bli en sjusovare på julledigheten.


Vädret hos oss är även idag inte så roligt, det blåser och regnar.

Jag har precis kommit in från min morgonrunda och det luftade ordentligt i min päls.

Mötte inte en enda hund idag, vissa dagar möter jag ju ett par stycken. Bättre tur nästa gång kanske!


Så fort jag kommer in ska jag ha, ber snällt, en bit av mitt favorit godis och när jag har ätit upp ska jag ut på balkongen och kolla så allt står rätt till där och sen torka nosen på mattan där ute. Det är kul.



Av Aamor & Tina - 25 december 2009 21:57

Jag hade tänkt vila men så blev jag sugen på lite bus och jag fick matte med mig så vi busade en ganska så lång stund.

Vi lekte nog med nästan alla min leksaker men roligast var att dra vanten av matte!

Jag har en vante som är min, jag fick den av matte när jag var liten förra vintern för jag tog hennes hela tiden så hon tröttnade nog på det och gav mig en.

Efter all lek blev jag så trött att jag bara slocknade.


Varit ute nu och jag stod länge och bara tittade på allt, snön som bara krymper och snöklumpar som jag tycker liknar "mina" katter men tyvärr är det inte dom!


Vi ska vila lite nu men sen kallar nog sängen på mig i alla fall!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 december 2009 18:15

Det regnar hos oss som sagt, var gång jag går ut blir jag blöt, kladdigt på marken och fullt med hundbajs som folk tydligen bara gömt i snön som nu kommer fram, rent ut sagt äckligt!

Snön blir tunnare och tunnare, är väl inget kvar i morgon när jag vaknar mer än det som de har skottat till stora högar.

Nu har jag klagat klart!


Varit hos Affi och ätir julmatsrester, det tar aldrig slut fast det finns lite av varje!

Vi har busat lite men sovit det mesta.


Kom hem för ett tag sen och nu ska matte och jag ha en lugn kväll och göra inget, inte jag i alla fall.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards