Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2009

Av Aamor & Tina - 20 december 2009 18:03

Varit hos Affi ett tag för matte skulle köra mattefar till vår köttaffär så vi stannade hemma hos mattemor. Fast jag måste erkönna att jag inte gillade det direkt, att matte gav sig iväg alltså.

Jag satte mig vid ytterdörren när hon skulle gå ut så om hon öppnat hade jag varit först ute, tyvärr lyfte matte upp mig och så hamnade jag i mattemors famn istället!

Alla bra planer genomskådas!

Vi två fyrbenta satt sen i fönsterkarmen och tittade efter våra saknade människor, suck!


Det har snöat hela dagen här, bara lite pauser då och då och ca -5, nu i kväll var det -7.

Många barn är ute och åker pulka och jag bara måste stanna och kolla. Försökte hoppa upp på en som jag passerade idag men matte tyckte att det var en dålig idé.


Jag snodde Affis favorit leksak idag och när hon tog tillbaka den så la hon sig på den så inte jag kunde ta den igen men då lurade jag henne, hihi.

Min matte skulle gå ut på altanen och hämta något och vi brukar alltid hänga med då så jag stod och hoppade som om jag skulle springa för att få Affi med och när hon till sist kom och sprang förbi mig vände jag och tog leksaken!

Tjuven Aamor, var i farten.

Så såg jag matte på altanen och hon hade stängt dörren så jag kunde inte komma ut där så då släppte jag leksaken och då var Affi snabbt framme!


Nu ska jag vila mig lite för det tar på att hoppa och leka i snön och försöka lura syrran!

Av Aamor & Tina - 20 december 2009 08:16

Matte har nog, kanske tyckt att jag varit lite halv jobbig i natt för jag har väckt henne flera gånger. Jag har inte velat gå ut men jag har velat ha närhet!

Ligga i mattes säng vill jag inte så matte har fått kela med mig när jag låt i min säng och hon i sin, lite höjd skillnad men allt går!

Matte fick ligga längst ute på kanten och sen ha sin ena hand nere hos mig så jag kunde lägga mitt huvud i hennes hand, och ja, jag är bortskämd med sånt!


Vi gick upp vid 7.30 och det snöar fortfarande ca -5,5 och ingen blåst, jätteskönt ute!

Vi har faktiskt redan varit ute och plumsat rundor, stan har ju inte skrapat sina ytor än men traktorn på vårt område jobbar för fullt.

Jag hamnade i hjulspår efter traktorn och hela jag försvann!

Var blev Aamor av, sa matte och då stutsade jag över kanten upp i lössnön och försvann nästan igen, bara huvudet stack fram.

Nu betyder det inte att här är jättemycket snö för jag är ju inte så hög och försvinner lätt!

På ett ställe lekte jag mullvad och matte skrattade, hela jag var vit helt plötsligt!

Nu måste jag vila mig igen för det tar på att hoppa runt i snön.


Trevlig 4:e Advent.

Av Aamor & Tina - 19 december 2009 20:48

   Jag bara måste säga det igen, jag ÄLSKAR snön!

Har precis varit ute på dagens sista runda och vi tog en ganska lång en.

Det snöar fortfarande och vi har nog -6 ca och det är så skönt ute.

Matte har bara lite svårt att hinna med i min fart nu när jag gör som mina blogg-vänner sagt, att jag ska gå på hela foten så jag inte halkar. Det går som tåget nu!


Undrar om det ska snöa hela natten, vi kanske blir insnöade, hihi, mer än vanligt alltså!

Nä, matte tror inte det för det kommer ganska så fint.


Ännu en fördel med snö är att mina tassar är så otroligt vita och fina nu, nästan vitare än när jag är nybadad, jippie, matte kanske glömmer bort att bada mig nu. Fast hon har sagt att jag ska bada innan jul så det blir väl nån dag nästa vecka.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 19 december 2009 17:29

Första dagen av mattes ledighet, visst hon är alltid ledig på helgerna men jag gör som hon räknar även in de dagarna i ledighet.

Hon lovade att ingen klocka skulle väcka oss nu, det höll inte ens 1 morgon, klockan ringde 7.15 och visst vi sov 1,5 timme längre men den ringde ändå!

Jag har varit och lekt med Affi när matte släktforskade, hon hittade inte så mycket bakåt utan mer lite födelsedatum på folk som var födda i slutet av 1800-talet eller början av 1900-talet.

Vissa texter och stilar är så svåra att läsa när man är nere i början av 1700-talet.

Hon hjälpte sin kollega istället för hon är precis i början och då hittar man alltid så mycket.


Hillman: Matte har letat frenetiskt säger hon efter denna Hallongren överallt, nätet, böcker, dataprogram mm men hon är svår.

Sen har hon hittat släktingar på nätet, många och hon har fått mycket av en släkting som hon hittade på nätet på mattes farmors fars sida och även då ett foto av en släkting som ingen av oss här nere i Skåne sett, han var från Småland och var mattes farmors farfar. Jättekul.


Det har snöat hela dagen och snön är så härligt, lätt och flygig. Det värsta är att det fyger så snabbt igen vägarna här nere hos oss.


Av Aamor & Tina - 18 december 2009 21:14

Jag var ute på en kvällsrunda vid 20-tiden och det är bara så mysigt att springa i snön.

Bäst är att gå där som är jämnt packat med snö eller uppe i mjuksnön. Gillar inte där som är saltat och isspår av traktordäck, det gör ont i mina tassar.

Jag riktigt njuter av detta väder och vill inte gå in igen, matte står och huttrar och vill in när vi står vid vår port, hon är så fjantig för själv skulle jag kunna stå där och tittat hur länge som helst.


Fast matte är ledig nu så ska jag till Affi i morgon ett tag för matte och hennes ena kollega ska köra till Lund för att släktforska lite.

Matte har en kvinna som hon speciellt letar efter och som är omöjlig att hitta, hon har ju hittat henne som gift, död och vissa flyttningar men inte hennes födelse, står att hon är född i Göteborg 1803, med namnet Johanna Christina Hallongren men hon flyttade hur ofta som helst så det är svårt säger hon. Hoppas hon hittar något i morgon.


Nu ska matte kolla lite på TV men sen blir det nog en tidig sänggång.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 18 december 2009 17:42

Idag var det sista dagen detta år för matte att jobba, äntligen!

Som en extra krydda för dom på hennes jobb fick jag komma och vara där de sista 2 timmarna.

Alla kelade med mig och jag njöt verkligen, matte tyckte att jag var lite olydig men det var bara så att jag stängde öronen när hon kallade på mig när jag var där jag inte skulle.

Jag hade på min fina Pippi-tröja så att alla skulle få se så fin jag var i den!


När vi kom ut från mattes jobb satte jag fart ner mot djuraffären och vi gick in där fast det blev inte som jag riktigt hade hoppats, jag fick mina klor klippta!

Det gick jättebra och jag satt i mattes famn som ett ljus och sen fick jag en gottebit av Tina (kloklipparen).

Träffade en hund utanför djuraffären, hon var en korsning mellan Shih Tzu & Tax.

Nu är vi hemma och ska hålla en lugn kväll förutom att matte la tvätt i tvättmaskinen så nu ska den låta ett tag.


Av Aamor & Tina - 17 december 2009 20:09

Vilade en ganska kort stund och sen ville jag ut och busa i snön igen!

Det är bara super kul, jag hoppar och far runder och snön yr upp och jag försöker fånga den men den bara försvinner då.

Matte säger att den smälter när jag får den i munnen, vilket som så är det kul och god är den.


Jag invigde min Pippi-tröja som mattes kollega stickat till mig.

Tack igen Eva, den var så varm och go´, jag var kall överallt utom där den satt!  

 Kolla så fin jag var och kolla som snön glimmar!!

  

Nu tänker jag vila lite till för vi ska nog ut en kort runda till innan vi kryper ner i kojen.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 17 december 2009 18:44

Idag har det varit kallt, nu i kväll hade vi klockan 17.00 hela -8,3, brrrrrr.

Tur jag har så tjock päls. Det bästa med detta kalla är ju att det inte blir klumpar i min päls så jag kan härja hej vilt i snön utan att bli tyngre och tyngre.


Näst sista dagen hos Affi och jag längtar till matte ska vara ledig, hon också.

Vi har varit så där lite småbusiga idag men mest har vi varit snälla.

Mattefar gick ner i deras källare för att hänga tvätt och jag och Affi satt länge på översta trappsteget och tittade men till sist gick jag ner, Affi bangade ur.

Upp vågade jag först inte men mattefar lyfte upp mig på första trappsteget och sen gick det!


När matte kom så hade hon en påse med som luktade så gott, hon hade varit i djuraffären, där var grisöron, hundkorvar och sen en julklapp till mig men den visade hon inte.

Vi fick varsin hundkorv och sen delade hon ett öra till oss, mumsigt.


Vi har varit hemma nu ett tag och jag är helt slut, först allt skuttande i snön, matte säger att jag liknar en iller när jag hoppar fram, sen åt jag mat och nu är mina ögonlock så tunga att jag tror jag tar en kvällslur!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards