Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Aamor & Tina - 4 januari 2010 22:00

Jag hoppas att matte ska hålla det hon lovade, att vi ska lägga oss tidigt i kväll.

Tror faktiskt att hon håller det för hon gäspar ganska mycket.


Jag tog min kvälls- och nattrunda samtidigt idag för att matte ville att jag skulle vara helt torr innan jag gick ut. Tur var ju att jag inte blev nödig innan!


Där var barn som åkte pulka då när jag var ute 20.30, jag ställde mig och tittade men matte tillät bara att jag fick titta på en omgång nedför. Oh, det ser så roligt ut men matte tycker inte att vi ska prova för då tror nog folk att vi (läs hon) är helt knasiga.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 4 januari 2010 18:50

Så då var jag nybadad, ren, nästan torr och nästan tovfri!

Därefter har jag ätit all min mat, otroligt.

Enligt matte är jag tydligen världens bästa hund!   

Det lät inte så när jag protesterade när hon skulle fixa bort tovorna på höger framben! Tror matte börjar få glapp i minnet för tydligen glömmer hon vissa saker fort!

Nu sitter jag i knäet på på henne och myser.




Av Aamor & Tina - 4 januari 2010 17:16

Nu har det snöat hos oss och det ligger kvar! Inte så mycket men det täcker nästan all mark och det är jättekul att busa i.

Affi och jag var ute en runda med matte och vi bara busade rundor, spandg runt henne så vi trasslade in både henne och oss själva men oj så kul det var.

Roligast var när matte inte såg en stor gren på ett träd och gick rakt in i den, fick den tvärs över pannan. Hon tittade ner på oss så därför missade hon den.

Hon lät ganska mycket så jag blev rädd sen att hon skadat sig så jag sprang fram till henne men då skrattade hon och sa att det var tur att ingen såg det!


Min matte badade Affi nu innan vi gick hem och jag var hyfsat lättad att jag slapp men sen när vi kommer hem börjar hon blanda till sakerna till mig också så jag får nog också bada!

Smuts, salt och annat behövs tvättas bort säger hon!


Jag vilar mig lite nu så jag ska orka bli badad!

Av Aamor & Tina - 4 januari 2010 10:31

Jag gick och la mig sent igår för matte skulle se en repris på ett TV program som började först 00.00, jag var redo redan 22.00 att sova men det kunde jag glömma.

Jag kan ju inte lägga mig så länge matte är vaken, visst jag sover där hon är men det är ju inte samma sak.

Summan av detta var att vi sov länge idag. Försökte väcka matte med lite gnäll men det gick inte men så såg jag att hon låg på sidan med ansiktet framme vis sängkanten så jag ställde mig på bakbenen och pussade på henne och sen nös jag!

Hon vaknade, jippie! Klockan var då 9.15 så det var hög tid att stiga upp.


Vi gick ut på vår morgonrunda och jag träffade en fd kollega till matte och hon klappade mig och jag pussade henne. Sen sprang vi vidare.

När vi var ute så kom det lite fint snö, glest men snö ändå. Nu kommer det mer tätt så jag hoppas det snöar ett tag till.

Hemma igen blev det tyvärr duschen för mig för först var mina vita tassar svarta och sen hade nr 2 fastnat i pälsen.


Nu ska jag vila mig lite och försöka torka det sista i min päls!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards