Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Aamor & Tina - 6 januari 2010 20:26

Jag uppmärksammade matte vid 19-tiden att jag ville gå ut och då passade vi på att gå en ganska lång runda och det var skönt. Vi har -3,5 nu så tempen kryper neråt när det blir kväll som vanligt.


Hemma igen så kallade jag ner matte på golvet och där har vi legat och haft myspys i över 1 timme, lite kel, lite benhållare, lite pipsaks-hållare mm men mysigt är det.


Vi ska försöka komma i säng tidigt ikväll för matte ska ju jobba i morgon så vi ska upp tidigt, 2 dagar sen är det ju helg igen!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 6 januari 2010 16:34

I går på kalaset fick vi en bok som Ulrika köpt när hon var i Dublin, den var på engelska så klart men det gör inget.

Titel: Test your dog´s IQ.

Bläddrade runt i den och på ett blad stod det de mest/minst intelligenta!

Nu stod Shih Tzu längst ner på listan minst intelligenta?!?!

Tror att författaren aldrig träffat en Shih Tzu. Det finns olika smarthet, visst vi är inga fårvallare eller arbetande hundar överhuvudtaget men vi är smarta!

Om vi själva får nått utav det för annars kan det vara!

De olika testerna som fanns i den sa matte att de klarar jag galant!

Fanns annat kul och tips i boken men av det andra blev jag lite smått förnärnad!


Gick till Affi idag och hon satt inte i fönstret och tittade efter oss, hon brukar göra det.

Istället sprang jag in och sa "Nu kommer jag" och sen blev det en massa bus!


Snöat lite till och från idag och det har varit -1 under dagen så det har varit perfekt väder!



Av Aamor & Tina - 6 januari 2010 09:47

Nu är slutet nära! Matte börjar jobba imorgon och det känns inge´bra!

Hur ska jag klara mig utan matte i så många timmar?

Tror nog att jag gör det för jag har ju Affi och matteföräldrarna, men ändå!


Igår kväll när jag gick nattrundan mötte jag Smokie igen, vi lekte lite och tävlade om vem som kunde pinka högst på ett träd, vi gjorde det 2 gånger var men sen tyckte våra mattar att det räckte med sånt!

Även denna gången försökte han bestämma över mig men jag är snabb.


Det har snöat ca 1 cm i natt och det snöar nu igen, -3 så snön fastnar inte längre i min päls, skönt för nu kan jag hoppa rundor i snöhögarna!

Varit på morgonrundan nu och jag såg ett litet barn som åkte pulka, jag fick se 2 nedfarter, det ser så kul ut!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards