Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Aamor & Tina - 10 januari 2010 22:06

Vi var och hämtade glömska mattes varor, hon kom ihåg dom och la inget annat hos matteföräldrarna!

Mattes fd. arbetskamrat/träningskompis ringde idag, de har köpt ett hus ute på landet och hon ville bara berätta att dom levde.

Vi skulle ut till dom en dag sen och fika och leka. Ja, jag skulle få leka för dom har en Grosse Schweizer Sennenhund som heter Zorro och honom ska jag leka med!

När de pratade i telefon sa matte att jag uppförde mig som ett gnälligt litet barn som vill ha uppmärksamhet!

Klart jag gjorde, jag var ju inte i centrum just då.

Jag skulle ha frolicar och när jag fick så gömde jag dom i soffan och i fåtöljen.

Jag hoppade upp och kunde inte komma ner (kan om jag vill).

Pep gjorde jag nog också men det var ju inte så farligt!

Så fort de pratat klart la jag mig ner och somnade.    


Varit ute på dagen sista runda och sängen kallar nog snart fast jag tror matte ska kolla in filmen slut på 4:an.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 10 januari 2010 15:19

Nu har jag ännu ett bevis på min glömska matte!

Vi gick bort till Affi för matte behövde handla och så skulle matte köra mattefar någonstans.

De gav sig iväg och jag blev så ledsen men som tur var kom de tillbaka snabbt!

När vi nu skulle gå hem sa matteföräldrarna till matte: har du telefon, nycklar och börsen (hon glämmer det ibland).

Ja, det har jag säger matte, men när vi kom hem hade hon glömt att ta med sig det hon handlat!!!

Hon ät hoppalös! Vi får hämta det nästa gång jag behöver gå ut, tur de bor så pass nära!


Matte undrade om jag skulle ut och fria för jag hittade en torkad blomma som jag gick och bar hela vägen hem. Jag kikade försiktigt in mot Bodils men hon är ju på utställning idag.

Tänkte INTE fria men jag gillar att bära saker så jag tar det jag hittar.

Nackdelen med att jag bär saker är att jag bara bär och glömmer allt annat, jo, lyfta på benet kan jag väl men inte så ofta som annars.

Matte säger att det är för jag är kille och saknar simultankapa-någonting, ha, ska hon säga som glömmer att ta med sig sina saker!


Av Aamor & Tina - 10 januari 2010 08:54

Så gott jag sovit i natt! Det tar på att vara "barnvakt" till syrran.

Tänk så gott hon måste sova varje vardagsnatt när hon är "barnvakt" till mig hela dagarna när matte jobbar.

Fast jag är nog inte så svår att passa, hihi. Det är ingen av oss faktiskt.


Jag blev väckt av matte 8.15, jag som sov så gott då!

Vi gick ut ganska fort för jag var nödig och tyvärr blåser det fortfarande men det är bara -1 men det känns kallare.

Det bästa var alla nya snöhögar som bildats. De var ju mjuka roliga högar och dom kunde jag springa igenom, hoppa i och leka mullvad i. Det var super skoj!


Nu tänker jag vila lite till för det tar på att hoppa runt i snön!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards