Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Hjälpt till?

Av Aamor & Tina - 12 januari 2010 18:07

Det har snöat lite hos oss idag men nu ikväll kom det nog regn istället.

Affi och jag fick väl världens ryck i dag! Vi hade varit ute och när vi kom in såg vi att den ena dörren till TV rummet var öppen så vi for väl in där som två skottspolar och sprang runt runt.

Hörde vi när matteföräldrarna kallade? Nä, det gjorde vi inte eller rättare sagt vi brydde oss inte och inte kunde de få fatt i oss heller. Det var kul!


Nu när matte och jag kom hem så skulle hon laga sitt skåp under vasken, skruvens hål var för stort och luckan glappade. Hon tog nått klet och tändstickor och fixade till det och bra blev det men jag ville ju hjälpa till.

Jag var framme med nosen och skulle lukta och se på nära håll!

Jag måste ju se vad hon gör och så det blir rätt!

Hon pallade upp luckan med en kloss eftersom det var det översta fästet som var löst så att inte luckan skulle bli sne. Det var bara det att den klossen störde mig för den är ju inte där annars och då ska den minsann inte vara där nu heller!

Jag sprätte på den för att få bort den men det blev istället jag som fick gå därifrån. Ursäkta mig om jag nu vill vara lite ordningsam!

Nu är den borta och skåpets fäste på plats igen.


Nu ska jag nog vila mig lite för det tog på krafterna att vara hantverkare!


 
 
liza

liza

12 januari 2010 21:44

Hej Aamor
Hoppas allt är bra med dig i snöblasket, vått och kallt om tassarna..Fast jag kör gärna nosen och mustachen i backen ändå...
Här är lite mysigt, matte är hemma....sjukskriven,
Natti..Natti..vi hörs..vov..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

 
Edith

Edith

13 januari 2010 07:44

Vilken tur din matte har som har en så duktig hantverkare och hjälpreda som dig Aamor. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman

Hillman

13 januari 2010 17:48

Jaha, du har varit hantverkare, ja det är inte så lätt, sen fick du flytta dig för att du påpekade för matte att den där klossen inte skulle vara där. Inte är det lätt att vara matte till lags inte, om hon ska hålla på så där och krångla. Du får säga åt matte att du förtjänat lite extra gott för din hjälpsamhet.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards