Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Aamor & Tina - 16 januari 2010 22:27

Jag har varit väldigt lugn och snäll hela kvällen, har nog dåligt samvete för att jag bråkade med matte. Gosade ett tag med henne så allt verkade bra igen.


Julia! Jag tycker jättemycket om mattemor men när min matte försvinner så kvittar det vem som är där, jag vet jag är så otroligt tramsig för hon har ju aldrig övergett mig men ändå....

Jag gnällde i alla fall inte, alltid något!


Nu i kväll när jag gick sista rundan så blåser det jätte mycket.

Där kom en vind när jag stod med ett ben mot en stolpe och blåste mig rakt i häcken så hela min bakdel lyfte! Tittade på matte för jag trodde hon gjorde nått först men hon stod en bit bort.

Efter den halva flygturen skyndade jag mig in!

Vem vill vara ute när det finns risk för oplanerade flygturer?


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 16 januari 2010 17:33

Fy vad hemskt det är att bli lämnad!

Jag och matte gick bort till matteföräldrarna idag och matte tog aldrig av sig ytterkläderna så jag satt och stirrade på henne hela tiden för jag visste...

Hon tänkte lämna mig! Helt ensam!

Mattefar och matte gav sig iväg och jag blev kvar, snyft. Visst mattemor och Affi var där men det räknas ju inte när matte ger sig iväg!


De skulle handla lite och matte körde mattefar och då passade matte på att shoppa lite hon också.

Det blev torrfoder till mig och lite annat smått och gott i min affär sen lite annat i människoaffären.

Lite senare satt matte och mattemor och höll på med något på datorn så mattefar ville gå ut med Affi och mig. Jag var lite misstänksam, tänk om matte försvann igen men okej jag hängde med ut.

När vi kom in igen hade jag bråttom in i köket för att se om hon var kvar och matte satt kvar på stolen. Vilken lättnad!

Tyvärr har jag och matte även blivit ovänner idag, suck. Jag ville sprätta i soffhörnan och det fick jag inte så när matte tog tag i mig blev jag ilsk......det blev tyvärr matte också så jag fick ge mig! Var lite spak sen men tur att hon inte är långsint.

Ska försöka fjäska ändå hela kvällen för säkerhets skull.   


Av Aamor & Tina - 16 januari 2010 10:21

Trodde det var vanlig dag idag så när jag slog upp mina stora bruna och såg att matte låg kvar i sängen och det kändes som det var hög tid att gå upp då blev det - VAKNA!!! Matte du har försovit dig!

Matte stack ner handen till mig och sa "sov igen Aamor, det är lördag och vi är lediga"!

Är det? Jag somnade igen men vaknade igen 1 timme senare och då fick matte för sig att jag behövde gå ut! Fick väl göra henne glad och låtsas att hon hade rätt!

Inne igen så la vi oss och sov/vilade till 9.20, ljuvligt skönt faktiskt!


Nu har vi varit på en långrunda och jag har jagat och smugit på koltrastar och så fick jag nästan en rödhake i pälsen för så lågt flög den.

Matte tappade sin vante på hemvägen och som tur var såg jag det så jag bar hem den till henne!


Edith! Jag kan inte lämna någon kommentar på din blogg, sidan vill inte visas.

Min säng ä så skön, första sängen jag fick och den stod och väntade på mig när jag flyttade hem!


Ha en bra lördag.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards